Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official

Vierailija
01.12.2021 |

Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…

Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.

Kommentit (4342)

Vierailija
2701/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nainen eli ohjelmassa toimeentulotuella!! Ja käytös kuin kuningatterella. Elättäisi itse edes lapsensa, niinkuin vanhemman kuuluu tehdä tässä maailmassa, pääsääntöisesti.

Mutta ei, ja kehtaa  käyttäytyä noin ylimielisesti.

Hän on töissä yliopistolla, töitä on ollut vain osa-aikaisesti. Osin varmaan mainitun sairastelun takia. Tunnetko ketään yliopistolla pätkätyösuhteissa puurtavia? Niillä palkoilla ei juhlita eikä sitä työmäärää voi vaan itse päättää vaihtaa. Osa-aikainen soppari voi olla parasta mitä tarjotaan.

Onko yliopisto sitten ainoa työpaikka, joka on kahden tutkinnon valioihmiselle kelpaava ja mahdollinen?

Vierailija
2702/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruutuplussan uusin jakso ja tikas somevaikuttaja Veera Bianca. Seuraan häntä ig:ssä ja kylläpä tuli feikki olo hänestä. Vouhottaa kehopositiivisuudesta instassaan. Jaksossa tuskaili, kuinka ei ole varaa ostaa terveellistä ruokaa vaihtoviikon aikana vaan sokerijugurtteja ja muita ravintoköyhiä ruokia. Näkeehän hänestä, ettei taida oikeassa elämässäkään syödä kovinkaan terveellisesti. Ärsyttävä itsensä huijaaja enkä edes pidä häntä rikkaana. Kyllä oikealla ruokavaliolla ja liikunnalla laihtuu.

Veera Biancalla on maksamatonta velkaa (ainakin verovelkaa on ollut) eli ei hän ole sillä tavalla rikas että olisi varallisuutta. Tulot voi olla isot mutta menot ovat yhtä suuret eli rahaa ei jää säästöön. Siksi aika outo valinta tuohon rikkaaksi.

Todella outo valinta. Ei ole millään mittapuulla rikas tai varakas, lähinnä pyrkyri ja wannabe bisnesnainen. Yksi LV laukku ei tee kenestäkään rikasta. Nauratti ne hänen ruokaostokset ja isot annoskoot. Kyllä pienelläkin budjetilla voi syödä terveellisesti. Taitaa ruokavalio olla ihan retuperällä, vaikka kuinka yrittää esittää hyvinvointivaikuttajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2703/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kertonut mitä tekee siellä yliopistolla? Eikö kestä päivänvaloa? Kyseli kyllä tarkkaan mitä Niina tekee.

Kyllä kerrottiin eli viestinnän asiantuntija.

Vierailija
2704/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei kertonut mitä tekee siellä yliopistolla? Eikö kestä päivänvaloa? Kyseli kyllä tarkkaan mitä Niina tekee.

Kyllä kerrottiin eli viestinnän asiantuntija.

Ok, voi tosin olla kiertoilmauskin. Varsin selkeästi viesti kyllä paremmuutensa ja muiden halveksumisensa.

Vierailija
2705/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nimike asiantuntija, oli minkä alan tahansa, voi kattaa mitä vaan.

On siis hyvin yleisluonteinen ja ympäripyöreä ilmaisu.

Nimikkeenä ei kerro oikeastaan mitään.

Vierailija
2706/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tove Janssonin kuva ei ole tuonut siinä jääkaapin ovessa katsellessaan ainakaan mitenkään kivaa luonnetta kuvan ihailijalle.

Jokainen voi ripustaa mitä vaan kuvia seinälle, mutta se on vain kuva seinällä. Ei kerro yhtään mitään ihmisen luonteesta.

No, luonteesta joskus sen verran, että joku voi ripustaa määrätyn kuvan antaakseen itsestään fiksumman kuvan kuin on.

Ei kaikilla ole vain kuva kuin kuva seinällä, vrt. esim. ikonit ortodokseille/muille (fundamentalisti)uskovaisille. Muillakin kertoo sentään jotain mitä töherryksiä, kuvatuksia, LiveLoveLaugh -(tusina)tekstejä valikoi kotiinsa.

Vierailija
2707/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annukalla on sellaista pääomaa, mitä näillä rikkaille ei ollut eli kulttuurista pääomaa. Läheskään kaikkea ei rahalla saa ja sen Annukka hienosti ja analyyttisesti osoitti.

Kuten käytöstapoja ja sivistystä. Sitä en nähnyt häneltä.

No ei hän minusta huonosti käyttäytynyt, osasi kysellä rikkailta heidän elämästään ja näin. Sivistynytkin oli ja sehän se taitaakin ärsyttää

Annukka kyseli Niinalta ja oli, kuin Niinan miestä ei olisi olemassakaan. Epäkohteliasta, olisi voinut kysyä jotain myös pariskunnan yhteisestä elämästä eikä pelkästään Niinan tuntemuksia.

