Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-11 vuotiaiden koronarokotus?

Vierailija
28.11.2021 |

Asutaan ulkomailla ja 5-11-vuotiaat lapsemme saivat juuri kutsun koronarokotukseen. Kirjeessä tuodaan ilmi se että lasten koronatartunnat ovat pääosin mietoja ja lapsia rokotetaan lähinnä sen takia että tartuntamäärät saadaan laskemaan ja että voidaan suojata vanhempia ihmisiä. Kirjeessä mainitaan vakavana haittana harvinainen sydänlihastulehdus mutta tästä ei kuulemma ole tutkimustuloksia lapsilla.

Minulla on todella ristiriitaiset fiilikset lasten rokotusten suhteen. Minusta lapsia tulisi rokottaa jos on selkeää näyttöä siitä että hyödyt lapsella itsellään ovat haittoja suuremmat.

Miten te muut meinaatte toimia jos ja kun Suomessa aloitetaan lasten rokotukset?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rokottaisi noin nuorta.

Meillä kyllä on rokotukset kaikilla, kun lapset ovat 15+

Vierailija
2/15 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ottanut rokotteet mutta tämäkin vain sen takia että sain koronapassin ja voin käydä ravintoloissa ja matkustaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on riskiryhmää niin silloin rokote, tartunta on todennäköisesti hengenvaarallinen.

Vierailija
4/15 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ottanut rokotteet mutta tämäkin vain sen takia että sain koronapassin ja voin käydä ravintoloissa ja matkustaa. Ap

Nää ehdot kokoajan kiristyy ja koronapassia on kohta käytössä eri versioita, joten on hyvin mahdollista että passia vielä aletaan vaatia myös lapsille.

Vierailija
5/15 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi on riskiryhmää niin silloin rokote, tartunta on todennäköisesti hengenvaarallinen.

Maassa jossa asumme yksikään lapsi ei ole kuollut koronaan vaikka tauti jyllää aivan eri tasolla mitä Suomessa… Ap

Vierailija
6/15 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio rokotuttaa.

Vierailija
7/15 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää ehdot kokoajan kiristyy ja koronapassia on kohta käytössä eri versioita, joten on hyvin mahdollista että passia vielä aletaan vaatia myös lapsille.

Luulen myös että tämä on edessä. Muuten ihmiset mukaanlukien lapset suljetaan pois harrastuksista jne :(

Tuntuu tosi väärältä. Eli lapsia rokotetaan etteivät he esim tartuttaisi rokottamattomia riskiryhmään kuuluvia joilla on todellinen riski sairastua vakavampaan koronaan.

Vierailija
8/15 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäeettistä piikittää lapsia. Herätkää.

Vierailija
9/15 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse rokotusmyönteinen eli lapsillamme on kaikki virallisen rokotusohjelman mukaiset rokotukset. Mutta olen epävarma kannattaako lapsia rokottaa koronaa vastaan, onko rokotuksesta lapselle hyötyä…

Vierailija
10/15 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että pienistä rokotetaan vain rikiryhmiin kuuluvat. Päätöshän tästä tulee keskiviikkona. Siitäkin menee aikaa toteutukseen. Eihän rokotteita ole edes tilattu. Harkinta-aikaa siis jää. Voihan olla, ettei edes kannata, jos tuo uusi variantti kiertää rokotteen. Turha pohtia ehkä vielä.

Vierailija
11/15 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule koskemaan passi alle 12-vuotiaita. Älkää nyt hölmöjä olko. Ikävää, kun sitä omaa agendaa ei voi hetkeksikään jättää. Jätetään nyt lapset tämän ulkopuolelle!

Vierailija
12/15 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillakin on long covidia, valitsen mieluummin rokotteen riskit kuin uuden, tuntemattoman viruksen riskit.

Vierailija
13/15 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että pienistä rokotetaan vain rikiryhmiin kuuluvat. Päätöshän tästä tulee keskiviikkona. Siitäkin menee aikaa toteutukseen. Eihän rokotteita ole edes tilattu. Harkinta-aikaa siis jää. Voihan olla, ettei edes kannata, jos tuo uusi variantti kiertää rokotteen. Turha pohtia ehkä vielä.

Samaa biontech-pfizeria testeissä on annettu kuin aikuisillekin. Pienempi annos vaan.

Vierailija
14/15 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteeriset piikittää lapsensakin vaikka sataan kertaan.

Vierailija
15/15 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tehtävä ei ole suojella aikuisia. Sen sijaan aikuisten tehtävä on suojella lapsia.