Yksinäisyys
Katon facebookia niin kaikilla muilla on menoa, ystäviä, seuraa ja elämä. Mulla on itkevä vauva. Mä kuolen tähän yksinäisyyteen.
Kommentit (41)
Muistan tuon ajan elävästi. Nyt poika jo 3v. ja elämä tasoittunut. Voin antaa mailiosoitteeni jos haluat jutella?
Hei nro 18 ilahtui ja liikuttui itsekin, kun kirjoitus sinua liikutti. Jotenkin ymmärrän sinua niin hyvin. Ja empatiseeraan.
se mitä voisit tehdä myös, on antaa itsesi olla...hoidat ne tärkeimmät. Keskityt sen väsymyksen keskellä vain välttämättömiin Ruoka ja hygienia ja ulkoilu ( jos ei sitäkään, niin nuku ja ole) ...sekä vauvan, että sinun.
Kuuntele kehoasi ja mieltäsi...älä välitä sosiaalisista tai harrastuksista tai siivoamisesta...silloin kun on rankinta, niin otat mahdollisimman iisisisti. Ihan surutta ja ilma paineita...perusasiat hoidat. Se riittää.
se on niin, että aikansa se harmaa ja väsy kestää ja sitten tulee taas valo. Elämä menee niin. Luota siihen, että elämä kantaa sen väsymyksen keskellä. Riittävän hyvä riittää...ei tarvi olla super-suorittaja eikä esittää muille. kannusta ja helli itseäsi nyt siellä väsyä keskellä. Ymmärrä,-älä vaadi sähinää vaan vaali hyvää.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:06"]Muistan tuon ajan elävästi. Nyt poika jo 3v. ja elämä tasoittunut. Voin antaa mailiosoitteeni jos haluat jutella?
[/quote]
Kiitos <3 Ap.
Hanki joku harrastus vaikka. Ei se nyt niin kamalaa ole.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:22"]Hanki joku harrastus vaikka. Ei se nyt niin kamalaa ole.
[/quote]
Kiitos, nytpä helpotti. T. Ap
Minäkin olen yksinäinen ja vauvan äiti. Olen käynyt noissa perhekerhoissa, mutta niissä tuntuu olevan porukat mihin on vaikea päästä sisälle.. Olen yrittänyt höpötellä ihmisten kanssa, mutta aika pinnallista se aina on:(
Minäkin olen yksinäinen. Ei kylläkään vauvaa saatika miestä.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:32"]Minäkin olen yksinäinen ja vauvan äiti. Olen käynyt noissa perhekerhoissa, mutta niissä tuntuu olevan porukat mihin on vaikea päästä sisälle.. Olen yrittänyt höpötellä ihmisten kanssa, mutta aika pinnallista se aina on:(
[/quote]
Harmi :( Missä päin asut? Olisitko halunnut vaihtaa ehkä sähköpostiosoitteita? Omani on nimelläni joten en välttämättä viitsi sitä tänne laittaa, mutta ehkä voisin tehdä vaikka toisen. T. Ap
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 20:45"]
Katon facebookia niin kaikilla muilla on menoa, ystäviä, seuraa ja elämä. Mulla on itkevä vauva. Mä kuolen tähän yksinäisyyteen.
[/quote] olet varmaan aika nuori ja et sinä nyt voi bilettää kun vauva on.
Ei oo miestä ja poikakin isällään mutta nautin olemassaolosta. On niin monta asiaa mitä pitäisi tehdä ja lukea.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:39"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:32"]Minäkin olen yksinäinen ja vauvan äiti. Olen käynyt noissa perhekerhoissa, mutta niissä tuntuu olevan porukat mihin on vaikea päästä sisälle.. Olen yrittänyt höpötellä ihmisten kanssa, mutta aika pinnallista se aina on:( [/quote] Harmi :( Missä päin asut? Olisitko halunnut vaihtaa ehkä sähköpostiosoitteita? Omani on nimelläni joten en välttämättä viitsi sitä tänne laittaa, mutta ehkä voisin tehdä vaikka toisen. T. Ap
[/quote]
Asun pienemmällä paikkakunnalla, en uskalla sanoa tarkemmin. Mutta Ap olisi mukavaa jos haluat vaihdella kuulumisia!
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 20:45"]
[/quote] olet varmaan aika nuori ja et sinä nyt voi bilettää kun vauva on.
[/quote]
Olen 28. Ja ei, en kaipaa biletystä, kaipaan seuraa ja ikävöin elämää seinien ulkopuolella. Vaunulenkit ja vauvan hymy piristävät vähän, mutta eivät ne yksinäisyyttä poista.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:39"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:32"]Minäkin olen yksinäinen ja vauvan äiti. Olen käynyt noissa perhekerhoissa, mutta niissä tuntuu olevan porukat mihin on vaikea päästä sisälle.. Olen yrittänyt höpötellä ihmisten kanssa, mutta aika pinnallista se aina on:( [/quote] Harmi :( Missä päin asut? Olisitko halunnut vaihtaa ehkä sähköpostiosoitteita? Omani on nimelläni joten en välttämättä viitsi sitä tänne laittaa, mutta ehkä voisin tehdä vaikka toisen. T. Ap
[/quote]
Asun pienemmällä paikkakunnalla, en uskalla sanoa tarkemmin. Mutta Ap olisi mukavaa jos haluat vaihdella kuulumisia!
[/quote]
Katson huomenna jos saan tehtyä anonyymin sähköpostin, ilmoitan sen tähän ketjuun. Nyt pistän vauvaa nukkumaan ja mobiililla sellainen vähän hankalaa. Voit sitten kirjoitella jos haluat, itsekin mielelläni jutustelisin, vaikka sitten sähköpostitse :)
Taas yksi lisäsyy olla hankkimatta lapsia. Sori.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:46"]Ei oo miestä ja poikakin isällään mutta nautin olemassaolosta. On niin monta asiaa mitä pitäisi tehdä ja lukea.
[/quote]
Tämä kuulostaa nyt ihan kamalalta, mutta minä kyllä nauttisin jos vauva olisi hetkittäin isällään. Saisi sitten tosiaan puuhailla ja vaikka lukea, ihan rauhassa. Edes yhden päivän. Mutta tilanne kun on nyt mitä se on. Ap
Eikö mies pysty auttamaan ollenkaan? Että saisit edes hieman sitä omaa aikaa.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:40"]Olen vastaaja nro 13. Itse kävin vauvan kanssa aikoinani juurikin perhekerhoissa tms. en oikeasti halunnut tai kokenut tarvitsevani niitä, mutta ajattelin (ehkä pelkäsinkin) erakoituvani täysin. Aina siellä joku on, jolla ei jo ole kavereita tai joku hyväsydäminen joka toivottaa uudenkin tervetulleeksi. Ehkäpä erityisesti sitten kun vauva kasvaa, on vielä helpompi saada kavereita vaikka puistoista. Kaverin saamiseen tarvitaan myös hitunen omaa aktiivisuutta.
[/quote]
Olen todellisuudessa ihan sosiaalinen ihminen. Tämä vauvan saaminen on vain jotenkin muuttanut minua, enkä tosiaan koe helpoksi tutustua muihin äiteihin joilla jo on se verkosto. Mutta ehkä noissa kerhoissa voisi olla helpompi. Mitä niissä tehdään?