Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official
Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…
Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.
Kommentit (4342)
Ihan kauhea tuo lääkärimuija. Sääliksi käy aviopuolisoaan ja potilaitaan.
Soila Karreinen työskentelee Tampereen Yliopiston yhteiskuntatieteellisessä tiedekunnassa terveystieteen yksikössä tutkijana ja tekee parhaillaan väitöskirjaa johtamisen roolista perusterveydenhuollon erilaisissa muutosprosesseissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä jää palkasta verojen jälkeen hieman yli 12 000 käteen joka kuukausi, minulla on tavallinen palkka mutta kummankin palkat menevät yhteiselle tilille, meillä yhteinen talous. Meillä ei ole velkaa mistään eikä mihinkään. Asutaan vuokralla. Pankkitilin saldo nousee joka kuukausi monella tonnilla ja vuosittaiset bonukset siihen vielä päälle. Voitaisiin toki mennä tuollaiseen ohjelmaan mutta oltaisiin tosi tylsiä. Meillä menee 400-500 kk ruokakauppaan ( 2 teiniä perheessä) ja sitten vuokra ja sähköt. Eikä muuta. Meidän teinit ei koskaan tarvii mitään kun kysyn joten kaupoissa käydään tosi harvoin. Ei siis jäisi meiltä paljon kulutusrahaa köyhälle perheelle . Eikä ne varmaan viihtyis meidän askeettisessa lähes yksinomaan Artekilla sisustetussa kaupunkikodissa.
HÖPÖ, HÖPÖ ! Älä keksi juttuja. Meillä perheessä kaksi 60 plus hyvin toimeentulevaa henkilöä. Meillä menee jo ruokakauppaan n. 900 euroa kuukaudessa. Jos olisi teinejä perheessä, niin ruokaahan kuluisi paljon.
Ei tarvitse keksiä juttuja eikä sun tarvitse todellakaan uskoa. Ihmettelen vaan että kun anonyyminä täällä kirjoittelee niin mitä syytä minulla olisi valehdella hyvätuloisen perheen siitä kuinka paljon menee kauppaan. Jos teidän perheessä 900 kahdella hengellä niin se on teidän ongelma. Meillä todellakin menee alle 500 euroa. Ja syödään kaikki hyvin.
Itse en saa mitenkään noin vähän menemään ruokakauppaan, vaikka talossa minä, mies, ja lapset 11 ja 3 v. Toki tulee kauppalaskuun laskettua aina kaikki pesuaineet, vessapaperit yms.. En kyllä tiedä mikä se pelkän ruuan osuus on meidän kauppalaskussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Minua jäi ihmetyttämään, kun näin, että Lääkäriliitto harjasi lapsensa hampaat, vaikka lapsi oli vähintään eskari-ikäinen! Onko tämä teidän mielestänne normaalia?
Tähän vastauksena täällä jo aiemmin ollut kommentti:
Aikuisen suositellaan pesevän lapsen hampaat siihen asti, että lapsen käden motoriikka on tarpeeksi kehittynyt. Rikkaan perheen lääkäri-äiti tämän varmasti tietääkin. Enemmän kiinnitti huomiota, että rikkaiden hampaat harjattiin tavallisella harjalla ja köyhän perheen lapsella olikin suositeltu sähköharja.
Ennen suositeltiin, että lapsi voi alkaa itse harjaamaan hampaansa sitten, kun osaa kaunokirjoitusta (eli noin 8-vuotiaana). Enää toki kaunoa ei edes opeteta koulussa. Kauheinta on, kun vanhemmat antavat alle kouluikäisten harjata hampaat yksin! Tämä näkyy hammashoidossa päivittäin reikinä maitohampaissa. (Vähintään toinen harjaus pitäisi aikuisen tehdä ja toisen harjauksen lapsi voi tehdä itse).
Harvoin lapsi osaa ja jaksaa keskittyä harjaukseen niin, että harja käy erikseen ulko-, sisä- ja purupinnoilla sekä yltää takimmaisiin hampaisiin asti, kun teineillä ja aikuisillakin on hankaluuksia tässä.
T. Suuhygienisti
Suuhygienisti varmasti tietää, että tavallisella harjalla saa yhtä puhdasta jälkeä, jos vain harjaa huolellisesti ja tekniikka kunnossa. Eli sähköhammasharja ei ole välttämätön.
T. Myös suuhygienisti
.
Miten suuhygienisti voi levittää noin virheellistä tietoa? Ainakin ihan jokainen hammaslääkäri suosittelee nykyään ja on suositellut jo vuosikaudet sähköhammasharjaa. Onhan sen tehosta reikiintymisen ehkäisyssä näytöä!
Ei se sähköharja periaatteessa VÄLTTÄMÄTÖN ole, mutta kyllä sitä suositellaan, sillä saa sillä nyt paremman harjaustuloksen vähemmällä vaivalla. Mutta jos harjaukseen keskittyy normiharjallakin ja harjaa riittävän ajan ja oikeista kohdista, niin kyllä silläkin voi pärjätä.
