Mä en jaksa siivota!
Mä en jaksa siivota. Pitäisi ainakin imuroida, pestä koneellinen tai kaksi pyykkiä ja laittaa puhtaat vaatteet kaappiin ja mä en saa mitään aikaiseksi! Makaan vaan sohvalla. Nyt kaipaisin todella jotain tsemppiä! Miten te saatte siivottua, jos ei ole yhtään fiilistä?
Kommentit (26)
Kuuntele pertti kurikan nimipäiviä.
Laita jotain hyvää musiikkia soimaan ja tee asia kerrallaan. Aloita vaikka laittamalla pyykit koneeseen, ehdit tehdä paljon siinä ajassa kun kone pesee pyykkejä!
Älä ajattele koko urakkaa, vaan tee yksi juttu kerrallaan :)
Sitten en siivoa. Ei oo kukaan ampunut silti
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:46"]Mulla on aina sama vika. Eilen oli vaan pakko kun anoppi ilmoitti tulevansa parin tunnin päästä kylään...
[/quote]
Onneksi meille ei sentään ole tulossa vieraita! Ei tämä kyllä mikään likainen lääväkään ole, mutta on kai se kohta jos ei jaksa siivota! Yleensä mun motivaatio siivoamiseen on just se, että tiedän sotkun vaan kerääntyvän jos en siivoa säännöllisesti, ja iso sotku on vaan kauheampi siivota kuin pieni. Tänään ei vaan huvita! Ap
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:46"]Kuuntele pertti kurikan nimipäiviä.
[/quote]
Miksi? Ap
Jaksaisi nyt edes nostaa perseensä sohvalta ja mennä laittamaan musiikkia ja ne pyykit koneeseen. Hemmetti, raivostuttaa tämä oma saamattomuus. Tiedän että jos olisin alkanut siivoamaan silloin aamulla, kun tähän sohvalle parkkeerasin miettimään asiaa, olisin jo siivonnut ja voisin nyt hyvillä mielin istua tässä. Argh! Kettuuntunut ap.
Tee yksi asia kerrallaan. Pidä kahvitauko, päikkäritauko...tänään on sunnuntai, ei kiire mihinkään : )
Mä laitan nyt jotain hyvää musaa Spotify:sta ja täytän/tyhjennän astianpesukoneen. Sitten laitan lapsen päikkäreille ja menen suihkuun. Laitan pyykinpesukoneen päälle ja keotän kahvit.
Koska olen flunssassa, ei voi mennä ulos pitkäksi aikaa, mutta lapsen herättyä välipalaa ja bussilla ostoshelvettiin rintsikkaostoksille. Sitten käydään ehkä Macissä. Loppuilta lepoo vaan.
Tulee reipas olo kun kirjaa suunnitelmat.
Pitäisiköhän minunkin koittaa kirjata suunnitelmat!
Laitoin äsken jo pyykit koneeseen ja selvittelin puhtaita vaatteita ja pyyhkeitä kaappiin. Nyt olen kahvitauolla! :D
Seuraavaksi voisin järjestellä keittiön tason, joka on koko asunnon ainoa epämääräinen tavarakasa, siinä on kaikenmaailman papereita ja muuta pyörimään jäänyttä. Sitten imuroin, laitan pyykit kuivumaan ja uudet koneeseen. Sitten voisi olla sopiva hetki syödä jotain. Sen jälkeen kylppärin pesu ja siitä suoraan suihkuun. Huh, ei kuulosta vaikealta jos vaan vähän kerrallaan miettii! Jaksaa jaksaa!
13: Astianpesukoneen tyhjennys ja pyykin laitto koneeseen, onpa rasittavaa :). Saisit olla iloinen, ettei sinun tarvitse tehdä muuta.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 13:05"]13: Astianpesukoneen tyhjennys ja pyykin laitto koneeseen, onpa rasittavaa :). Saisit olla iloinen, ettei sinun tarvitse tehdä muuta.
[/quote] No mä imuroin jo eilen.
Sama juttu eikä voisi vähempää kiinnostaa mikään siivoaminen. Olen ollut kohta viikon kipeänä ja koti oli jo ennen sairastumista sotkuinen, ja nyt tämä on edennyt kaatopaikaksi. Kaapissa taitaa olla vielä tyyliin yksi puhdas lautanen. Tänään olis kyllä pakko saada jotain aikaiseksi.
Siivoa yksi huone kerrallaan ja huolellisesti, jos on monta huonetta. Älä käy toisessa huoneessa siivoamassa ennen kuin ensimmäinen on valmis.
-Mies 29v-
Tsemppiä muillekin, joiden pitää siivota!
Täällä ap on selvittelemässä tuota keittiön tavaravuorta, josta kylmänviileästi on jo roskiin lentänyt vaikka mitä. Laitan tuohon pienen korin näille muille tavaroille, jospa ei kerääntyisi enää näin!
Miksi mulla on neljät lapaset keittiössä ja aina ulkona kädet sinisinä kun "ei mulla oo hanskoja". Nyt yhdet lapaset löysi tiensä taskuun, yhdet laukkuun ja kahdet eteisen koriin. :D
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 13:20"]Siivoa yksi huone kerrallaan ja huolellisesti, jos on monta huonetta. Älä käy toisessa huoneessa siivoamassa ennen kuin ensimmäinen on valmis.
-Mies 29v-
[/quote]
Tämä on aina toiminut itsellä! On aivan normaalia kärsiä motivaatiopulasta silloin tällöin ja joskus ei vaan innosta. Silloin itse teen yhden huoneen kerrallaan, siinä näkee ihan eri tavalla ahkerointinsa jäljet ja se motivoi kummasti :) Joskus oikein superlaiskoina päivinä päätän hemmotella itseäni jotenkin, kun saan aina yhden huoneen valmiiksi - yleensä se tarkoittaa kynttilöiden sytyttämistä ja jonkin pienen sisustus jutun tekoa, vaihdan vaikka sohvan koristetyynynpäälliset tai laitan oikein kauniin pöytäliinan, riippuen aina huoneesta.
Mulla on aina sama vika. Eilen oli vaan pakko kun anoppi ilmoitti tulevansa parin tunnin päästä kylään...