Voiko alushousujen kuminauhalle olla allerginen?
Mulla tullut ihottumaa alaselkään alushousujen rajalle ja nivustaipeisiin.
Kiitos, jos tiedät jotakin asiasta ja viitsit vastata.
Kommentit (9)
Joo voi. Mulla ainakin riippuu kuinka ns. pinnassa kuminauha on. Eli pystyn käyttää joitain alushousuja ilman oireita. Ja myös ihon kuivuus vaikuttaa ärsytyksen määrään. Sukulaisellani vaiva on niin paha, että joutuu käyttämään täysin kuminauhattomia.
Nyt mulla on jalassa miehen bokserirt :/
ap
Lateksiahan kuminauhoissakin on eli voi olla.
Minä olen allerginen monille kumituotteille. Ja jollen ole allerginen, yliherkkä ihoni pitää huolen siitä, että kuminauhojen kohdalta kirvelee ja kutittaa.
Mulla on kumiallergia. En osta alkkareita, joissa kumi ei ole kujassa.
Käy testauttamassa prick - testeillä allergiatilanteesi. Lateksiallergia on vaiva jonka pitää olla tiedossa.
Tuleeko kondomeista oireita?
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 21:07"]
Käy testauttamassa prick - testeillä allergiatilanteesi. Lateksiallergia on vaiva jonka pitää olla tiedossa.
Tuleeko kondomeista oireita?
[/quote]
Kannattaa tosiaan testata se latex-allergia, koska voi aiheuttaa vakavan reaktion ja tulee tarvittaessa huomioida mm. siten, että hoidettaessa ei käytetä latex-hanskoja esim. hammashoidossa ja sairaalassa. Myös jotkut ruoka-aineet aiheuttavat ristireagointia latex-allergisilla ja niitä voi vähän varoa. Tuleeko oireita ilmapalloista? Netistä löytyy tietoa!
Voi. Toinen vaihtoehto, että alushousut hankaa. Vaihda merkkiä ja mallia ja katso, häviääkö vaivat.