Mitä drinkkejä häiden baariin?
Eli häät ovat tulossa ja häihimme on tulossa pieni "drinkkibaari". Meillä ei kuitenkaan ole varaa ostaa satoja pulloja erilaisia viinoja, lantrinkeja tai koristeita joten ajattelimme tehdä muutaman drinkin listan, jotka nimeämme teemaan sopivasti. Ajattelimme että noin 5-8 drinkkiä voisi olla ihan hyvä määrä? Mutta nyt tuli eteen ongelma että mitä drinkkejä valita? Enemmän jotain perinteisiä vai jotain ns uusia yhdistelmiä? Mitä itse tykkäät/tykkäisit juoda? Ehdotelkaa hyviä reseptejä tai "oikeita" drinkkejä joita voisimme listalle valita. :)
Kommentit (14)
Pysyttele yksinkertaisissa drinkeissä. Esim. Gin tonic, belliini, kir royal jne
Cosmopolitan, caipirinha, sex on the beach, pina colada
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:06"]Pysyttele yksinkertaisissa drinkeissä. Esim. Gin tonic, belliini, kir royal jne
[/quote]
Tiedän noista tasan Gin tonicin? Meille tulee kyllä ihan baarimikko tekemään drinkit joten ihan pelkkiä vodka+lantrinki -drinkkejä en haluaisi. Ja mahdollisimman moneen makuun sopivia. :) -ap
Ja vieraat pääasissa s25-30v kavereita ja 50-65v sukulaisia :) -ap
Bellini, kir royal, spritzer, mojito, vaalea sangria, gt, dry martini, caipiroska, kir, sidecar.. klassisia drinkkejä valitsisin. Netistä löytyy esim. Drinkkiklubi yms sivustot. Moni kuitenkin haluaa gin tonicin vaikka onkin vaan lantrinki ja gin, usko pois! Jos sitä ei ole, vieras kuitenkin kysyy oisko gin tonicia :D voin lyödä vaikka vetoa.
T. Häätilaisuuksia työkseen hoitanut
Lumikenttien kutsu on aivan ihan drinkki
Marilyn Monroe -drinkki
http://www.drinksmixer.com/drink5548.html
Mojito
Okei kiitos tästä. Tosin "Gin tonicia" meillä ei tarjota, koska nimetään kaikki drinkit uudestaan teemaan sopiviksi. :D Eli kannattaa pysyä tutuissa mauissa eikä lähteä kikkailemaan esimerkiksi joidenkin hedelmien kanssa?
Keksikää jotain teihin tai teemaan liittyviä hassuja nimiä, jotka voivat sitten olla oikeita drinkkejä kumminkin. Vaikka Kallen gini ja tuunaus/ kallen enkeli tms. Dinkkien nimet kyltille niin eiköhän vieraat siinä kikatellen halua maistaa useampaakin drinksua.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:06"]Pysyttele yksinkertaisissa drinkeissä. Esim. Gin tonic, belliini, kir royal jne
[/quote]
Tiedän noista tasan Gin tonicin? Meille tulee kyllä ihan baarimikko tekemään drinkit joten ihan pelkkiä vodka+lantrinki -drinkkejä en haluaisi. Ja mahdollisimman moneen makuun sopivia. :) -ap
[/quote]
No, miksi et kysele siltä baarimikolta.
Noihin tulee kaksi eri juomaa.
Belliini=Persikkaa soseutettuna ja kuoharia. Itse olen myös käyttänyt persikkanektaria
Kir royal = mustaherukkalikööri (creme de cassis) ja kuoharia
T.4
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:06"]Pysyttele yksinkertaisissa drinkeissä. Esim. Gin tonic, belliini, kir royal jne
[/quote]
[/quote]
No, miksi et kysele siltä baarimikolta.
Noihin tulee kaksi eri juomaa.
Belliini=Persikkaa soseutettuna ja kuoharia. Itse olen myös käyttänyt persikkanektaria
Kir royal = mustaherukkalikööri (creme de cassis) ja kuoharia
T.4
[/quote]
Koska häihin on vielä kuitenkin puoli vuotta enkä viitsi kovin usein häntä ahdistella ennen sitä:D
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 12:19"]Keksikää jotain teihin tai teemaan liittyviä hassuja nimiä, jotka voivat sitten olla oikeita drinkkejä kumminkin. Vaikka Kallen gini ja tuunaus/ kallen enkeli tms. Dinkkien nimet kyltille niin eiköhän vieraat siinä kikatellen halua maistaa useampaakin drinksua.
[/quote]
Näinhän kerroi jo alussa että teemme? :D Itse juon vaan tosi vähän alkoholia enkä todellakaan tiedä mikä on hyvää ja mitä useimmiten juodaan.
Jotain hääteemaan sopivaa? Marjashotteja, Amaretto Di Saronno -shotteja...
En tiedä mitä tulee marjashottiin mutta joskus minulle tarjottiin sellainen baarissa ja se oli herkullista, siinä oli kuin vaniljajäätelöä tms. marjaisan juomaosuuden päällä.
Ehdotelkaa tai kertokaa jos on omia kokemuksia aiheesta :)