Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsien vapina tietyssä asennossa

Atta
01.12.2021 |

Auttakaa joku, jooko... Mulla on siis ollut jo pidempään sellaista, että kun kädet ikäänkuin moikkausasennossa, mutta niin, että pikkurilli osoittaa maahan ja kun siitä lähden laskemaan sitä maata kohti kyynärpää siis koukussa, niin kädet vapisee tietyssä kohtaa sitä liikerataa. Ehkä just siinä kohtaa, missä tavallaan jarrutan sitä liikettä. Sanokaa nyt, että mulla ei ole mitään kamalaa lihastautia 🥺... Sormetkin tärisee aina tietyssä asennossa. Pelottaa ihan sairaan paljon. Niskat on usein tosi jumissa. Testattu on mies ja siskot, kenelläkään ei tee vastaavaa...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu ollut lapsesta asti. Jalka saattaa alkaa vapisemaan tietyssä asennossa, ei aina kuitenkaan. Käsi voi alkaa vapisemaan myös jossain asennossa, ei välttämättä aina sama asento. Esimerkiksi jos istun sohvan reunalla ja pidän vain päkiät maassa (kantapäät ilmassa) saattaa toinen jalka alkaa vapista holtittomasti. Näin ei käy läheskään aina tässä asennossa, mutta joskus) Vapina loppuu heti kun pikkaisenkin muuttaa asentoa. Sama käden kanssa.

Olen ajatellut sen olevan vaan jotain lihasperäistä väsymistä tms. En ole koskaan asiaa sen kummemmin miettinyt tai pelännyt.

Vierailija
2/8 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa liikunnan puutteelta äkkiseltään.

Onko sulla muuten elintavat kunnossa? et istu liikaa  yms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä tekee, ei huolta jos ei tärise levossa.

Vierailija
4/8 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa ihan hyvänlaatuista vapinaa, joka ei johdu mistään sairaudesta. Yhdellä yli 8-kymppisellä sukulaisella kädet vapisevat todella paljon ja minullakin tietyssä asennossa. En edes yritä kantaa kahvikuppia vasemmassa kädessä, kun käsi saattaa alkaa vispaamaan niin, että kahvit tippuvat lattialle. Beetasalpaaja saattaa auttaa tai ei, itse en ole kokeillut.

Vierailija
5/8 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelkää pahinta, vaan toivo parasta. Ihan normaalia tuollaiset vapinat käsissä ja jaloissa välillä, varsinkin väsyneenä. Mulla ainakin voi jalka vispata ihan hervottomana tietyssä asennossa istuessa rankan urheilun jälkeen, enkä pelkää silti yhtään, että olis jotain vakavaa.

Vierailija
6/8 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto 😊

Vierailija
7/8 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun kyllä tosi vähän... Kiitos kommenteista! Oon ihan tosi huolissani tästä ollut!

Vierailija
8/8 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia kun kaataa pannusta mukiin niin tietyssä kaatamisen kulmassa välillä alkaa vapisemaan käsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi