Tykkäisitkö asioida ruokakaupassa, jonka ikäraja olisi 10 v?
Olisiko se kiva?
Vastaavasti lapsiperheille voisi olla omat kaupat. He voisivat kiljua siellä täysin palkein.
Kommentit (40)
Vois olla korkeampikin. 25 v. Teinit vois käydä siellä lapsiperheiden kaupassa, koska käyttäytyvät ihan samalla tavalla.
Ei kaupassa pieniä lapsia näe kuin harvoin. Silloinkin istuvat niissä autokärryissä sanomatta mitään. Mikä on ap:n ongelma?
Tykkäisin. En voi sietää lapsia. Onneksi niihin harvoin törmää kaupassa
No kyllä!
Jossain maissa mun mielestä onkin jo.
Enemmän minua kaupoissa häiritsee koko käytävän tukkivat vanhukset, mutta eihän sitä ääneen saa sanoa, että inhoaa vanhuksia.
Toinen vaihtoehto olisi pikkulapsiperheille ostosaika loppumaan neljältä.
Sen jälkeen pitää olla kotona pisulla ja pesulla.
Sais olla ikärajattu vain 18-60-vuotiaille.
Hitto että ne kirkuvat pennut, meluavat teinixit ja laahustavat eläkeläiset joilla ei ole mihinkään kiire tukkivat käytävät.
Olisihan se ihanaa.
Voi kun joku perustaisi. Siellä ei tarvitsi olla vaippoja ja muuta krääsää ollenkaan.
Vaan tavaroita, mitä ihmiset tarvitsevat.
Kahden vuoden ikärajakin riittäisi, jäisi kiljuminen paljon vähemmälle.
Aivan sama. Ei tippaakaan kiinnosta, minkäikäisiä muut siellä kaupassa on.
Nykyään jos haluaisin olla näkemättä lapsia kaupassa, niin kävisin yöllä. Kello 3 ja 4 välillä siellä ei ole juuri ketään muitakaan.
Suosittelen kokeilemaan.
Kävisi varmaan samoin kuin tämän koronapassiasian kanssa. En jaksaisi otta selvää mihin kauppaan pääsen ja milloin ja alkaisin käydä vain yhdessä kaupassa lasten kanssa ja ilman.
Sellainen kauppa saattaisi kyllä kiinnostaa minne ei teinejä oteta, etenkin ravintolat ja kahvilat jossa kielto teineille ilman vanhemman valvontaa olisi tervetullutta.
Vierailija kirjoitti:
Kahden vuoden ikärajakin riittäisi, jäisi kiljuminen paljon vähemmälle.
Ei taida riittää.
Ei häiritse muiden mukulat. Joskus joku kirkuu kaupassa väsymystään, mutta kun ei ole oma, niin mitä väliä.
Itselleni on aika sama, millaisia muut asiakkaat ovat. Tosi harvoin ruokakaupoissa mitään lapsia edes näkee, joten en oikein tiedä, mikä hyöty tuosta olisi.
Olen mies, mulla ei ole lapsia eikä naista, mutta minua ei ole kaupassa käydessä koskaan haitannut lapset eikä vanhukset millään tavalla. Ehkäpä tuollaisia rajoituksia haluavien kannattaisi tarkistaa asennettaan...
Olisitteko valmiita maksamaan ostoksistanne enemmän, jos asiakaskuntaa rajattaisiin iän perusteella?
Voisi olla kaupoille aika iso menetys raakata varakkaat eläkeläiset pois asiakaskunnasta...
Vierailija kirjoitti:
Kävisi varmaan samoin kuin tämän koronapassiasian kanssa. En jaksaisi otta selvää mihin kauppaan pääsen ja milloin ja alkaisin käydä vain yhdessä kaupassa lasten kanssa ja ilman.
Sellainen kauppa saattaisi kyllä kiinnostaa minne ei teinejä oteta, etenkin ravintolat ja kahvilat jossa kielto teineille ilman vanhemman valvontaa olisi tervetullutta.
Ostoskeskus ilman teinejä! Sellaisessa kävisin. Etenkin jos niissä voisi myös viettää aikaa, nyt ei mahdu kun täynnä mummoja ja teinejä.
ei mua kiljuvat lapset rattaissa haittaa
haittaa ne peruskoululaiset, jotka ruokkiksellaan tai koulun jälkeen täyttää käytävät ja eteiset
Käytöspassi. Jos ei läpäise niin pois ihan joka tilasta missä on muut ihmiset.
Ei ole lapset koskaan häirinneet. Aikuiset joskus ja kassoilla jumittavat vanhukset mutta minkäs voi.
Sellaista elämä on
Jokainen on vuorollaan lapsi, aikuinen ja vanhus.
Eipä mua ole koskaan lapset kaupassa häirinneet. En edes muista milloin olisi viimeksi nähnyt pikkulapsia kaupassa. Kai ne käy ennemmin jossain automarketeissa kuin tuolla keskustassa missä minä.