Mikä on tämä ES???
Meidän 7v. Matti tuli tänään kotiin ja kysyi minulta rahaa ES energia juomaan. Kyselin Matilta että mikäs se tämmöinen ES on, johon hän vastasi että se on energia juoma joka "pärisee". Googletin ES ja löysin artikkelin jossa kerrottiin että energia juomat ovat K15. Pitäisikö minun antaa Matin käydä ostamassa ES energia juomaa? PS. onko tämä "Päriseminen" vaarallista?
Kommentit (29)
Miksi viesti kuulostaa provolta?? ES tarkoittaa EuroShopper eli tavallista hieman halvempi tuote. Jos olet tosissasi niin ei, ei kannata antaa 7-vuotiaan ainakaan säännöllisesti juoda energiajuomia.
No tuota, ihan kaikki energiajuomat laittaa lapsen "pärisemään", mutta tuo Euroshopperin versio on halvinta. Hirveä määrä sokeria ja piristeitä.
Ei se pärinä mtn. vaarallist oo.
ehkä...
Mä en antais energiajuomaa noin nuorelle.
es kunno ebin kandee juua aina aamul yks ennenku menee kouluu ni alkaa bärrää sit ehk 12 jälkee toine ni selvii loppupäivästä.
Hei.
Olen pojilleni joskus ostanut tälläista ES juomaa, enkä tee sitä toisten. Pojat ovat 8 ja 10 vuotiaita. Tämä ''päriseminen'' ei ole hyvä juttu. En osaa edes sanoin kuvailla mitä se on, tai mitä se heille teki. Pojat käyttäytyivät ylienergisesti, ja hetken jo mielessäni kävi, että onko heillä AD/HD... Onneksi ES juoman pärinän vaikutus haihtuu nopeasti. :-)
Ehdottomasti et osta Matillesi tätä juomaa, jos olet vastuuntuntoinen vanhempi!!!
Ei ton ikänen voi käydä ostaa itse.
ES on pahasta, niin kuin kaikki energiajuomat :s
Nuoriso pärisee kartsalla ja menee hunningolle juotuaan ES-ihmejuomaa. Jos ES keksittäisiin nyt niin se julistettaisiin yleisvaaralliseksi aineeksi.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:16"]Syntiä... Jumala rankaisee!!
[/quote] mut eiks se oo jumalten juoma xD
Sano Matille että saa tyytyä muumilimuun seuraavat 10 vuotta.
Jos Matin toinen nimi on Jonne, niin älä anna. Muuten voi antaa.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:08"]
Hei.
Olen pojilleni joskus ostanut tälläista ES juomaa, enkä tee sitä toisten. Pojat ovat 8 ja 10 vuotiaita. Tämä ''päriseminen'' ei ole hyvä juttu. En osaa edes sanoin kuvailla mitä se on, tai mitä se heille teki. Pojat käyttäytyivät ylienergisesti, ja hetken jo mielessäni kävi, että onko heillä AD/HD... Onneksi ES juoman pärinän vaikutus haihtuu nopeasti. :-)
Ehdottomasti et osta Matillesi tätä juomaa, jos olet vastuuntuntoinen vanhempi!!!
[/quote]
Mistä hitosta sait päähäsi antaa lapsillesi edes kerran energiajuomaa? Kohtahan ne tulevat ruinaamaan alkoa ja varmaan sitäkin "kerran" ostat. Nämä energiajuomat eivät ole niin suosittuja kivojen ja fiksujen koululaisten parissa, mutta laiskat, huonosti koulussa menestyvät, ylipainoiset wt-pojat niitä näkyvät lähimarketista ostavan.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:08"]
Hei.
[/quote]
Mistä hitosta sait päähäsi antaa lapsillesi edes kerran energiajuomaa? Kohtahan ne tulevat ruinaamaan alkoa ja varmaan sitäkin "kerran" ostat. Nämä energiajuomat eivät ole niin suosittuja kivojen ja fiksujen koululaisten parissa, mutta laiskat, huonosti koulussa menestyvät, ylipainoiset wt-pojat niitä näkyvät lähimarketista ostavan.
[/quote] meillä on laiha, jo paremmin koulussa menestyvä koodari :) mun isoveli siis
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:32"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:08"] Hei.
Ehdottomasti et osta Matillesi tätä juomaa, jos olet vastuuntuntoinen vanhempi!!! [/quote] Mistä hitosta sait päähäsi antaa lapsillesi edes kerran energiajuomaa? Kohtahan ne tulevat ruinaamaan alkoa ja varmaan sitäkin "kerran" ostat. Nämä energiajuomat eivät ole niin suosittuja kivojen ja fiksujen koululaisten parissa, mutta laiskat, huonosti koulussa menestyvät, ylipainoiset wt-pojat niitä näkyvät lähimarketista ostavan. [/quote] meillä on laiha, jo paremmin koulussa menestyvä koodari :) mun isoveli siis
[/quote]
Hän on varmaan sen ikäinen että osaa ostaa juoman itse eikä ole niin herkkä kofeiinin vaikutuksille enää.
https://www.google.fi/search?q=euroshopper+energy+drink&espv=2&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=J0TvVIy9Kaj6ywPZpYGAAw&ved=0CB0QsAQ