Avomiehen naispuolinen työkaveri, mielipiteitä?
Mieheni on tavannut töissä lähellä asuvan, niinikään naimisissa olevan naisen. He kulkevat usein työmatkat yhdessä ja mies puhuu tästä naisesta todella usein, joskin neutraaleissa asiayhteyksissä. Mies on myös ehdottanut miten voisimme ”pelata golfia” (eräs toinen yhteinen harrastus*) tämän naisen kanssa.
Noh, nyt mies sitten kutsuttiin naisen luo pikkujouluihin firman pikkujoulujen peruunnuttua. Kutsu koskee myös minua, mutta en haluaisi mennä vieraiden ihmisten juhliin. Toisekseen koen epämieluisaksi ajatukseksi että mies laajentaa työkaveruuden myös vapaa-ajalle. Huom. kyseessä ei ole siis puhtaasti työkavereiden pikkujoulut vaan naisen lähipiirin juhlat.
Ja ei, en epäile että miehelläni olisi suhde kyseiseen naiseen. Tunnen kuitenkin mieheni ja tiedän että hän on varmasti jollain tasolla viehättynyt kyseiseen naiseen. En halua olla pirttihirmu tai kontrollifriikki, mutta miten tässä tilanteessa Av-raadin mukaan kannattaa toimia? Ilmoitan miehelle etten tykkää ajatuksesta että hän menee edellämainittuihin juhliin vai menen sinne avecina hammasta purren? Huomionarvoinen seikka lienee se, että oma mies on kovin mustasukkaista laatua ja jos kaveeraisin ihmeemmin jonkun hemaisevan miespuolisen työkaverin kanssa, ei miehellä hyvä heiluisi.
Kommentit (7)
Menkää juhliin. Ystävysty sä sen naisen miehen kanssa.
Mun puolesta mies voisi mennä, mutta itse en lähtisi. Jos on pettääkseen tms niin tilaisuuksia varmasti tulee jatkossakin. Itse en ala puolisoa vahtimaan vaan tekee ihan itse omat päätöksensä ja elää sitten niiden kanssa.
Mun mies kaveeraa monen naispuolisen työkaverinsa kans myös vapaa-ajalla. Jos on pettämiseen menossa, niin mähän en voi estää. Turhaa siis mustasukkailen etukäteen. Ja jos pettää, niin tietää, että ero tulee välittömästi.
"En haluaisi mennä vieraiden ihmisten juhliin." Jos tähän on syynä tyylin se, että haluat jostain syystä vältellä koronaa, niin ymmärrän, mutta muussa tapauksessa: kaikki uudet ihmiset pysyvät sulle ikuisesti vieraina, jos et heihin tutustu. Potentiaalisia uusia kavereita tai jopa ystäviä tai vähintäänkin mielenkiintoisia yhden illan kohtaamisia on tarjolla.
Ehkä olet superepäsosiaalinen? Noh, ole vain rauhassa, mutta älä oleta, että on ok rajoittaa puolison elämää oman piirteen takia.
Se että koet epämieluisaksi ajatuksen, että mies "laajentaa työkaveruuden myös vapaa-ajalle" on vähän voivoihommia. Sun tunteita ja ajatuksia, joista oot itse vastuussa, ei mies. Et todellakaan ala "ilmoittamaan miehelle, ettet tykkää ajatuksesta, että hän menee juhliin". Tai siis jos näin teet, niin luultavasti on jo olemassaoleviesi epämieluisten ajatustesi ja tunteittesi päälle luvassa lisää ikäviä ajatuksia ja tuntemuksia, kun mies varmasti (ja täysin ymmärrettävästi) reagoisi tuollaiseen ilmoitukseen pitämällä sitä typeränä tai epäreiluna. Suosittelen sulle itsetutkiskelua. Ja jos juhliin toivottavasti menet, niin ei hampaita yhteen purevalla asenteella, älä mee muiden iltaa ankeuttamaan, vaan avoimin mielin.
Ehkä kannattaa sitten jossain vaiheessa keskustella ylipäätään mustasukkaisuudesta teidän parisuhteessa. Ja muutenkin avoimemmin ja rakentavasti tunteista.
Hauskoja juhlia!
Nosto