Kassa, aspa tms. joka myy alkoholia ja tupakkaa. Olis kysymys.
Mitä ajattelet kun kuulet ihmisestä joka kuolee keuhkosyöpään tai alkoholiin kun et voi sulkea pois mahdollisuutta että sinä olet myynyt sitä hänelle?
Kommentit (11)
Kyllä tunnen syyllisyyttä kun olen väkisin asiakkaiden kurkusta viinaa kaatanut ja röökiä väkisin heillä poltattanut.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 23:24"]Mitä ajattelet kun kuulet ihmisestä joka kuolee keuhkosyöpään tai alkoholiin kun et voi sulkea pois mahdollisuutta että sinä olet myynyt sitä hänelle?
[/quote]
Oma valinta. En ole pakottanut häntä polttamaan tai juomaan.
Ei oo mun päätös, mä vaan myyn sitä
Tai sitten jos myyt roskaruokaa asiakkaalle joka myöhemmin kuolee diabetekseen tai lihavuuteen?
-ap
En ajattele yhtään mitään. Mielenkiintoni asiakkaaseen loppuu sillä sekunnilla kun hän poistuu kassalta.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 23:24"]Mitä ajattelet kun kuulet ihmisestä joka kuolee keuhkosyöpään tai alkoholiin kun et voi sulkea pois mahdollisuutta että sinä olet myynyt sitä hänelle?
[/quote]
Oletko ap koskaan ajatellut, että hengittämällä ilmaa, käyttämällä vettä ja energiaa eri muodoissaan ja vaikkapa syömällä tuhoat maailman rajallisia varantoja ja edesautat siten nälänhätää ja ekokatastrofia?
Miten kukaan edes saisi tietää, mihin joku kuolee? No, joo, jossain pikkukylässä, mut so? Alkoholilla nyt siis viitataan vaan kaupan olueen ja siideriin, sillä alkohan ei myy tupakkaa...?
Olisin niin iloinen jos ei tarvitsisi myydä herkkuja liikalihaville. Itkuhan siinä tulee kun näkee taas kuinka ihminen syö itsenaä hengiltä.
Hei nyt oikeesti...