Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka sanoo suoraan

Vierailija
26.02.2015 |

Oletteko huomanneet että ihmiset jotka sanovat suoraan / ovat ylpeitä että sanovat suoraan heille ei saa sitten sanoa suoraan ? Kummallista

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan puhuminen ja töksäyttely on eri asioita!

Vierailija
22/26 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän suoraan puhuminen tarkoita toisen loukkaamista. Miksi niin usein ajatellaan että suora puhe on toisista piittaamatonta ja asiatonta puhetta. Että ollaan kimmastuneita ja ärtyneitä?

Voi sanoa nätisti ja kunnioittaen, toista alentamatta. Ja ihan tavallisessa kanssakäymisessä.

Viisautta on olla myös hiljaa joskus, kaikki asiat eivät ole minkäänlaisen kommentin arvoisia.

Voin esim. Parisuhteessa puhua suoraan tunteeni ja harmitukseni. Se vie kohti ratkaisua nopeammin kuin kiertely ja kaartelu.

Voin sanoa ystävälleni, jos hän kysyy mielipidettäni vaikka epäsopivasta asusta, että olen nähnyt hänellä parempiakin vaihtoehtoja. Töissä voi kertoa mielipiteensä asiasta, ihan arvottamatta toisten mielipiteitä.

Se herättää luottamusta, kun tietää toisen pihuvan suoraan ja kikkailematta.

Rakkaudella ja hyvällä tilannetajulla suora puhe paras tapa puheella kommunikoida.😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pidä jostain ihmisen tavasta käyttäytyä, kannattaa se sanoa hänelle suoraan, mutta ystävällisesti. Silloin hän voi tehdä muutoksen asiaan ja olla kiitollinen siitä, että tietää missä voi parantaa omaa käytöstään.

Voi tuntua helpolta vaihtoehdolta alkaa puhua asiasta jollekkin toiselle ja näin hakea näkökulmaa, mielipidettä sitä kautta.

Yleensä tämä jälkimmäinen käytäntö saa aikaan enemmän kärsimystä. Sen vuoksi on fiksumpaa opetella puhumaan toiselle suoraan mutta taitavan ystävällisesti.

Voi myös miettiä omalle kohdalle pitäisikö itse enemmän siitä, että omista asioita puhutaan muiden kanssa ja itse jää niistä kokonaan ulkopuolelle? Siitäköhän se sanonta tuleekin, että muut tietävät omat asiat paremmin kuin itse.

Vierailija
24/26 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on väärät käsitykset. Itse sanon kaikki piikkisuoraan, olkoon se positiivista tai negatiivista ja arvostan suoraansanomista myös itse. Suomalainen suoraansanominen on kylläkin aivan jotain muuta, sitä myös vittuiluksi kutsutaan. Yleensä suoraan puhuvalla on hyvä itsetunto, eikä häiriinny, mikäli saa itse suoraa palautetta, mutta mielellään asiapitoista sellaista. Joten tarkista, mitä suoraan sanominen kenellekin tarkoittaa!

Vierailija
25/26 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan suoraan sanominen on eri asia ja todella moni luule, että oma vi**umainen käytös on suoraan sanomista. Ja jos itse on suoraan sanoja, pitää myös sietää sitä muilta. 

Vierailija
26/26 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. On suoraan puhujia, jotka kohteliaasti ja asiallisesti ilmaisevat itseään ja sitten on jotain epämääräisiä ihmisraunioita, joiden pitää aggressiivisesti huudella mitä mieleen juolahtaa ja tämä on heidän käsityksensä suorasta puheesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi