lukekaa tämä
Mun mies ei osaa ilmeisesti hoitaa raha-asioitaan. <otettiin keväällä laina asuntoa varten ja siinä samalla lainaa jäi hieman yli remontoitiin ja uusiin huonekaluihin.
koska minulla on päävastuu kaikista muista asioista kotona, kuten lapsien hoidosta, ruoasta, yleisestä talouden hoidosta pyykkeineen ja siivoamisineen, olin kuvitellut että mies hoitaa raha-asiat. Laskut ajallaan, osaa ennakoida tulevaa jne tekee budjetit..
Mutta kas vaikka rahaa pitäisi olla edelleen jäljellä kuten olimme sopineet ( että jos tulee jotain yllättävää remontoitavaa niin on hätävara ) niin nyt kävikin ilmi että kaikki rahat on menneet ja mies alkoi huokailla kun kaikki on niin kallista.
Nyt vielä haluaisi ottaa veljeltäni lainaa noin 3000-5000 euroa että voisi maksaa joitain rästimaksuja mitä ei osannut ennakoida. Minun mielestäni sellaisia maksuja ei ole olemassa vaan lähes kaikki mitä hän nyt väitti olevan yllätyksi' oli tiedossa jo keväällä. Kuten esim lasten tarhamaksut, auton huollot yms
En suostunut että lainaaveljeltäni ja sotkee raha-asioitaan lisää. Nyt ukko suuttui....
Mitä mieltä te olette tästä?
Kommentit (5)
on vaan niin vaikeeta kun omat tulot on pienet kotiäitinä olemisen takia ja olen tavallaan riippuvainen miehestä ja siitä että hoitaa asiat.
Jättää aina kaiken viime tinkaan ja joka kk on yllätys että pitää maksaa lainat yms laskut.
ollaan oltu tämän asian takia eroamassa jo 2 kertaa ja olen antanut anteeksi ja koittanut luottaa....
mutta mutta kun se luottamus ei tule takaisin kuin näkemällä että hoitaa asiansa... ja sitä ihmettä ei tapahdu.
Muuten kyllä rakastan häntä ja tykkään että on loistava läsnäoleva isä.
Että mitä pitää maksaa ja milloin, laskette yhteen molempien tulot, paljonko pitää varata ruokaan rahaa jne. Kaikki ei vain osaa hoitaa raha-asioita jostain syystä..
on kokeiltu ja se menee ihan hyvässä hengessä eli mies myötäilee ja joojottelee.... mutta kun palkka tulee , ei tajua että kannattaa maksaa laskut heti eikä ensin ostella kaikkea kivaa ja sitten huomata että voi helvetti, olipas mulla huono liksa....
sorry, tosi pitkä selitys.
Ja vaikka mä kuinka hoen niin mitään ei tapahdu ja itsellä on ainainen pelko persiissääääääää, aarrgh.
Jos miehesi pystyy myöntämään, että ei ole mikään " talousnero" olisi syytä tehdä sopimus, että sinä hoidat perheenne rahatalouden.
Meillä se toimii niin, että melkein kaikki talouteen tulevat tulot tulevat yhteiselle käyttelytilille, josta minä maksan laskut sitä mukaa kun niitä postiluukusta tipahtelee ja loput on sitten käyttörahaa.
Ennalta sovittu osa tuloista menee automaattisesti säästötilille, josta otetaan tarvittaessa isompiin ostoksiin (uusi taulutelevisio, auton talvirenkaat tms.).
näistä perheenne talousasioista=)