Kirurgi: Ensimmäinen päänsiirto kahden vuoden kuluttua
Uskotteko että onnistuu?
http://m.iltalehti.fi/ulkomaat/2015022619265626_ul.shtml
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:08"]Mistä tietää, kumpi kutiaa? :D
[/quote]
Kun raapiminen ei auta.
[/quote] mutta hermotus ei välttämättä toimi, ja raapiminen voi olla molemmissa tapauksissa turhaa. Ai kauheaa, silti naurattaa. Hyi mua!
"Mulla on kauhee kutina entisessä selässä, nykyinen selkä on ihana, kun atopiakin on muisto vain"
Mä jo kuvittelin, että tuo olisi sellainen juttu, jossa jollekin aivosairaudesta kärsivälle siirrettäisiin uusi pää... öh... Ehkä tuossa tulisi vastaan pari eettistä ongelmaa...
Otetaan pää pois joka ei hyödytä yhteiskuntaa ja siirretään se ruumiille vai kelle????? Ei tule onnistumaan. Utopiaa.
Uskon. Eri asia on sitten kuinka monta minuuttia potilas pysyy hengissä.
Jos tappaisi sellaisen ihannekropan omaavan ja siirrättäisi oman päänsä tämän kroppaan samalla 'tappaen' oman ruumiinsa niin rikostahan ei oikeastaan tapahdu, koska sillä ihannekroppaisellakin se vartalo on elävä ja se on kuitenkin oma kroppa joten ei itseä voi syyttää itsensä murhasta varsinkin kun on elävä?!?
Toivottavasti ei tule mitään tai pian rikkaat, vanhat paskiaiset varastavat kaiken muun tekemänsä pahan lisäksi köyhiltä ja terveiltä ruumiitkin .
Uusi vartalo olisi ihan kiva juttu. Voisikin hylätä jo nykyisen.
Siinäpä ikuisen nuoruuden salaisuus! Aina kun vanhenee, kiinnitetään pää uuteen vartaloon. Tosin kyllähän ne aivotkin rappeutuvat ajan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:30"]Toivottavasti ei tule mitään tai pian rikkaat, vanhat paskiaiset varastavat kaiken muun tekemänsä pahan lisäksi köyhiltä ja terveiltä ruumiitkin .
[/quote]
Ne tekevät sitä jo nyt, elinkaupalla. ISISin jäljiltä on löydetty ruumiita, joilta oli elimet viety.
Ja tätä tapahtuu muissakin köyhissä maissa.
Elinten mustanpörssin kauppa kukoistaa.
Suuruudenhullulta kuulostaa. Leikkauksesta tulisi massiivinen ja riskeistä suuret, koska tosiaan aivot eivät ole vain kallon sisällä vaan jatkuvat muuallekin.
Ja laihduttaminenkin on helppoa, kun läskien kertymisen jälkeen vain vaihtaa päänsä nuoreen ja hoikkaan varteen.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:27"]Jos tappaisi sellaisen ihannekropan omaavan ja siirrättäisi oman päänsä tämän kroppaan samalla 'tappaen' oman ruumiinsa niin rikostahan ei oikeastaan tapahdu, koska sillä ihannekroppaisellakin se vartalo on elävä ja se on kuitenkin oma kroppa joten ei itseä voi syyttää itsensä murhasta varsinkin kun on elävä?!?
[/quote]
Mindblown!
Paitsi se hyvä kroppa ei ole enää hyvässä kunnossa vuoden päästä kun oppii kävellen. Siinä saa tehdä paljon enemmän töitä kuin vanhalla plösöllä ruumiilla päästäkseen kuntoon, jolloin joka liikettä ei tarvi opetella.
Höpöjuttua. Kaipa ne nyt ensin harjoittelisuvat apinoilla kymmenen vuotta. Ei ihmistä noin pian leikata.
Mistä niitä vartaloita saataisiin? Alettaosiinko ihmisiä tappaa, jotta toiset saisivat uuden vartalon. (Siis noilla vartalon vaihtoa haluavilla on tietysti jokin vaikea sairaus vartalossa, joten vapaaehtoisia vaihtajia ei löytyisi tai jos löytyisi, se olisi eettisesti väärin)
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:27"]
Jos tappaisi sellaisen ihannekropan omaavan ja siirrättäisi oman päänsä tämän kroppaan samalla 'tappaen' oman ruumiinsa niin rikostahan ei oikeastaan tapahdu, koska sillä ihannekroppaisellakin se vartalo on elävä ja se on kuitenkin oma kroppa joten ei itseä voi syyttää itsensä murhasta varsinkin kun on elävä?!?
[/quote]
Varmaankin syytettäisiin tätä omaa päätä toisen pään irroittamisesta? Eihän sillä ole väliä että tämä mallikroppa on elossa, jos itse malli (eli pää) on kuollut :D
Paitsi ettei se ole päänsiirto, vaan vartalonsiirto. Joillekin teistä se ensimmäinen tekisi kyllä hyvää...
Mites toi sit menis eli jos mä haluisin pitää oman vartalon, mut toisenlaisen naaman niin siirrettäiskö mun aivot ja ajatuksetkin eli olisinko mä enää mä vai?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:08"]Mistä tietää, kumpi kutiaa? :D
[/quote]
Kun raapiminen ei auta.