yliopisto taukoa opiskelusta
Olen harkinnut opiskelua yliopistossa (nämä asiat on siis täysin vieraita) enkä löydä niin selkeää vastausta yliopistojen sivuilta kuinka pitkän tauon opiskelusta voi pitää säilyttäen kuitenkin opiskelu paikan? eli jos haluaa tehdä välillä vaikkapa töitä.
Kommentit (10)
Kannattaa kysyä asiaa suoraan yliopistoilta.
Ap tarkoitti taukoa yliopisto-opiskelusta eikä yliopistotaukoa, luulen.
Vierailija kirjoitti:
Ap tarkoitti taukoa yliopisto-opiskelusta eikä yliopistotaukoa, luulen.
Tai sitten hän oli huolissaan mahtuuko asia ytimekkäästi aloitukseen eli esim. näin;
"Yliopisto./ taukoa opiskelusta."
Onkohan se nykyään niin että ilman painavaa terveydellistä tmv. syytä saa ilmoittautua poissaolevaksi max kahdeksi lukukaudeksi. Eli sinulla on mahdollisuus keskittyä työntekoon yhden lukuvuoden ajan tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan se nykyään niin että ilman painavaa terveydellistä tmv. syytä saa ilmoittautua poissaolevaksi max kahdeksi lukukaudeksi. Eli sinulla on mahdollisuus keskittyä työntekoon yhden lukuvuoden ajan tarvittaessa.
Hei olen myös hakemassa yliopistoon ensi vuonna. Eli puolenvuoden pätkä työ vaikka 2023 ei vie opintopaikkaa ja oikeutta?
Monissa yliopisto-opinnoissa on läsnäoloa vaativaa opetusta niin vähän, että ainakin osa-aikaisesti voi tehdä töitä.
Yhdyssanat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei olen myös hakemassa yliopistoon ensi vuonna. Eli puolenvuoden pätkä työ vaikka 2023 ei vie opintopaikkaa ja oikeutta?
Oikeinkirjoituksen tasosta päätellen suosittlen ammattiopistoa mielummin.
kiitos vinkistä mutta löytyy jo AMK insinöörin paperit teen juuri diplomityön päättötyötä. Mitä sinulla löytyy?
Voit ilmoittautua poissaolevaksi kun haluat (et tosin ekana vuotena)., se kuluttaa tutkinnonsuoritusaikaasi, jos poissaoloon ei oke esim. terveydellistä syytä. Tutkinnonsuoritusaika on 7 vuotta, lisäaikaa saa perustellusta syystä.