Se mitä me nähtiin jaksossa on tietenkin leikattu pidemmästä keskustelusta. Tässä kohtaa Annukka tuntui kysyvän Niinalta siksi, että heillä oli voitetut vaikeudet (vrt. jakson nimi) taustallaan. Itselle tuli sellainen tunne, että yksi Niinan vaikeuksista on varmastikin ollut lapsettomuus. Myös äidin kuolema ja yrityksen vaikeudet nousivat esiin. Annukka ei kysynyt mieheltä, koska hänen vaikeuksia ei samalla tavalla oltu tässä nyt avattu.

Ei oltu avattu, mutta sitä suuremmalla syyllä olisi voinut kysyä vaikka varmistaen, että saako niistä kysyä?

Vierailija
2708/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Annukka ei kykene olemaan onnellinen köyhänä eikä rikkaana.  Asenne ei ollut analyyttinen vaan selvän halveksiva. Pelkkä defenssi, jolla peitti omaa katkeruuttaan. Usean yliopistokoulutuksen sivutuotteena syntyy kyky puhua analyyttisesti, muiden yläpuolelta, ilmiötasolla, kuin asiat eivät koskisi puhujaa ollenkaan henkilökohtaisesti, ulkoistaen itsensä ja alentaen toiset. Tunnistan tuon helposti, sillä käytän sitä itsekin joskus hyvin harvoin ja harkitusti, kun koen sen välttämättömäksi pitääkseni puoleni nuorena naisena miesvaltaisella alalla. Mutta minä sentään tajuan, että se on alentava ja ikävä tapa puhua ja vältän sitä viimeiseen saakka. Eihän korkea koulutus estä nauttimasta asioista, olemasta rento ja pitämästä hauskaa, varsinkin jos jakaa elämyksiä lapsen kanssa. 

Vierailija
2709/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nainen eli ohjelmassa toimeentulotuella!! Ja käytös kuin kuningatterella. Elättäisi itse edes lapsensa, niinkuin vanhemman kuuluu tehdä tässä maailmassa, pääsääntöisesti.

Hän on töissä yliopistolla, töitä on ollut vain osa-aikaisesti. Osin varmaan mainitun sairastelun takia. Tunnetko ketään yliopistolla pätkätyösuhteissa puurtavia? Niillä palkoilla ei juhlita eikä sitä työmäärää voi vaan itse päättää vaihtaa. Osa-aikainen soppari voi olla parasta mitä tarjotaan.

Onko yliopisto sitten ainoa työpaikka, joka on kahden tutkinnon valioihmiselle kelpaava ja mahdollinen?

Se voi olla että ei työllisty muualle, jos on tarpeeksi kauan tehnyt töitä yliopistolla. Ja sellaisessa tilanteessa ihmisellä ei todellakaan ole mikään valioihminen-olo, joten ihan turhaan ilkeilet.

Vierailija
2710/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikainen työ yliopistolla on silti ihan oma valinta, samoin kuin kaksi korkeakoulututkintoa. Nämä eivät anna mitään syytä dissata Niinan kouluttamattomuutta tai uraa yrittäjänä. Todella naurettava ja säälittävä tapaus.

Itse opiskelin filosofian maisteriksi, enkä paria päivää enempää ole alani töitä tehnyt. Myös useat opiskelukaverini ovat päätyneet kanssani surkeisiin töihin kaupan kassalle tai ravintola-alalle. Mutta onhapan töitä tarjolla, eikä tarvi snobbailla silti koulutuksesta.

Vierailija
2711/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikainen työ yliopistolla on silti ihan oma valinta, samoin kuin kaksi korkeakoulututkintoa. Nämä eivät anna mitään syytä dissata Niinan kouluttamattomuutta tai uraa yrittäjänä. Todella naurettava ja säälittävä tapaus.

Itse opiskelin filosofian maisteriksi, enkä paria päivää enempää ole alani töitä tehnyt. Myös useat opiskelukaverini ovat päätyneet kanssani surkeisiin töihin kaupan kassalle tai ravintola-alalle. Mutta onhapan töitä tarjolla, eikä tarvi snobbailla silti koulutuksesta.

Yliopistokoulutus on ollut aikanaan oma valinta, kyllä. Mutta ei se, että vielä lähes viisikymppisenäkin joutuu tekemään pätkätöitä ja osa-aikatöitä. Eikä se, että on sairastellut eikä välttämättä sekään että on yh (tästä toki emme tämän pohjalta tiedä). Ihan jo nuo kaksi viimestä altistaa köyhyydelle.

Missä kohtaa hän dissasi Niinan kouluttamattomuutta tai uraa yrittäjänä?

Tätä keskustelua kun lukee, niin tuntuu et oon katsonut aivan eri ohjelmaa :D

Vierailija
2712/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla että ei työllisty muualle, jos on tarpeeksi kauan tehnyt töitä yliopistolla. Ja sellaisessa tilanteessa ihmisellä ei todellakaan ole mikään valioihminen-olo, joten ihan turhaan ilkeilet.

Neutraali, pohtiva kysymys mahd. indoktrinaatiosta tai "konahtamisesta". Ilkeily on oma harhatulkintasi.

Vierailija
2713/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annukka kommentoi facebookissa 24.9. 

kaverixxxx: Tuttu telkkarista 

Annukka: En aio katsoa. Ajattelin, että suostun käsikirjoittakaverin kysymykseen, jotta saisin yhden vanhemman perheen ääntä kuuluviin tässä kontekstissa, mutta olikin tossa formaatissa aika vaikeaa, kun kuvaustilanteessa kuitenkin henkilökohtaisia heruteltiin ja tilanteet oli pääosin ennalta suunniteltuja ja ohjattuja. Mutta joo, suljen silmät ja korvat ja ihana tietää että eka ja vika kerta. Jos se jotain ajatuksia herättää jollain, hyvä niin

Eli huonoa ei hänen mielestään ollut pelkästään rikkaiden elämä, vaan koko ohjelma. Jotenkin mulle tulee surullinenkin fiilis, kun kaikki näyttäytyy niin huonona, että oikeastaan parempi vaan sulkea silmät ja korvat.

Vierailija
2714/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukka pisti silmään loppukohtaamisen kontrasti edellisen jakson lämminsydämisyyteen.

Annukka koitti jotain kertoa omasta tilanteestaan mutta hyvin nopeasti rikas käänsi puheen omiin vastoinkäymisiinsä ja liikuttui niistä kyyneliin. Mitenkään väheksymättä Niinan koettelemuksia ehkä pieni hienotunteisuus ja tilannetaju olisi ollut paikallaan.

Annukkakin kyllä vaikutti tympääntyneeltä. Itse saatan käyttäytyä hetkellisesti noin kun vastoinkäymiset tuntuu kohtuuttomalta ja runtua tulee elämältä kerta toisensa jälkeen vaikka kuinka yrittää. Mutta mahdoton sanoa oliko tässä kyse siitä vai jostain muusta.

Vierailija
2715/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/viihde/art-2000009157084.html

"Annukka Salo ja hänen tyttärensä pääsevät..." Mieshajun laittamisesta sössötti unelmoivansa, ei tervehtinyt.

Kaikki 2000-luvulla syntyneet Antto-nimiset henkilöt ovat ainakin Digi- ja väestötietoviraston mukaan miessukupuolisia. Ilta-Sanomien toimittajat nyt voi kirjoittaa mitä haluavat, mutta ei se tuosta lapsesta tyttöä tee. https://verkkopalvelu.vrk.fi/nimipalvelu/

Vierailija
2716/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin miksi Annukka ei ostanut pienelle pojalleen leluja ja uusia vaatteita. Haalarit yms. maksaa paljon, olisi voinut miettiä pidemmälle.

Vierailija
2717/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukka pisti silmään loppukohtaamisen kontrasti edellisen jakson lämminsydämisyyteen.

Annukka koitti jotain kertoa omasta tilanteestaan mutta hyvin nopeasti rikas käänsi puheen omiin vastoinkäymisiinsä ja liikuttui niistä kyyneliin. Mitenkään väheksymättä Niinan koettelemuksia ehkä pieni hienotunteisuus ja tilannetaju olisi ollut paikallaan.

Annukkakin kyllä vaikutti tympääntyneeltä. Itse saatan käyttäytyä hetkellisesti noin kun vastoinkäymiset tuntuu kohtuuttomalta ja runtua tulee elämältä kerta toisensa jälkeen vaikka kuinka yrittää. Mutta mahdoton sanoa oliko tässä kyse siitä vai jostain muusta.

Mäkin mietin tätä! Samoin kun tapasivat Annukan ystävää. Niina alkoi vaan omia murheitaan vuodattaa, vaikka tarkoitus oli kai keskustella kodin asukkaasta.

Vierailija
2718/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistokoulutus on ollut aikanaan oma valinta, kyllä. Mutta ei se, että vielä lähes viisikymppisenäkin joutuu tekemään pätkätöitä ja osa-aikatöitä. Eikä se, että on sairastellut eikä välttämättä sekään että on yh (tästä toki emme tämän pohjalta tiedä). Ihan jo nuo kaksi viimestä altistaa köyhyydelle.

Joka kohdassa epäsuorasti, rivien välistä ja mies ei kiinnostanut. Näkisit tämän jos osaisit kunnolla katsoa.

Vierailija
2719/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kohdassa epäsuorasti, rivien välistä ja mies ei kiinnostanut. Näkisit tämän jos osaisit kunnolla katsoa.

Tai sinä näet nämä "epäsuorasti, rivien välistä" koska ne sopiat sinun ennakkoluuloihisi Annukasta, tuosta kaksi yliopistotutkintoa suorittaneesta osa-aikatyöllisestä. Taitaa olla niin, että luet omat ennakkoluulosi tuolta.

Vierailija
2720/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin mietin tätä! Samoin kun tapasivat Annukan ystävää. Niina alkoi vaan omia murheitaan vuodattaa, vaikka tarkoitus oli kai keskustella kodin asukkaasta.

Hädissään epämukavassa ja vastakkainasettelua huokuvassa tilanteessa puhui jotain jostain mistä tiesi?