Itsekin harjaan aamuisin vain tavallisella harjalla ja yleensä iltaisin sähköharjalla. Potilaille suosittelen kyllä sähköharjan käyttöä 2 kertaa päivässä, juurikin siitä syystä, että näen suuhun katsomalla ettei se harjaustulos ole tarpeeksi hyvä. Moni saattaa ajatella, että se riittää ja suu on hyvässä kunnossa, jos reikiä ei ole. Hammaskiveä kertyy kuitenkin monille sekä ientulehdusta ja parodontiittia löytyy enemmän ja enemmän.
T. Suuhygienisti
Tieteellinen näyttö (ks. esim. linkki alla) sähköhammasharjan tehokkuuden puolesta on kyllä ihan pätevää, enkä näe syitä, miksi kannattaisi tyytyä suun terveydestä huolehtimisessa mihinkään huonompaan vaihtoehtoon.
Vierailija kirjoitti:
Odotan jo innolla alapeukkuja, mutta minusta ne köyhien ruokakauppaostokset oli aika ala-arvosta moskaa. Isoa oltermanniklönttiä ja kuivaa kinkkuleikkelettä ja oliko jogurtteja sun muuta. Huomaa että hyvän ruoan päälle ei ymmärretä.
Eikö sitten osata tai haluta valmistaa itse ruokaa. Joku kebab-mättökin tais kuvissa vilahtaa.
Noh, kukin tyylillään.
Mikä oltermanniklöntissä on moskaa? Mulla on 18v ja 15v , jotka syö valtavia määriä. Todellakin ostan sen kilon klöntin, jotta saan rahat yksinhuoltajana riittämään. Lisäksi keitän aamupalalle munia, onko nekin moskaa kun ovat halpoja?
Vierailija kirjoitti:
Lääkäripariskunta oli erikoinen ideologeineen, mutta vaihtoperhettä kohtalo suretti 😢 Pikavipit ovat kyllä olleet sellainen vitsaus tässä yhteiskunnassa. Käsittääkseni niitä ei saa enää samalla tavalla helposti kuin ennen vai onko jollain parempaa tietoa? Itse olen onnekseni osanut jo nuorena olla ottamatta näitä vaikka köyhä olin kuin kirkonrotta opiskeluaikoina. Toivon niin, että pääsevät eroon jossain kohtaa , toivottavasti pian, noista lainoista ja ottavat opikseen vaikka kantapään kautta joutuvat sen nyt oppimaan. Ja varattoman perheen äidille tervehtymistä, opintoihin voimia ponnistella ja sitä kautta työelämään. Sitten pääsee jossakin kohtaa tarjoamaan tyttärelleen elämyksiä. Oli liikuttavaa miten onnelliseksi hän tuli tyttärensä ilosta ravintola-annoksesta. Ihana kumppani hänellä vaikutti olevan. Rehti työtä tekevä mies. Kyllä se aurinko vielä paistaa heillekin ja pääsevät vapaaksi lainoistaan ❤️
Varsinaiset pikavippifirmat ovat hävinneet markkinoilta, kun muutama vuosi sitten kulutusluottoihin tuli 20% korkokatto ja lisäksi muut kulut saavat olla korkeintaan 150 euroa vuodessa. Kulutusluottoa ei myöskään saa enää keskellä yötä tekstarilla, kuten joskus aikanaan. Eli kyllä, kulutusluottoa ei enää saa yhtä helposti kuin aiemmin, sillä 20% korolla lainaa ei voida myöntää kenelle tahansa. Koronan vuoksi korkokatto oli hetken 10% ja nyt ajetaan lakimuutosta, jolla korkokatto saataisiin pysyvästi alemmas tuosta 20%.
Tuo rikas perhe oli kyllä niin erillainen kun muut rikkaat.Onko perheen lapset halunneet telkkaria ?
Pikku-Aki öyhöttää muovi-Ritan kanssa
En ole katsonut koskaan , lehdistä lukenut formaatista , mikä ihme tämän ohjelman tarkoitus on? Vaikuttaa sairaalta tirkistelyltä.
Turha puolustella viherhörhöjä. Ympäristöä voi suojella ilman piipaa-touhua niinkuin tämä pariskunta teki. Enemmän arvostan sitä köyhempää pariskuntaa. Heillä sentään oli terve elämänasenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lääkäri-konsulttipariskunta ei ainakaan panostanut vapaa-aikaan paitsi metsässä kävelyyn. Iltalehden perusteella eivät ole ikinä käyneet edes ulkomailla. Kun rahaa on niin mikä olisi lapsille hienompaa kuin ulkomaanreissut. Niistä jää elinikäiset muistot. Tämä ei ole vissiin mennyt vanhemmille jakeluun vaan rahaa kerätään tilille hautajaisia varten?
Tämä alkaa olla jo aika juntti ajattelutapa. Oletko kuullut sellaisesta kuin ilmastonmuutos?
Mikä ihmeen pakkomielle jotkut ulkomaan reissut ovat suomalaisille??? Tätä ketjuu kun lukee niin tulee mieleen hölmöläiset.
Ymmärrän, että sinulla ei ole varaa matkoihin. Anna kuitenkin muille mahdollisuus nauttia elämyksistä ja eri maiden kulttuurista. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan jo innolla alapeukkuja, mutta minusta ne köyhien ruokakauppaostokset oli aika ala-arvosta moskaa. Isoa oltermanniklönttiä ja kuivaa kinkkuleikkelettä ja oliko jogurtteja sun muuta. Huomaa että hyvän ruoan päälle ei ymmärretä.
Eikö sitten osata tai haluta valmistaa itse ruokaa. Joku kebab-mättökin tais kuvissa vilahtaa.
Noh, kukin tyylillään.Mikä oltermanniklöntissä on moskaa? Mulla on 18v ja 15v , jotka syö valtavia määriä. Todellakin ostan sen kilon klöntin, jotta saan rahat yksinhuoltajana riittämään. Lisäksi keitän aamupalalle munia, onko nekin moskaa kun ovat halpoja?
Minusta Oltermanni, kinkkusiivut, jugurtit tms. ovat ihan normaaleja ruokaostoksia niin köyhälle kuin rikkaalle. Köyhälle ainoastaan silloin kun niihin on varaa.
Itse köyhänä ostan juustoa harvoin, en yhtään ihmettele miksi he nyt ostiva ison köntin Oltermannia esimerkiksi kun oli mahdollisuus.
Mitä heidän sitten olisi oitänyt ostaa? Jos tykkäävät juustosta, kinkusta ja jugurtista. Olisiko Edam kelvannut arvostelijalle, entä joku hieno erikoisjuustokikkare?
Olisiko jugurtin pitänyt olla jotain vegemössöä ja kinkun jotain härkishömpötystä?
Sitten heistä kukaan ei olisi niistä tykännyt tai syönyt ja menneet ehkä roskiin.
Mutta olihan kuitenkin palsta-arvostelija ostoksiin tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo rikas perhe oli kyllä niin erillainen kun muut rikkaat.Onko perheen lapset halunneet telkkaria ?
Monesti tämäntyyliset ihmiset ovat tosi piukeita, tosikkoja ja omahyväisiä. Usein tekopyhiä.
Tuskin kysyvät lapsiltaan tai lasten haluilla tuskin on merkitystä.
Miehen puhe ärsytti, en jaksaisi kuunnella pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti tämäntyyliset ihmiset ovat tosi piukeita, tosikkoja ja omahyväisiä. Usein tekopyhiä.
Joopa joo. On varmasti sietämätöntä ajatella, ettei kaikille kyseinen elämäntapa ole mitään vastentahtoista asioista luopumista. Syy miksi rahattomat ovat rahattomia, johtuu juuri siitä, että kaikki pistetään menemään mikä tulee eikä välitetä omien tekojensa seurauksista.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaskohan ton naisen käydä kampaajalla/parturissa, nyt kun on varaa?
Eipä siinä tainnut olla mitään kampaajan pelastettavissa. Sivukalju on sivukalju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamala talo. Eikö noilla rikkailla ole varaa edes autoon?
Köyhän perheen isä näytti ihan Joonatan Sieviseltä eli Markku Pullilta.
Katsoin samaa!
Teillä on kyllä kumman kiero katsanto. Ei mitään samaa. :D
Miks pistetään nuoripari vastakkain jotain vanhempii..Niitäkin on.Ei koko aikaa mut eihän ne nuoret ole kuin just päässyt elämän makuun.Te ootte niistä rikkaista tehnyt rikkaan ostannu palveluita tms.Viimesin juttu,monen elämä muuttuu osin koronakin myötä.Vuokrat maksatte muiden klaaniin ja kela tukeee se tukee,mut eipä tue kaikkiin vaik laki pitäisi olla kaikille sama ei se ole!sairastuminen on yks mikä lamauttaa kaiken..kela on ensiaskel ongelmiin.No siitä jauheta enempää..jatketaan shown katselemista.
Vierailija kirjoitti:
Näissä telkkarittomuuttaan mainostavilla perheillä on kuitenkin tietokoneet ja tabletit. Niistä sitten katsovat harkiten ohjelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisikään noin nuorilta lapsilta telkkarista mielipidettä kysellä? Kyllähän se on vanhemmat, jotka ne rajat tässäkin asiassa määrää. Myös esim syömisten suhteen, saako sitä karkkia joka kuukausi vai ei. Tai sitten peseekö vanhempi ne hampaat vai lapsi itse. jne.
Ihan tavallisia keskituloisia juntteja mekin ollaan ja moisella tavalla eletään. Lapsilta kysellään mielipiteitä ehkä sitten vanhempana. Tällä hetkellä he joutuvat asumaan meidän julman hallinnon alla.
Tämä alkaa olla jo aika juntti ajattelutapa. Oletko kuullut sellaisesta kuin ilmastonmuutos?
Mikä ihmeen pakkomielle jotkut ulkomaan reissut ovat suomalaisille??? Tätä ketjuu kun lukee niin tulee mieleen hölmöläiset.