Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Skitsoaffektiivinen häiriö

Vierailija
29.11.2021 |

Onko kellään kokemusta ko diagnoosista? Minulle lääkäri on ehdottanut tätä diagnoosia, mutta itsellä sellainen tunne, että väärä diagnoosi.. tällä hetkellä siis kaksisuuntaisen mielialahäiriön vaikea masennus jakso meneilllään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yttyjyukjyrjkykurryukyukr

Vierailija
2/8 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyseinen diagnoosi. Aiemmin hoidettiin skitsofreniapotilaana, mutta sitten lääkäri sai päähänsä, että mulla on ollut maanisia jaksoja. Itse en tunnista skitsofrenian enkä mielialahäiriön oireita, mutta pitäkööt hulluna, jos kerta haluavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kyseinen diagnoosi. Aiemmin hoidettiin skitsofreniapotilaana, mutta sitten lääkäri sai päähänsä, että mulla on ollut maanisia jaksoja. Itse en tunnista skitsofrenian enkä mielialahäiriön oireita, mutta pitäkööt hulluna, jos kerta haluavat.

Millaista hoitoa oot saanut sairauteen? Itsellä lääkehoitona reagila ja olanzapiini. Nyt aloitetaan etc-hoito, mikä arveluttaa jonkun verran. 

Vierailija
4/8 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yhdellä kaverilla on tää diagnoosi sekä kaksisuuntainen. Välillä huomaa, että alkaa olla psykoottisiaoireita. Näkee ja kuulee omiaan. Kyselee välillä, Onko tää todellisuutta? Ottavat sit avohoidosta osastolle ottamaan lepiä.

Vierailija
5/8 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkärisi konkreettisesti erittelemään, miten täytät tuon diagnoosin tunnusmerkit hänen mielestään.

Vierailija
6/8 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeinä reagila ja abilify. Sähköhoitoa olen myös saanut masennusoireisiin ja on auttanut paljon. Avohoidossa käyn keskustelemassa hoitajan kanssa ja välillä on ollut osastojaksoja.

Vierailija
7/8 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeinä reagila ja abilify. Sähköhoitoa olen myös saanut masennusoireisiin ja on auttanut paljon. Avohoidossa käyn keskustelemassa hoitajan kanssa ja välillä on ollut osastojaksoja.

Eikö noi molemmat ole aktivoivia / piristäviä lääkkeitä? Mulla on skitsoaffektiivinen ja mulla on lääkkeinä tällä hetkellä olantsapin ja reagila. Sain luvan ottaa reagilan iltaisin koska on pitkävaikutteinen, aamuisin en koskaan muista ottaa. Mulla on ollut yksi vuoden pituinen maniajakso, muulloin ollut varmaan hypomaniaa, mutta ei sellaisia joista olisi pitänyt huolestua. Olen itsekeskeinen / sisäänpäin kääntynyt ja vietän aikaa paljon kotona. Olen ollut itsetuhoinen ja se on aiheuttanut mulle paljon ongelmia. Voisin tehdä siitä oman ketjun.

Vierailija
8/8 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö noi molemmat ole aktivoivia / piristäviä lääkkeitä? Mulla on skitsoaffektiivinen ja mulla on lääkkeinä tällä hetkellä olantsapin ja reagila. Sain luvan ottaa reagilan iltaisin koska on pitkävaikutteinen, aamuisin en koskaan muista ottaa. Mulla on ollut yksi vuoden pituinen maniajakso, muulloin ollut varmaan hypomaniaa, mutta ei sellaisia joista olisi pitänyt huolestua. Olen itsekeskeinen / sisäänpäin kääntynyt ja vietän aikaa paljon kotona. Olen ollut itsetuhoinen ja se on aiheuttanut mulle paljon ongelmia. Voisin tehdä siitä oman ketjun.

Voisin nyt vähän avata mitä tarkoitin tuolla itsetuhoisuuteni on aiheuttanut minulle ongelmia. Eli kun nuorempana halusin kuolla, lopetin esim vitamiinien ja lisäravinteiden syömisen, vaikka mulla oli vakava raudanpuute. Tilanne kehittyi neljän vuoden ajan kunnes tuli ensin romahdus, jolloin sitten söin 5kk rautaa, ja sitten tuli mania ja psykoosi. Psykoosilääkitys aloitettiin 2022, nyt olen ollut vapaa psykoosista 19.3.2025 asti.