Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tykkäisitkö asioida ruokakaupassa, jonka ikäraja olisi 10 v?

Vierailija
28.11.2021 |

Olisiko se kiva?

Vastaavasti lapsiperheille voisi olla omat kaupat. He voisivat kiljua siellä täysin palkein.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisi varmaan samoin kuin tämän koronapassiasian kanssa. En jaksaisi otta selvää mihin kauppaan pääsen ja milloin ja alkaisin käydä vain yhdessä kaupassa lasten kanssa ja ilman.

Sellainen kauppa saattaisi kyllä kiinnostaa minne ei teinejä oteta, etenkin ravintolat ja kahvilat jossa kielto teineille ilman vanhemman valvontaa olisi tervetullutta.

Hyvä idea!

Maskittomat, rokottamattomat, kiljujat

muut erityiset omaan kauppaansa.

Rokotetut ja muut jotka käyttävät energiansa töihin eivätkä kaipaa mitään extranäytöksiä kauppareissuille, parempiin kauppoihin.

Kiljukaula puodeissa ei tietysti olisi henkilökuntaa. Vain paksut seinät, pottia ja automaattikassoja.

Vierailija
22/40 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap voi käydä siellä kaupassa aikaisin aamusta tai iltaisin jos on noin mieleltään häiriintyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti en valitsisi kauppaa tuon perusteella.

Vierailija
24/40 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän minua kaupoissa häiritsee koko käytävän tukkivat vanhukset, mutta eihän sitä ääneen saa sanoa, että inhoaa vanhuksia.

Ja entä mulkoilevat miehiä, joilla alkaa hengitys huohottaa kun menee ohi!

Vierailija
25/40 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua pienet lapset vanhempiensa kanssa ärsytä, mutta täällä 10 vuotiaat ja siitä vanhemmat norkoilee pullonpalautusautomaattien luona ja pyytelee tuntemattomilta niitä palautus kuitteja. Saattaisi noidenkin vanhempia kiinnostaa mitä pennut puuhaavat.

Vierailija
26/40 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan kännykkäkielto riittäisi.

Vierailija
27/40 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten nyppii rokotetut, jotka huuhailee kaupassa ilman maskia pitämättä mitään turvaväliä ja sitten kun huomauttaa, niin ollaan naama norsulla. Suurinta hupia on töniä niitä ostoskärryillä, juu, ja sanon sitten ihan suoraan, että viittitkö painua v......n pyörimään siitä.

Vierailija
28/40 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoskeskus ilman teinejä! Sellaisessa kävisin. Etenkin jos niissä voisi myös viettää aikaa, nyt ei mahdu kun täynnä mummoja ja teinejä.[/quote]

Sä oot ollut, ja susta tulee.

Vierailija
29/40 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, mulla ei ole lapsia eikä naista, mutta minua ei ole kaupassa käydessä koskaan haitannut lapset eikä vanhukset millään tavalla. Ehkäpä tuollaisia rajoituksia haluavien kannattaisi tarkistaa asennettaan...

Olisitteko valmiita maksamaan ostoksistanne enemmän, jos asiakaskuntaa rajattaisiin iän perusteella?

Voisi olla kaupoille aika iso menetys raakata varakkaat eläkeläiset pois asiakaskunnasta...

Tässä oli kyse vain pikkulapsista.

Ei eläkeläisistä.

Moni jolla on esim. krooninen sairaus tai tilapäinenkin mutta riittävän raskas, voisivat arvostaa sitä, että saisivat ostaa ruokansa paikasta missä olisi rauhallista.

Kaupat olisivat myös aidosti kiinnostavia, kun niissä ei olisi hyllytolkulla krääsää.

Kyllä tämän idean voisi kuvitella kiinnostavan kauppiastakin: lelut on halpoja, aikuisten käyttämät esineet kalliimpia.

Lisäksi nyt krääsähyllyt ovat parhailla paikoilla kassojen lähellä.

Nämä vapautuisivat. En ole ennen tullut ajatelleeksi tätä puolta. Kävelen pari sataa metriä lelujen, nokkamukien, potkuhousujen, sun muun sälän ohi ennen kuin varsinainen kauppa alkaa.

Paluumatkalla seison kuuntelemassa perheiden kinastelua karkkihyllyjen välissä.

Ihan turhaan. En halua karkkeja enkä ankkapaitaa. JOS haluan karkkia, ostan sen kunnollisesta herkkukaupasta.

Vierailija
30/40 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ole koskaan häirinneet.

Vierailija
31/40 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostoskeskus ilman teinejä! Sellaisessa kävisin. Etenkin jos niissä voisi myös viettää aikaa, nyt ei mahdu kun täynnä mummoja ja teinejä.

Mä olen aina tykannyt mummoista ja vaareista. Tykkään yhä.

0-3-vuotiaat taas on yhtä rasittavaa massaa. Kaikki samannäköisiäkin.

Ihan hyvin jokaisessa yhtään isommassa kaupungissa voisi olla edes yksi kauppa, jossa olisi alaikäraja.

Vanhemmat voivat kertoa missä iässä

lapset oppivat pidättelemään pissan ohella primitiivireaktioitaan.

Siitä tässä on kyse.

Kauppiaat harkita asiaa omasta puolestaan. Lapsettomia on aika paljon.

Pikkulapsettomia vielä enemmän.

Jos ei olisi pakko sietää potkupukuporukoita viikoittain, heitä jaksaisi paremmin muutaman kerran vuodessa, sukujuhlissa tai missä kukakin.

Ennen kaikkea kyse on valinnasta.

Kaikki tarvitsevat ruokaa. En vain halua kahlata vaippahyllyjen lomitse mennessäni ostamaan sitä.

Ne taas jotka haluavat nauttia pikku nöpönenien jokeltelusta, voisivat mennä lapsikauppoihin ruokaostoksille.

Vierailija
32/40 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläistunti 8-9

Pikkulapsi kotihoidossa -perheet 9.15-11.00

Nuoriso 13-15

Työssä käyvät lasten kanssa 15.15-17.30

Ihmisten inhoajat 18-18.30

Vuorotyöläiset ja työttömät yksin kaupassa käyvät milloin ehtii ja jaksaa

Näin tavallisissa isoissa marketeissa arkena pitkälti käytännössä ihan oikeassa elämässä.

Vierailija
33/40 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maailmaan ääntä mahtuu eikä sinne kauppaan tarvi asumaan jäädä. En ymmärrä ketä voi kiljuva lapsi niin kovasti häiritä lyhyen kauppareissun ajan. Itse olen lapseton.

Vierailija
34/40 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantekevää. Käyn yleensä kaupassa varhain lauantaiaamuisin ja silloin on aika rauhallista. Viikolla sitten täydentämässä, rauhallista silloinkin. En mene ikinä kauppaan ruuhka-aikoina. 

Vierailija
35/40 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeen kaupoissa te käytte? Itse olen aniharvoin törmännyt häiriökäytökseen minkäänikäisen taholta, ei edes kerran vuodessa. Ja nythän on jo vaihtoehto, jos kaupassa käynti on vaikeaa, kaiken voi tilata kotiin

Vierailija
36/40 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Lapsista ei ole koskaan ollut haittaa, aikuisista kylläkin.

Vierailija
37/40 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläistunti 8-9

Pikkulapsi kotihoidossa -perheet 9.15-11.00

Nuoriso 13-15

Työssä käyvät lasten kanssa 15.15-17.30

Ihmisten inhoajat 18-18.30

Vuorotyöläiset ja työttömät yksin kaupassa käyvät milloin ehtii ja jaksaa

Näin tavallisissa isoissa marketeissa arkena pitkälti käytännössä ihan oikeassa elämässä.

Ne isot marketit, etenkin hyper, saattaisi pistää vastaan jos asiakkaiden shoppailuaikaa alettaisiin rajoittamaan. Mutta niihin ei tarvitse mennä sellaiset jotka kokee että joku toinen ryhmä heitä häiritsee.

Vierailija
38/40 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostoskeskus ilman teinejä! Sellaisessa kävisin. Etenkin jos niissä voisi myös viettää aikaa, nyt ei mahdu kun täynnä mummoja ja teinejä.

Mä olen aina tykannyt mummoista ja vaareista. Tykkään yhä.

0-3-vuotiaat taas on yhtä rasittavaa massaa. Kaikki samannäköisiäkin.

Ihan hyvin jokaisessa yhtään isommassa kaupungissa voisi olla edes yksi kauppa, jossa olisi alaikäraja.

Vanhemmat voivat kertoa missä iässä

lapset oppivat pidättelemään pissan ohella primitiivireaktioitaan.

Siitä tässä on kyse.

Kauppiaat harkita asiaa omasta puolestaan. Lapsettomia on aika paljon.

Pikkulapsettomia vielä enemmän.

Jos ei olisi pakko sietää potkupukuporukoita viikoittain, heitä jaksaisi paremmin muutaman kerran vuodessa, sukujuhlissa tai missä kukakin.

Ennen kaikkea kyse on valinnasta.

Kaikki tarvitsevat ruokaa. En vain halua kahlata vaippahyllyjen lomitse mennessäni ostamaan sitä.

Ne taas jotka haluavat nauttia pikku nöpönenien jokeltelusta, voisivat mennä lapsikauppoihin ruokaostoksille.

Ruokaa saa myös pienemmistä kaupoista missä ei tarvitse kävellä kauas että löytää maitohyllyn. Väkisin väännetty ongelma jotkut vaipat.

Vierailija
39/40 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän minua kaupoissa häiritsee koko käytävän tukkivat vanhukset, mutta eihän sitä ääneen saa sanoa, että inhoaa vanhuksia.

Ja sustahan ei koskaan tule sellaista?

Vierailija
40/40 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat - jotka luulee olevansa universumin keskipiste jota maailmankaikkeus kiertää ympäri - ei tajua sitä että vela ei ole premium asiakas kaupalle. Ei kauppa ala paapoa veloja. Sen sijaan kauppa paapoo perheitä. Ihan rahan takia, ne vie sinne kauppaan rahaa eniten.

Esim mulla perheen ruokakulut 1800e kuussa. Jollain sinkulla voi olla 300.