Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonhan maksaa kylpyhuoneen loisteputki? Kypsynyt...

Vierailija
25.02.2015 |

Asun siis vuokralla ja kylpyhuoneen lampun vaihto kuuluisi kai vuokranantajalle. Olen soitellut useampaan otteeseen huoltomiehelle, että milloinkas tämä lamppu saataisiin vaihdettua? "Joo joo kohta tullaan" ja ikinä eivät tule.

Lamppu on tuollainen missä on hirveästi sähköjohtoja ja pistorasiat ottavat kai virtaa lampusta (?), en keksinyt miten lampun saa irti putkesta. Maksaa varmaan pitkän pennin tuollainen lamppu, mutta ärsyttää pimeä kylppäri.. Olen sitä paitsi muuttamassa kohta pois ja käsittääkseni he voivat evätä takuuvuokraani jos "en ole ilmoittanut" palaneesta lampusta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se paljoa maksa. Ja meilläpäin ainakin noi kuuluu asukkaalle.

Vierailija
2/13 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu vuokralaiselle ja tosiaan takuuvuokra saattaa pahimmassa tapauksessa mennä, jos et lamppua vaihda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avuton

Vierailija
4/13 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuuluu ostaa itse, VVO. Ja loisteputket maksaa kaupassa alle 10 euroa, jos on kyse ihan perus loisteputkesta. Prismasta saa, muista kirjoittaa merkki ja malli ylös ja mittaa pituus. En nyt tarkkaan osaa selittää miten otetaan pois, mutta pyöritetään ja vedetään eteenpäin, kun kolot on kohdallaan.

Vierailija
5/13 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 07:06"]Kuuluu vuokralaiselle ja tosiaan takuuvuokra saattaa pahimmassa tapauksessa mennä, jos et lamppua vaihda.
[/quote]
No joo. Melkein yhestä lampusta takuuvuokra menee.

Vierailija
6/13 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lamppu on tuollainen missä on hirveästi sähköjohtoja ja pistorasiat ottavat kai virtaa lampusta"

Mitä hemmettiä selität? Katsot loisteputkesta sen mallin ja wattimäärän ja marssit ostamaan kaupasta samanlaisen. Kotona pääkatkaisimesta virta pois (varmuuden vuoksi, koska vaikutat olevan todellä käsi) ja vaihdat lampun. Ei nyt hitto vie polttimon vaihdoilla huoltomiehiä vaivata, kyllä ne kuuluvat aina asukkaan vaihdettavaksi! 

Vierailija
7/13 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vaihtaisi, jos olisin muuttamassa kohta pois. Ei siitä voi takuuvuokraa evätä.

Vierailija
8/13 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 07:14"]

Minä en vaihtaisi, jos olisin muuttamassa kohta pois. Ei siitä voi takuuvuokraa evätä.

[/quote]

No onpa uudella asukkaalla sitten kiva muuttaa jäljiltäsi. Kyllä minä vuokranantajana eväisin ainakin osan takuuvuokrasta (n. 50€) tuollaisesta välinpitämättömyydestä.

Vierailija
9/13 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on loisteputki myös, en ollut ennen vaihtanut joten soitin isännöitsijälle (joka ystävällisesti neuvoo kaikessa mieltä askarruttavassa), kuuluu tosiaan vuokralaiselle. No, ei muuta kuin härkää sarvista ja vaihtamaan - osottautui että lamppu tosiaankin maksoi noin 4e ja vaihtaminenkin oli suht helppoa. Jos askarruttaa niin laita päävirtakytkimestä sähköt poikki, ota lamppu irti ja vaikka mukaan kauppaan niin saat varmasti samanlaisen.

Vierailija
10/13 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 - 4 € ja kestää taas 10 vuotta ainakin. Vanhan voi palauttaa kauppaan.
Kuristinkin voi olla pimeä. Elektroninen maksaa paljon, perinteinen ei juuri mitään.

Vierailija
11/13 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas mitä kädettömyyttä. Pyörität sitä putkea 90 astetta niin että kolot on kohdillaan ja vedät putken pois. Sitten katsot montako wattia putken kylkeen on leimattu - miltei varmasti kylppärin lampussa 18W - ja menet kauppaan ostamaan samantehoisen putken. Työnnät sen koloihin ja ja pyörität 90 astetta.

Maksaa muutaman euron.

Vierailija
12/13 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuunko sitomaan sun kengännauhat, tarttetko apua?

Vierailija
13/13 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda se sytytin samalla.

Siis se siellä toisessa päädyssä oleva pariston kokoinen kappale.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi