Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä kävi jehovan todistajat ovella ja keskustelin aika kauan heidän kanssaan.

Vierailija
12.09.2006 |

Itse en kuulu kirkkoon mutta olen kiinnostunut eri uskonnoista. Nyt nämä jehovan todistajat haluaisivat tulla meille keskustelemaan lisää. En oikein tiedä mitä tekisin. En ole missään nimessä liittymässä heihin. Onko heidän tarkoitus ainoastaan yrittää käännyttää minut vai voinko muuten vaan jutella heidän kanssaan. Haluaisin kovasti kysellä heidän uskonnostaan vain mielenkiinnosta. Moni asia siinä näes ihmetyttää minua. onko kukaan kutsunut heitä kotiinsa vaikka on tiennyt varmasti ettei heihin aio liittyä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes päästänyt sisään. Ja tein ihan selväksi, että olen ateisti, enkä usko heidän perusteluihinsa (heillähän ne ovat aina kehäpäätelmiä tähän tapaan: " Jumala on olemassa, koska Raamattu sanoo niin. Raamattuun on uskottava, koska se on Jumalan kirjoittama" )

Ja silti olin ihan kusessa heidän kanssaan koko sen pari vuotta, jotka siinä osoitteessa asuin. Aina vaan uusia jehovia oven takana, tyrkyttämässä esitteitä ja pyrkimässä sisälle.

Että ei ne aina usko nättiä kieltäytymistä!

Vierailija
2/19 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tutkinut useita maailman eri uskontoja. Tunnen Jehovan todistajia henkilökohtaisesti. Pidän heistä ihmisinä. Olen jopa tutkinut jonkun aikaa heidän kanssaan kotonani raamattua ja käynyt heidän valtakunnansalillaan ihan mielenkiinnosta. Järkeviä asioita esittävät.

Eivät kiihkoile, eivätkä hihhuloi monien muiden uskontojen tavoin.

Heidän salissaan vallitsi ystävällineni ilmapiiri ja kaikki toimi järjestyksen mukaan. Vähän kuin yliopistolla luento ja toinen ohjelma oli julkaisun tutkiminen johon kuulijat saivat kommentoida.

t:13 ja 16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei toivo heidän käyvän enää.

Jos teeskentelee ettei ole kotona, mutta kurkkii ikkunasta.

Niin he kokeilevat toisen kerran uudelleen.

Vierailija
4/19 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ovat käyneet ovella yli kymmenen vuotta. Ei ole noloa kutsua turhaan, sillä he ajattelevat, että asia kumminkin jää mieleesi muhimaan ja saatat joskus kääntyä.

Vierailija
5/19 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heille on mahdollista sanoa ei jos olet sitä mieltä joskus myöhemmin.

Toki tavoitteena on julistaa uskoaan ja saada sinut vakuuttumaan sen oikeellisuudesta.

Monessa asiassa he ovat oikeassa.

Puolisoa kunnioitetaan ei hyväksytä uskottomuutta eikä esiaviollisia suhteita. Ei kiroilla, juoda humaltuakseen (vähän voi maistella), ei polteta tupakkaa. Ovat rehellisiä työntekijöitä eivät varasta mitään koskaan keneltäkään. Uhkapelureita ei heissä ole.

Muutamia asioita tuossa miten usko heijastuu jokapäiväiseen elämään. Ovat ahkeria ja tunnollisia oikeasti.

Vierailija
6/19 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se silti estä sua kyselemästä vain mielenkiinnosta. Ei ne pakkokäännyttää voi kuitenkaan.

Vierailija
7/19 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vuotta. Oikeastaan tykkäsin siitä, luettiin niitä kirjoja ja pohdittiin asioita.

Melkeinpä olin pahoillani, kun en saanut mitään ' herätystä' , ja sitten muutimme, ja homma jäikin siihen. Jehovan todistajillahan kaikki perustuu siihen, että pitää uskoa Raamattuun (tai heidän versioonsa siitä), mutta itse en sitten millään pystynyt siihen.

Todella mukavia ihmisiä olivat, ja kävimme jopa tämän tytön häissä, mitkä olivat kiva ja mielenkiintoinen kokemus.

Vierailija
8/19 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mormonit sitten kävivät säännöllisesti siellä hänen luonaan mehulasillisella ja pitivät kai jonkin mormonikurssin tutulle, joka ei ollut aikeissakaan kääntyä, mutta oli noin yleensä kiinnostunut, ja lisäksi hänestä nyt oli vaan kivaa jutella kerran viikossa parin amerikkalaisen, sisäsiistin pojan kanssa uskonnosta ja maailmanmenosta. Mikäs siinä.

Vierailija
9/19 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa lehtisen tyrkytettyä niin siitä saa vaikka yhden pisteen. Jos pääsee sisälle juttelemaan siitä saa 10p ja käännytyksestä tietysti roimasti pisteitä.

Vierailija
10/19 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi muuta kuin ihmetellä, onko jehovan todistajat tosiaan niin kiihkoja, että kykenevät kiroamaan koko suvun.

Millainen jumala se jehova on?

Vierailija
11/19 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluaisin keskustella heidän kanssaan ja kysellä lisää ,mutta en missään nimessä halua enkä aio kääntyä heidän uskoonsa (tai muuhunkaan uskoon...). Itseasiassa en ole kehdannut pyytää heitä sisälle tai edes ikinä jutella tarkemmin koska mieheni ja koko sukuni pitäisi minua hulluna ja tyhmän ja saisin haukut ja silmien pyöritykset joka suunnalta :( Siispä en varmasti ikinä pääse juttelemaan heidän kanssaan tarkemmin.

Vierailija
12/19 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän tekee sitä julistushommaansa jota tapauksessa. Ihan sama se sit niille on istuuko ne sun sohvalla vai jossain muualla puhumassa.

Vierailija
13/19 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan nyt sanoa sinulle tämän yhden pienen jutun: jehvovan todistajat eivät ole kristittyjä. Minusta jo se, että he esiintyvät valheellisesti sellaisina antaa jokseenkin ikävän kuvan heidän toiminnastaan. Ok, ovat varmaan ihan mukavia ihmisiä ja uskonnossaan on ihan hyviä puolia. Siksi saavatkin helposti juuri kristinuskosta viraantuneita " tapakristittyjä" tai kokonaan kirkkoon kuulumattomia helposti nalkkiin, kun nämä luulevat nyt olevansa tavis kristittyjen kanssa tekemisissä. Mutta he ovat jotain ihan muuta.

Ja tosiaan, ovilla kulkevat siksi, että heidän pitää sitä tehdä. Ja jos osoitat kiinnostusta, niin tulevat varmasti uudestaan. Ja uudestaan.

Vierailija
14/19 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin jos sinulle on vaikeaa ajatuskin oven vetämisestä toisten edessä kiinni, niin ÄLÄ kutsu jehovia luoksesi. He kun eivät kovin herkästi usko, kun sanot, että " ihan vaan uteliaisuudestani kysyn, en aio kääntyä" .

Vierailija
15/19 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät saa mitään pisteitä mistään. Eivätkä kiroa ketään:-) hehhee...

Viattomia ovat työssään. Ja kertovat mielellään jos joku haluaa kysellä jotain. Siksi hän he oville menevät, että haluavat auttaa ihmisiä löytämään vastauksia mieltä vaivaaviin kysymyksiin.

Ovat mielissään saadessaan auttaa ja jos heitä kuuntelet.

Mutta eivät he ketään pakota. Ei tuo sido mihinkään. Ja voit sen heille sanoa ihan rehellisesti.

Vierailija
16/19 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuristossa kyllä näyttää kiertävän. Olen vaan kohteliaasti sanonut kiitos ei. Edes sitä lehteä en ole ottanut vastaan. Että näyttää oleven näinkin päin, että jos ei kiinnostusta ole, niin loppuu oven takana käyminen.

Vierailija
17/19 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovan todistajien koko uskonto perustuu vapaaehtoisuuteen.

Koko saarnatoiminta ja julkaisujen paino peitetään VAPAAEHTOISESTI lahjoituksilla. Jehovan todistajat menee ventovieraitten ihmisten oville omasta tahdostaan vapaaehtoisesti.

Ja ihmiset kuuntelevat heitä vapaaehtoisesti tai eivät.

Ainut uskonto, joka on tarkoitusperissään vilpitön.

Vierailija
18/19 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en ole takuulla ainoa, jolla on kokemuksia jehovantodistajien sitkeydestä ja taipumuksesta tulkita liian kiltit " eit" sanoiksi " ehkä sittenkin" ...

Vierailija
19/19 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos saa lehtisen tyrkytettyä niin siitä saa vaikka yhden pisteen. Jos pääsee sisälle juttelemaan siitä saa 10p ja käännytyksestä tietysti roimasti pisteitä.

Ap, kutsu vaan sisälle jos haluat keskustella. Sitten kun et enää niitä halua kotiisi, voit ystävällisesti kertoa että olet saanut vastauksia heiltä mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin etkä enää halua heitä käymään.

Kyllä he sen uskovat, eivät väkisin tule kenenkään kotiin.

Itse olen silloin tällöin kans vaihtanut ajatuksia heidän kanssaan ja ihan tavallisia ihmisiä, joskin usein aika fiksuja tavoiltaan, he ovat.