Pian tarjolle tuleva Novavaxin "perinteinen" rokote on luotu nimenomaan uutta varianttia varten
Tämä tulee tarjolle Eurooppaan viimeistään heti vuoden alusta, myös Suomeen. Kuinka moni aikoo ottaa tämän?
Virkistävää että saamme tarjolle jotain muutakin kuin mRNA-rokotteita. Tätä on kaivattu.
Novavax developing vaccine that targets new COVID-19 variant
The company's COVID-19 shot contains an actual version of the virus' spike protein that cannot cause disease but can trigger the immune system. The vaccine developer said it had started developing a spike protein specifically based on the known genetic sequence of the variant, B.1.1.529.
https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/novavax-tes…
Novavax is developing a new corona vaccine that should work better against the new omicron variant
https://norwaytoday.info/news/novavax-is-developing-a-new-corona-vaccin…
Kommentit (27)
Loppui se piikittely, kyllä kaksi pikkiä saa riittää. Kuolen sitten pois ja toivottavasti kuolette tekin!
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/9b1e5730-bd64-413a-8608-cb9b77aa2c98
Kyseessä ei ole uusi variantti.
Mä oon odottanut jotain muuta kuin mrna rokotetta, joten aion ottaa, heti kun tulee saataville.
Perinteinen rokotetegnologia sopii minun ajatukseen oikein hyvin. Mrna:n otan vasta, kun data haittavaikutuksista julkaistaan. Eli otan
Novavaxin alkuperäinen rokote saattaa tulla vuoden alusta, mutta sitä uutta varianttia varten he ovat vasta alkaneet kehittää rokotetta, siinä menee varmasti pitempään.
Mä en edelleenkään käsitä, miksi mun pitäisi viedä mun lapset rokotteelle. Kuvaavaa on Qatarista kerätty informaatio, jonka mukaan 1300/265 000 sairastanutta ja rokottamatonta sairastui uudelleen. Ja vain neljä joutui sairaalaan, nolla teholla. Kun huomioidaan vielä, että lapseni ovat perusterveitä ja koronan sairastaneita tänä vuonna, niin mikä on pointti enää? Enhän mä antibioottiakaan niille syötä huvin vuoksi. Tai muitakaan lääkkeitä. Todennäköisyys uusintakoronaan on olematon ja heidän velvollisuus ei ole ottaa pienintäkään riskiä kenenkään hoitokotilaisen takia. Minusta esimerkiksi 2/100 000 veritulppa on jo liian iso riski vs. korona.
Todellakin hyvä uutinen tämä rokote. Ja tulee kestävyydessä peittoamaan mrna-rokotteen, että jo siksikin. Kepuli instant 4-6 kk voimassa oleva rokote ei nappaa.
Vierailija kirjoitti:
Novavaxin alkuperäinen rokote saattaa tulla vuoden alusta, mutta sitä uutta varianttia varten he ovat vasta alkaneet kehittää rokotetta, siinä menee varmasti pitempään.
Uutisessa luki ennusteita parista viikosta:
""The initial work will take a few weeks," a company spokesperson said. Shares of the company closed up nearly 9% on Friday."
Onhan se mahdollista että tuo on turvallisempi vaihtoehto kuin esim. Pfizerin rokote.
Itse en kuitenkaan luota tällä hetkellä mihinkään koronarokotteeseen, kun ottaa huomioon mikä agenda koko valepandemian taustalla on.
Aika kivasti olivat jo valmiina tämän uuden variantin varalta, vähän turhan valmiina :(
Jos rokote pitää ottaa niin mieluummin otan tämän perinteisen vaikkeb minä sen takia ole jättänyt ottamatta tätä nykyistä koronarokotetta. En edes ollut tietoinen että se oli tehty uudella tekniikalla mutta omaan korvaan ns. Perinteinen rokote kuulostaa kumminkin mielyttävämmältä. Kun noita koronamuunnoksia tulee koko ajan niin Pitänee tässä jokin rokotus ottaa ...
"Itse en kuitenkaan luota tällä hetkellä mihinkään koronarokotteeseen, kun ottaa huomioon mikä agenda koko valepandemian taustalla on."
Nyt kyllä meni ihan höpöksi jutut, kuitenkin kaksi vuotta tästä kärsitty ja vakavasti sairastuneita paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
""The initial work will take a few weeks," a company spokesperson said. Shares of the company closed up nearly 9% on Friday."
Few on muutama. Kun viikoista puhutaan, kolme on pienin mahdollinen muutama.
Novavaxista kohistiin jo roketteiden tullessa markkinoille. Sen piti olla paras. Suomeen ei tainnut tulla lainkaan myyntiin, enkä ole kuullut tästä sen jälkeen mitään. Minne Novavax katosi keskustelusta alle vuodessa? Ja nyt vasta taas nousee pinnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Few on muutama. Kun viikoista puhutaan, kolme on pienin mahdollinen muutama.
"a few" on eri asia kuin "few".
'A few' means 'some', whereas 'few' means 'not a lot of'.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a95d3afd-9db3-440f-bd33-c2aec32732f7
Tammikuu 2021:
uusi rokote osoittautui tehokkaaksi – Novavax tarjoaa 89-prosenttisen suojan
Rokote antaa turvallisuuden tunnetta. Voi ajatella olevan ainakin puoli vuotta turvassa ja luultavasti suoja vielä pitenee kun pistetään lisää. Mikä helpotus kun ei tarvitse joutua teholle ja keuhkot eivät mene pilalle. Kyllä otan mielelläni.
Eikö parempi rokote olisi inaktivoidun koronaviruksen sisältävä rokote? Sellainen toisi piikkiproteiinin/muutaman sellaisen sijasta immuniteetin koko virusta vastaan, jolloin immuniteetti olisi kirjoltaan hyvin laaja ja toimisi todennäköisesti kaikkia variantteja vastaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rokote#Rokotetyypit
"Heikennettyjä tai inaktivoituja taudinaiheuttajia sisältäviä rokotteita käytetään miltei yksinomaan virustauteja vastaan. Ne ovat yleensä hyvin tehokkaita – yksi rokotuskerta saattaa antaa jopa elinikäisen immuniteetin. On kuitenkin vaikeaa varmistua rokotteen vaarattomuudesta ja niiden säilyvyys on huono."
No niin, viimeinen tunti alkamassa ja loppuaika jauhetaan taas koronasta.
Olen ottanut jo 3x Pfizer, mutta kyllä olisi kiinnostusta kokeilla tätäkin.