Mikä turvaistuin 3 vee isolle lapselle?
Kommentit (13)
Palkki-istuin jos et halua turvavyöistuimeen vielä laittaa. Viisipistevöihin kasvot menosuuntaan ei pidä yli 15kg lasta laittaa. Palkissakin painoraja on 18kg, joten se tulee puolen vuoden sisään vastaan, kannattaa pohtia onko sen arvoista.
Me ostimme 3.5 vuotiaalle turvavyöistuimen, besafe izi up isofix. Hyvä ollut käytössä ja pitäisi olla turvallinenkin. Hyvät säädöt ja vyön reititys, riittävä lepoasento päiväunia varten.
Voiko reilu 3v (93 cm 11kg) käyttää vielä selkä menosuntaan istuinta, kun siihen vielä mahtuu?
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:11"]Voiko reilu 3v (93 cm 11kg) käyttää vielä selkä menosuntaan istuinta, kun siihen vielä mahtuu?
[/quote]
No totta ihmeessä voi! Onpas teillä pikkuinen 3-vuotias :) Niin kauan kuin istuimen painoraja vaan antaa myöten, eikös selkä menosuuntaan painoraja ole 18 kg?
Kiitos 5.
Voi olla jo pian 12kg, allergian ja refluksin kanssa takuttu, niin ei olla ehditty perehtyä nyt noihin istuimiin.
Olen vaan laittanut merkille, että nuoremmatkin istuu jo kasvot menosuuntaan.
Mutta vastaus ap:lle: turvavyöistuin ehdottomasti, ei kannata enää ostaa turvaistuinta. Itse ostaisin varmaankin Cybexin tai Kiddyn.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 23:11"]Voiko reilu 3v (93 cm 11kg) käyttää vielä selkä menosuntaan istuinta, kun siihen vielä mahtuu?
[/quote]
No totta ihmeessä voi! Onpas teillä pikkuinen 3-vuotias :) Niin kauan kuin istuimen painoraja vaan antaa myöten, eikös selkä menosuuntaan painoraja ole 18 kg?
[/quote]
No ei ole mitään painorajaa kaikille selkä menosuuntaan -istuimille. Selkä menosuuntaan suositellaan lapselle niin pitkään kuin mahdollista. Painorajat ovat istuinkohtaisia.
Meillä isolla lapsella Graco Nautilus, koska melkein kaikissa muissa löytämissämme istuimissa turvavyön haarakappale oli niin lyhyt että lukko painoi reisiin. Mutta komppaan kahdeksikkoa, jos istuin on tulossa vain tuolle lapselle käyttöön, niin kannattaa ostaa turvavyöistuin, on halvempi ja helpompi käyttää noin isolle. Cybexiä taas en ostaisi, koska jos lapsi on suuremmanpuoleinen niin tuo voi olla aika ahdistava.
105 cm 4,5 v meillä istuu selkä menosuuntaan acta graco belogig turvaistuimessa.
Katso tätä listaa
http://bloggen.fi/bilstolslotsen/lista-pa-sakra-bilbarnstolar/
Me ostettiin cybex solution x2fix. Se on 3veelle turvavyöistuin jo kasvot menosuuntaan. Tyttö on 3,5 ja rakastaa tuolia :) Ennen inhosi autoilua vaan ei enää.
Meil on 2 britaxin vyöistuinta ja kohta 9v täyttävälle koroke
Riippuu istuimista yleensä selkä menosuuntaan istuinten painoraja on joko 18 kg tai 25 kg. Kasvot menosuuntaan istuimen vöillä yleensä 18 kg asti jonka jälkeen auton vöillä... Itse olen ostamassa toista istuinta vähän yli 2 vuotiaalle lapselleni, minua arveluttaa laittaa noin nuori lapsi turvavyö istuimeen, eli siis istuimeen johon lapsi kiinnitetään vaan auton vöillä... Mutta pakko varmaan sellainen hankkia koska lapsemme on jo 100 cm pitkä ja painaa 17 kg... Arveluttaa vain että kun lapsi on niin nuori, että räplääkö auton vöitä ajon aikana, kun nehän liikkuvat ja saako vyöt huonosti... Mutta sellaista istuinta lastentarvike liikkeen sanoo, että tämän kokoiselle tulisi olla, että on turvallisempi mahdollisen kolarin sattuessa...
Kysseessä ois ihan satunnainen matka, onko sillä sitten merkitystä, viisaammat kertokaapa :)