Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official
Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…
Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.
Kommentit (4342)
Vierailija kirjoitti:
Mua harmittaa, kun oletetaan, että kai nyt kuka tahansa voi ostaa sitä ja tätä ja käydä lomilla. No ei voi. Olemme työssäkäyvä pariskunta ja meillä on lapset 5v ja 8v. Mulla on nettopalkka lähihoitajana noin 1800e kuukaudessa ja miehellä kirvesmiehenä noin 2000e kuukaudessa. Lapsilisät päälle noin 200e. Saamme siis nettona rahaa 4000e. Tästä rahasta menee kaikki laskut netistä ja puhelinlaskusta lähtien. Asuntolaina, kiinteistöverot, vakuutukset yms. Päivähoitomaksu ja kahden lapsen harrastusmaksut jne. Rahaa jää kyllä hyvällä taloudenpidolla säästöön, mutta näillä tuloilla ei rikastu. Autoihin voi tulla huoltoja tai pitää ostaa uudet talvirenkaat. Nyt piti tammikuussa ostaa uusi jääkaappi ja pakastin. Olemme toki onnekkaassa asemssa siten, että rahat kyllä riittävät kaikkiin menoihin. Voin käydä jopa säännöllisesti kampaajalla ja hammaslääkärilasku ei kaada talouttamme. Ulkona syödään paremmin noin 5krt vuodessa ja tähän päälle satunnaiset heset tai kotizzat.
Meillä ei todellakaan ole varaa mihinkään ulkomaanmatkoihin. Eikä nämä "Turkkiin pääsee halvalla" auta mitään. Kyllä se matka kaikkine oheiskuluineen on vaan liikaa. Esim 2500e on meille todella suuri raha ja emmekä me vain yksinkertaisesti voi sellaista summaa käyttää. Lapset ovat kerran olleet etelän matkalla isovanhempien sponsoroimana ja se oli heille kyllä elämys ja koko ajan kyselevät koska mennään ulkomaille. Raynairilla ollaan oltu kerran Lontoossa ja lapset kyllä rakastivat reissua ja kaupunkia ja haluaisivat uudestaan. Lapissa ollaan oltu sesongin ulkopuolella.
"Köyhäkin" pystyy matkustelemaan, mutta se on tosiaan valintakysymys miten rahansa käyttää. Auto löytyy monelta, vaikka ei läheskään aina pakollinen/ tarpeellinen.
Olen 3 lapsen yksinhuoltaja ja nettotulomme ovat teitä alhaisemmat, mutta meillä on varaa matkustella vuosittain. Yksi kahden viikon etelänreissu tehdään vähintään, lisäksi risteily ja toisina vuosina toinenkin lomamatka sekä kesäisin paljon reissailua Suomessa (huvipuistot, kiipeilypuistot, kylpylät yms.). Meillä raha käytetään matkusteluun sekä elämyksiin. Lapsilla on urheiluharrastukset ja meiltä löytyy hyvät urheiluvälineet moneen lajiin, koska tykkäämme yhdessä harrastaa ja tehdä. Asuntolaina on, kun rakennutin (varmaan paikkakunnan pienimmän) omakotitalon. Säästänyt olin, joten suhteellisen pieni asuntolaina on, vaikka uusi talo löytyykin. Itselle omakotitalo, oma piha ja rauha oli ehdoton, joten sen takia näin.
Valinnat, joissa sitten säästetään:
- Auto (oli ennen lapsia, mutta esikoisen vauva-aikana luovuin kun turha kuluerä, liikutaan kävellen/ pyörillä ja satunnaiset pitkät matkat julkisilla).
- Omat vaatteet käytettyinä ja kestävät vuosia. Lapsilla pääasiassa vaatteet uusina, mutta maltillinen määrä (max. 5-7 paitaa ja housuja jne. eikä vaatekaapit pursuile vaatteista).
- Ei käydä kampaajilla
- En meikkaa, en käy viihteellä, en käytä päihteitä, ei ole tatuointeja eikä lävistyksiä
- Elektroniikkaa löytyy yksi tietokone ja puhelimet, mutta ei esim. tv:tä tms.
- Ei lemmikkejä
- Ruoka pääasiassa itsetehtyä ja ruokakulut 100e/ henkilö/ kk
Eikö eilisen jaksosta ole enempää keskustelua? 🤔
ok kirjoitti:
Hassua kun tuo Leikkiset isä mainitsee olevansa cityihminen ja tuo köyhän perheen koti on niin landella. Tämä rikas perhe asuu siis Forssassa...
Luulis Forssasta saavan vähän hienommankin asunnon kuin tuon ankean rivarin aika helposti, jos on "rikas".
Olipa Voileipä-iinan jakso tylsä.
Mites tän päivän jakso ? Keitä ovat Rikkaat , yrittäjät Mikko ja Kati? Ei ollut ohjelmatekstissä mitään taustatietoja. Kyllä meinaan taas katsoa, vaikka totuus on, että nämä "varakkaat" eivät aivan rikkaan ihmisen määrittelyä täytä - edes Suomessa.
Itse ole tavallinen persaukinen, mutta tuttavapiirissä sattuu olemaan pari kappaletta näitä, joilla oikeasti omaisuutta on. En osaa tosin kuvitella, että ikinä milloinkaan suostuisivat kys. ohjelmaan. Pitävät muutenkin sen verran matalaa profiilia. Lasten turvallisuuden takia toinen näistä on supervarovainen vieraammissa ympyröissä ihmisten kanssa. Nyky-Suomessa kai syytä ollakin varovainen.
Ruutuplussasta.
Apua tuo rahaton mies käytti toisen kalatohveleita paljaissa jaloissa. Mua ainakin ällöttäisi, jos tuo paljastuisi telkkarista ja en tietäisi toisen jalkojen kuntoa.
Kattelin just ton uusimman jakson, ihmettelen vaan yhtä asiaa.
Jos on vähävarainen niin minkä helvetin takia tarvii olla kissa (tai 2 tai 3) tai koira (tai useampi)?
Itselläni ei koskaan ole ollut rahaa ylimääräistä, ei lapsena eikä aikuisena mutta ei meillä mitään lemmikkejä oo ollu viemässä rahoja.
En vaan ymmärrä ja kun melkein kaikilla on katteja tai rakkeja, en käsitä.
Vierailija kirjoitti:
Ruutuplussasta.
Apua tuo rahaton mies käytti toisen kalatohveleita paljaissa jaloissa. Mua ainakin ällöttäisi, jos tuo paljastuisi telkkarista ja en tietäisi toisen jalkojen kuntoa.
Koko mies yökötti.
Ihminen haluaa uutta . Kun on saatu uudet kengät, sitten halutaan uutta jotain. Kenestä puhuu ?
Me liikutaan perheenä. En tunne ketään, jotka eivät liiku perheenä. Kun ovat festareilla, miksi eivät tajunneet muutkin ovat siellä muutkin perheineen.
Työtä vieroksuva, itsensä jalustalle laittava hippi.
Voi hyvää päivää
Minkähän ikäisiä Rikkaan perheen vanhemmat ovat? Minun mielestäni perheenisä näyttää 8-10 vuotta vaimoaan vanhemmalta.
Ruutuplus:
Onko toi köyhän perheen mies ollu myös naked attraction ohjelmassa?
Miksi täällä keskustellaan jaksoista joita ei ole telkkarista tullut vielä? Kaikki einole niin rikkaita että olisi varaa ostella mitään suoratoisto ym kanavia.
Eikö voisi vain jutella niistä jaksoista jotka tulee (juuri ny)t telkkarista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä keskustellaan jaksoista joita ei ole telkkarista tullut vielä? Kaikki einole niin rikkaita että olisi varaa ostella mitään suoratoisto ym kanavia.
Joskus on yritetty perustaa kaksi eri ketjua ohjelmille, mutta se ei oikein toimi. Joidenkin ohjelmien kohdalla se haittaa enemmänkin, tässä ohjelmassa onneksi nyt ei suuria juonipaljastuksia oikein voi tehdä
Rikkaan perheen isä vaikuttaa pelimieheltä..
Nauttiikohan tuo naispari paljon alkoholia?
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki seuraa näitä ylipäätään telkkarista tai ole kartalla milloin mikäkin jakso näkyy siellä. Ohjelmia voi katsoa myös tietokoneella.
Taas tulee mieleen, etttä taidan olla aika köyhä ja tuttavanikin. Tuon köyhän perheen asunto on mielestäni ihan ok. En tuntisi siinä itseäni yhtään köyhäksi. Liesikin on paljon uudempi, minulla on vanhanaikainen rautalevyillä. Ruokapöytäkin minun lastulevypelkistettyyn malliin verraten hieno.
Ylipäätään keittiö on paljon paremmin varusteltu.
Vierailija kirjoitti:
Ruutuplus:
Onko toi köyhän perheen mies ollu myös naked attraction ohjelmassa?
Kyllä on, ykköskaudella. Ymmärtääkseni molemmat ohjelmat on kuvattu 2020. Mutta voihan tällä rahattomalla perheellä olla erilainen parisuhdekäsitys kuin perinteinen monogaaminen.
Epärealistisesti toteutettu ohjelma.
Mitä nautintoa katsojat saa?
Miltä noista "köyhien" lapsista mahtaa tuntua viikon jälkeen?
Mitä kaverit puhuu ohjelman jälkeen...?
Mitä jos joku / jotkut "rikkaat" tekee konkurssin ohjelman jälkeen...?
Ihan sairas ohjelma.
Ja sairaita huoltajia, jos lapsia mukana, ikuinen merkki otsassa...?
Mikä ihmeen ekohippi tää köyhä on ?
Mä saan kylmiä väristyksiä noista, jotka nostavat itsensä jalustalle.
Oonasta tuli hyvä fiilis, vaikka ajattelin ehkä toista