Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitteko lapsen ottaa korvikset?

Vierailija
28.11.2021 |

Törmäsin Facebookissa keskusteluun, jossa 8v poika haluaisi ottaa korviksen ja se olisi äidille ok, mutta ei isälle. Isän mielestä korvikset eivät kuulu lapsille, ei kuulemma ole sukupuolesta kiinni. Suurin osa kommentoijista on sitä mieltä että tottakai saa ottaa, osa sitä mieltä ettei kuulu pojille, osa sanoo ettei lapsille.

Tulikin mieleeni täältä kysyä, että mitä mieltä te olette?

Mielestäni on aika outoa, jos ei antaisi sen takia ottaa, että on poika. Minulla on itselläni tyttö ja poika, mutta ei ole vielä ajankohtainen aihe meillä. Itse kuitenkin antaisin molempien ottaa korvikset jos haluaisivat, mutta mielestäni kyllä 8v on vielä ehkä vähän turhan nuori. Ajattelen, että 10v olisi ehkä parempi ikä, kun korvat kuitenkin vielä aika paljon muuttuvat tuossa iässä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei.

Vierailija
2/24 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin, kun kyseessä jo 8v. Alle kouluikäisen en antiasi reikiä ottaa. 

Vierailija
4/24 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä antaisin . Ihan ok ikä.

Vierailija
5/24 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut reiät korvissa 5-vuotiaasta saakka. En ole huomannut, että korvat erityisemmin olisivat tuosta ajasta muuttuneet. Oman lapsen antaisin ottaa olipa hän tyttö tai poika. 

Vierailija
6/24 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen otti 8-vuotiaana, kuopus 16 vee.

Vierailija
7/24 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin ottaa.

Vierailija
8/24 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja tietysti myös pojalle!

Vierailija
9/24 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lasten kanssa sopimus, että saavat kouluikäisenä ottaa, jos haluavat. Kinusivat niitä siis jo alle kouluikäisinä. Ottivat 7- ja 8-vuotiaina.

Vierailija
10/24 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 8-vuotiaana, joten varmaan antaisin lapsenkin ottaa niihin aikoihin.

Vierailija
11/24 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian nuori on vielä. Sukupuolella ei korviksissa ole väliä. Eihän siinä korvassa myöhemmin tarvitse pitää korua, jos ei halua.

Vierailija
12/24 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Itselläni lapsena korvareiät tulehtui korvisten ottamisen jälkeen ja se oli kauheaa.

Vierailija
13/24 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antanut. Nyt on jo nuori nainen ja vouhotus mennyt ohi.

Vierailija
14/24 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v poika sai meillä korvikset.. Itse olen saanut 6v, niin olisi aiemminkin sopinut, mutta silloin hän vasta halusi.

Vierailija
15/24 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä korvis ja 10v nenäkoru ja 15v napakoru.

Vierailija
16/24 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin 7-vuotiaan ottaa reiät korviin, jos itse sitä haluaisi. Omat tyttöni ovat sen ikäisiä, mutta eivät korviksia halua, ainakaan vielä.

Vierailija
17/24 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttäreni halusi 5-vuotislahjaksi korvikset, ja sellaiset myös sai. Lapsen isä järkyttyi nähdessään tytön seuraavan kerran, ja vihastui että ei olisi saanut reikiä korviin laittaa. Ei ollut käynyt mulla mielessäkään että voi olla joku ongelma kun lapsi osasi itse pyytää, haaveili korviksista, sekä ymmärsi että niiden laittaminen nipistää.

Vierailija
18/24 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotiaina mun tytöt sai ottaa. Toinen otti 7 toinen 8 vuotiaana. Itse sain 10 vuotiaana korvikset.

Pojalle olisi sanat säännöt tietysti ☺️

Vierailija
19/24 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma tyttäreni halusi 5-vuotislahjaksi korvikset, ja sellaiset myös sai. Lapsen isä järkyttyi nähdessään tytön seuraavan kerran, ja vihastui että ei olisi saanut reikiä korviin laittaa. Ei ollut käynyt mulla mielessäkään että voi olla joku ongelma kun lapsi osasi itse pyytää, haaveili korviksista, sekä ymmärsi että niiden laittaminen nipistää.

Tuota olisi mun mielestä pitänyt kysyä isältä myös. Mietippä omalle kohdalle, eikö harmittaisi jos sulta ei oltais kysytty?

Vierailija
20/24 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kantani on, että lapseni saa ottaa korvikset sitten kun itse maksaa ja koruistaan huolehtii. Minulla itselläni ei ole korviksia koskaan ollut, eikä tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi