Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvikengät surkeiden Kuomien tilalle?

Vierailija
30.11.2021 |

Mitkä olisi lämpimät talvikengät alakoululaiselle? Kuomiin olen äärimmäisen kyllästynyt. Aivan lyhyen käytön jälkeen vuori kantapään kohdalta on kulunut puhki. Turha ihmetellä, jos kotimaiset merkit eivät pärjää, kun kovalla hinnalla myydään kertakäyttötavaraa. Miten porukka vain ostaa noita Kuomia? Eivätkä laita palautetta valmistajalle? Vuosikaudet sama helposti ratkaistavissa oleva vika, ja firma ei tee mitään. Meille ei Kuomia osteta. Mitkä tilalle?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ostanut lapsille esim. Haltin ja Vikingin talvikenkiä. Kuomia ei ole juuri ollut. Tosi kylmille keleille oon ostanut huopikkaita.

Vierailija
2/8 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut myös Vikingejä ja nyt Sorelit. Kuomat oli ihan ok silloin pienempänä kun eivät mihinkään juuri kuluneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut kuomille joskus uudet Kuoma-pohjalliset, marketeissa myydään. Mitkään muut kengät ei ole pitäneet kovilla pakkasilla lapsen jalkoja lämpiminä. Testattu on.

Vierailija
4/8 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut kuomille joskus uudet Kuoma-pohjalliset, marketeissa myydään. Mitkään muut kengät ei ole pitäneet kovilla pakkasilla lapsen jalkoja lämpiminä. Testattu on.

Eihän se pohjallinen auta, kun se pystyvarsi kuluu alhaalta.

Vierailija
5/8 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei reklamointi valmistajalle meillä auttanut mitään, kun Kuomista menivät pohjat rikki. Sieltä vain kerrottiin, että vanhaa mallia. Emmepä arvanneet kenkiä ostaessamme tiedustella Kuomien vuosimallia.

Vierailija
6/8 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei reklamointi valmistajalle meillä auttanut mitään, kun Kuomista menivät pohjat rikki. Sieltä vain kerrottiin, että vanhaa mallia. Emmepä arvanneet kenkiä ostaessamme tiedustella Kuomien vuosimallia.

Niiden pitäisi painaa lappuun valmistusvuosi. Jonkun syrjäkylän kenkäkaupan hyllyllä voi olla vaikka kuinka vanhoja kuomia pohjat hapertuneena. Enkä tajua, miten voi olla niin vaikeaa valmistaa vuori kantapään kohdalle jostain kestävämmästä materiaalista. Kohta näidenkin valmistus myydään ulkomaille. Jos ei itse osata, niin sitten ei. Ehkä pitää hyväksyä, että Suomessa ei osata tehdä muuta hyvää kuin teknologiaa.

Vierailija
7/8 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kohta 10 vuotta vanhat Kuomat. Lapselta perityt. Täysin ehjät, joka talvi käytössä.

Toiset Kuomat tuhosin säilyttämällä niitä kenkähyllyssä vaatehuoneessa. Meillä on lattialämmitys, niin se tuhosi kenkätelineen alahyllyllä säilytetyt Kuomien pohjat parin talven aikana. Nyt säilytän Kuomat kesät kylmässä autotallissa. Kestävät hyvin.

Vierailija
8/8 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoman varsisaappaat on niin reilut että eivät istu napakasti jalkaan. Ei mitään säätöä tai kiristysmahdollisuutta. Tottakai tuommoinen saapas pyörii jalassa ja kun jalka liikkuu kengässä niin vuori väkisin menee rikki kantapään kohdalta. Ja pitkävartinen kenkä otetaan pois jalasta auttamalla toisella jalalla voimalla. Ei kenkä semmoista kestä. Kovilla pakkasilla (eli harvoin) hyvät kun mahtuu kudottu paksu villasukkakin kenkään.

Vikingiltä voisi löytyä nauha/tarrakiinnityksellä talvikenkiä ja vielä gore tex-kalvollusia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi