Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ok että lattiat pestään kerran kuussa?

Vierailija
26.02.2015 |

Meillä ei oo eläimiä mitänyt vanhempieni koirat välillä käy.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:52"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:47"] [quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:37"]ÖH :D mä pesen muutaman kerran vuodessa.... [/quote] Mitä helvettiä? Kai tää oli vitsailua? Eikö tuossa tahdissa jo sukatkin jää lattiaan kiinni kun on niin paskanen. Yääääääk. [/quote] Mitä ihmeen paskaa teillä levitellään lattioille? [/quote] Ei tarvi levitellä kuule mitään. Likaantuuhan se käytössä vaikka siihen ei mitään varsinaisesti kaatuisikaan! Pesetkö vaatteetkin vain kerran vuodessa ja vaihdat petivaatteet?!

[/quote]

Vaatteisiin ja petivaatteisiin tarttuu hikeä, talia, hiuksia, likaa, irtoavaa ihosolukkoa jne. kuten varmaat tiedät. Meillä ei kuitenkaan makoilla alasti lattioilla tai tuoda likaa ulkoa ja sisällä käytetään sukkia tai tossuja. Mistä ihmeestä se lika (muu kuin irtoroska) hyppäisi sinne lattialle? Pölyä ja muuta toki kulkee, mutta se lähtee imurilla ja mahdolliset tahrat poistan heti. 
[/quote]

En jaksa edes selittää. Omapa on likainen lattiasi.

Vierailija
62/84 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä kans pese ku ehkä kolme kertaa vuodessa.. johan siinä menis ikä ja terveys, jos joka viikko rupeis siirtelemään kaikkia huonekaluja, nostelemaan mattoja pois ja lattioita peseen.. keksin kyllä parempaakin tekemistä! Meillä on lapskin, mut juuri taas oli lehdessä, että niillä lapsilla, jotka altistuu sopivasti mikrobeille ym on vähemmän allergioita, jutussa oli nostettu esiin maalla asuvat ja lemmikkiperheet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lakattu, tumma lattia, jossa näkyy selvästi kaikki lika. Lapset tepsuttavat kotona avojaloin ja jäljet on vinkeät. Keittiössä kokataan lähes päivittäin, jolloin lattia likaantuu siinä missä muutkin pinnat. Kerran viikossa on pakko pestä tai näyttää järkyltä. Ehkä vaaleat ja matat materiaalit on armeliaampia?

Vierailija
64/84 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:37"]ÖH :D mä pesen muutaman kerran vuodessa.... [/quote] Mitä helvettiä? Kai tää oli vitsailua? Eikö tuossa tahdissa jo sukatkin jää lattiaan kiinni kun on niin paskanen. Yääääääk.

[/quote]

Ei jää. Meillä ulostetaan vessassa, ei olohuoneessa.

Vierailija
65/84 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:20"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:52"] [quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:47"] [quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:37"]ÖH :D mä pesen muutaman kerran vuodessa.... [/quote] Mitä helvettiä? Kai tää oli vitsailua? Eikö tuossa tahdissa jo sukatkin jää lattiaan kiinni kun on niin paskanen. Yääääääk. [/quote] Mitä ihmeen paskaa teillä levitellään lattioille? [/quote] Ei tarvi levitellä kuule mitään. Likaantuuhan se käytössä vaikka siihen ei mitään varsinaisesti kaatuisikaan! Pesetkö vaatteetkin vain kerran vuodessa ja vaihdat petivaatteet?! [/quote] Vaatteisiin ja petivaatteisiin tarttuu hikeä, talia, hiuksia, likaa, irtoavaa ihosolukkoa jne. kuten varmaat tiedät. Meillä ei kuitenkaan makoilla alasti lattioilla tai tuoda likaa ulkoa ja sisällä käytetään sukkia tai tossuja. Mistä ihmeestä se lika (muu kuin irtoroska) hyppäisi sinne lattialle? Pölyä ja muuta toki kulkee, mutta se lähtee imurilla ja mahdolliset tahrat poistan heti.  [/quote] En jaksa edes selittää. Omapa on likainen lattiasi.

[/quote]

Kummasti jaksoit kuitenkin riemastua. Mitäpä, jos menisit siitä moppaamaan? Sehän on mukavan hiljaista hommaakin (kuulema).

Vierailija
66/84 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tumma laminaatti, ja tumma kaakeli lattioissa. Pestään n. kerran kuussa. Näkyvät liat pyyhitään.
Just mies eilen pesi lattiat(viimeksi pesty heti uuden vuoden jälkeen) ja sanoi, et pesuvesi oli ihan puhdasta (ja 4h+keittiö) Et en mäkään kyllä ymmärrä millä te jo viikossa likaatte lattianne :O

Vierailija
67/84 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muuten varmaan vaivautuis pesemään kuin joskus ja jouluna, mutta laminaattiin jää etenkin kesällä ärsyttäviä jalanjälkiä :D pesen yleensä joka toinen viikko.

Vierailija
68/84 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyyhin kerran viikossaTahrat poitan heti.Mitään vanhan ajan juuriharjalla kuurauksia en harrasta.Naapurissa pestään imuroidaan ja pestään lattiat kerran kk.Kyllä ne kolmannella viikolla näyttää jo aika likaiselta.Kukin tehköön miten tykkää.

Vierailija
69/84 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:27"]Meillä on lakattu, tumma lattia, jossa näkyy selvästi kaikki lika. Lapset tepsuttavat kotona avojaloin ja jäljet on vinkeät. Keittiössä kokataan lähes päivittäin, jolloin lattia likaantuu siinä missä muutkin pinnat. Kerran viikossa on pakko pestä tai näyttää järkyltä. Ehkä vaaleat ja matat materiaalit on armeliaampia?
[/quote]

Ei ole sen armeliaampia. Meillä vaalea lattia ja neljä lasta. Lapset jo vähän isompia eivätkä enää sotke niin paljoa kuin pieninä, mutta sotkeentuhan se lattia ihan normaalista elämästä siinä missä muutkin pinnat. Kerran viikossa meillä on lattia pyyhkäisty.

Vierailija
70/84 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin pyyhkiä kostealla /nihkeällä vaikka joka päivä, jos joku muu imurois ja keräis tavarat pois.. Meillä iso perhe ja toistaiseksi tuskastuttavan pieni eteinen, tuntuu, että koko ajan pitäis raivata, että olis siistiä. Lapset vielä niin pieniä, ettei niistä oo paljon siivoamaan..

Vierailija
71/84 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta nyt huomaa sen miten eri siivouskäsitys ihmisillä on. Ystäväni onkin kodinhoitajana ja kertonut ettei sitä ikinä uskoisi miten törkyisissä oloissa jotkut ihmiset elävät/pystyvät elämään. Jopa sellaiset jotka ovat arvostetuissa ammateissa ja joista ei ikinä sitä uskoisi.

Vierailija
72/84 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuo kerran kuussa olisi usein. Ei vaan ole tarvetta luuttuamiselle paitsi eteisen ja keittiön osalta. Vessassa pesen lavuaarin ja pöntön pari kertaa viikossa, mutta lattiaa harvemmin. Siistiä meillä on silmämääräisesti ja se riittää minulle.

Vierailija
73/84 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sitä ei huomaa, mutta lika haisee ja pesemättömyys asunnossa.

Vierailija
74/84 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo eläimiä, pesen joskus vuodessa

Vierailija
75/84 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä nainen on se, joka hoitaa lapsensa kotona ja pesee lattiat kerran viikossa?

mikähän tämä neuroottinen siivousvimma on - pätemisen tarvetta?

Vierailija
76/84 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pestään juurikin kerran vuodessa ja harvemminkin varmaan vois. Taloudessa kaksi siistiä aikuista, imuroidaan kaksi kertaa viikossa ja näkyvät liat pyyhotään lattialta saman tien. Sotkuisessa lapsiperheessä saattaa toki joutua pesemään useammin, mutta muuten aika neuroottisen kuuloista.

Vierailija
77/84 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:56"]

Hyvä nainen on se, joka hoitaa lapsensa kotona ja pesee lattiat kerran viikossa?

[/quote]

Sitähän se nimenomaan on, ei mitään muuta. Valitan, en koe minkäänlaista huonommuutta viikkoluuttuajiin verrattuna, en vaikka luuttuaja tulisi sen päin naamaa sanomaan. kasarilla minäkin olen viikkosiivouksen oppinut, mutta ymmärtäähän sen, kun silloin naiset ei harrastaneet juuri mitään, hyvä jos töissä kävivät.

Vierailija
78/84 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä ahkeraa porukkaa. Itse pyyhin lattiat kostealla ehkä kerran vuodessa, vessan kaakelit toki tulee hinkattua useammin. Lautalattia meillä joten eipä tuota kai edes saa pesemällä pestä (lautojen välissä on aika isot raot). 

Vierailija
79/84 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:56"]

[/quote]

Sitähän se nimenomaan on, ei mitään muuta. Valitan, en koe minkäänlaista huonommuutta viikkoluuttuajiin verrattuna, en vaikka luuttuaja tulisi sen päin naamaa sanomaan. kasarilla minäkin olen viikkosiivouksen oppinut, mutta ymmärtäähän sen, kun silloin naiset ei harrastaneet juuri mitään, hyvä jos töissä kävivät.
[/quote]

Mulla taas on laaja ystäväpiiri ja joka taloudessa tehdään viikkosiivot ja pestään myös ne lattiat. Ihan työssäkäyviä ihmisiä ovat kaikki, mutta myös kaikilla on lapsia. Ehkä sitten yksineläjät eivät tarvi niin usein siivoamista.

Vierailija
80/84 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:13"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:56"] Hyvä nainen on se, joka hoitaa lapsensa kotona ja pesee lattiat kerran viikossa? mikähän tämä neuroottinen siivousvimma on - pätemisen tarvetta? [/quote] Sitähän se nimenomaan on, ei mitään muuta. Valitan, en koe minkäänlaista huonommuutta viikkoluuttuajiin verrattuna, en vaikka luuttuaja tulisi sen päin naamaa sanomaan. kasarilla minäkin olen viikkosiivouksen oppinut, mutta ymmärtäähän sen, kun silloin naiset ei harrastaneet juuri mitään, hyvä jos töissä kävivät. [/quote] Mulla taas on laaja ystäväpiiri ja joka taloudessa tehdään viikkosiivot ja pestään myös ne lattiat. Ihan työssäkäyviä ihmisiä ovat kaikki, mutta myös kaikilla on lapsia. Ehkä sitten yksineläjät eivät tarvi niin usein siivoamista.

[/quote]

No sehän on toki ok, että lattiat pestään kun ne oikeasti likaantuvat, esim. lapsiperheissä joissa lapset tahmaavat mehuilla ja muulla lattiaa, kuljettavat mukanaan kuraa, kaatavat maidot ja mälläävät muovailuvahat parkettiin. Nyt on kyse siitä, onko kaikissa talouksissa toimittava samoin.