5-11 vuotiaiden koronarokotus?
Asutaan ulkomailla ja 5-11-vuotiaat lapsemme saivat juuri kutsun koronarokotukseen. Kirjeessä tuodaan ilmi se että lasten koronatartunnat ovat pääosin mietoja ja lapsia rokotetaan lähinnä sen takia että tartuntamäärät saadaan laskemaan ja että voidaan suojata vanhempia ihmisiä. Kirjeessä mainitaan vakavana haittana harvinainen sydänlihastulehdus mutta tästä ei kuulemma ole tutkimustuloksia lapsilla.
Minulla on todella ristiriitaiset fiilikset lasten rokotusten suhteen. Minusta lapsia tulisi rokottaa jos on selkeää näyttöä siitä että hyödyt lapsella itsellään ovat haittoja suuremmat.
Miten te muut meinaatte toimia jos ja kun Suomessa aloitetaan lasten rokotukset?
Kommentit (15)
Olen itse ottanut rokotteet mutta tämäkin vain sen takia että sain koronapassin ja voin käydä ravintoloissa ja matkustaa. Ap
Jos lapsi on riskiryhmää niin silloin rokote, tartunta on todennäköisesti hengenvaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ottanut rokotteet mutta tämäkin vain sen takia että sain koronapassin ja voin käydä ravintoloissa ja matkustaa. Ap
Nää ehdot kokoajan kiristyy ja koronapassia on kohta käytössä eri versioita, joten on hyvin mahdollista että passia vielä aletaan vaatia myös lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi on riskiryhmää niin silloin rokote, tartunta on todennäköisesti hengenvaarallinen.
Maassa jossa asumme yksikään lapsi ei ole kuollut koronaan vaikka tauti jyllää aivan eri tasolla mitä Suomessa… Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää ehdot kokoajan kiristyy ja koronapassia on kohta käytössä eri versioita, joten on hyvin mahdollista että passia vielä aletaan vaatia myös lapsille.
Luulen myös että tämä on edessä. Muuten ihmiset mukaanlukien lapset suljetaan pois harrastuksista jne :(
Tuntuu tosi väärältä. Eli lapsia rokotetaan etteivät he esim tartuttaisi rokottamattomia riskiryhmään kuuluvia joilla on todellinen riski sairastua vakavampaan koronaan.
Olen itse rokotusmyönteinen eli lapsillamme on kaikki virallisen rokotusohjelman mukaiset rokotukset. Mutta olen epävarma kannattaako lapsia rokottaa koronaa vastaan, onko rokotuksesta lapselle hyötyä…
Luulen, että pienistä rokotetaan vain rikiryhmiin kuuluvat. Päätöshän tästä tulee keskiviikkona. Siitäkin menee aikaa toteutukseen. Eihän rokotteita ole edes tilattu. Harkinta-aikaa siis jää. Voihan olla, ettei edes kannata, jos tuo uusi variantti kiertää rokotteen. Turha pohtia ehkä vielä.
Ei tule koskemaan passi alle 12-vuotiaita. Älkää nyt hölmöjä olko. Ikävää, kun sitä omaa agendaa ei voi hetkeksikään jättää. Jätetään nyt lapset tämän ulkopuolelle!
Lapsillakin on long covidia, valitsen mieluummin rokotteen riskit kuin uuden, tuntemattoman viruksen riskit.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että pienistä rokotetaan vain rikiryhmiin kuuluvat. Päätöshän tästä tulee keskiviikkona. Siitäkin menee aikaa toteutukseen. Eihän rokotteita ole edes tilattu. Harkinta-aikaa siis jää. Voihan olla, ettei edes kannata, jos tuo uusi variantti kiertää rokotteen. Turha pohtia ehkä vielä.
Samaa biontech-pfizeria testeissä on annettu kuin aikuisillekin. Pienempi annos vaan.
Lasten tehtävä ei ole suojella aikuisia. Sen sijaan aikuisten tehtävä on suojella lapsia.
En rokottaisi noin nuorta.
Meillä kyllä on rokotukset kaikilla, kun lapset ovat 15+