Sattuipa jollekin kivasti äsken kaupassa
Kaupassa jonotettiin vuoronumerolla ja jonoa oli kertynyt jo kymmeniä numeroita. Myyjä painoi huolimattomasti nappulaa, jolloin vilahti äkkiä yksi numero välistä ja numeron 90 jälkeen siis tuli 92. Yhdellä mummelilla oli siis numero 91 ja hän meni tiskille siitä sanomaan, että hänen numeronsa jäi välistä.
No mitä käykään! Numerolla 92 oleva mies tulee tiskille ja sanoo vihaisesti, että nyt on hänen vuoronsa, tämä on hänen numeronsa. Myyjä on vähän neuvoton ja alkaa palvella tätä mieshenkilöä ja kehoittaa mummelin ottamaan uuden vuoronumeron, jos kerta jäi välistä. Siis mitä ihmettä?? Aivan surkeaa palvelua myyjältä ja törkeää käytöstä miesasiakkaalta, mummeli kun olisi ollut häntä ennen jonossa joka tapauksessa, niin miksei päästänyt ennen häntä. Tuli ihan paha mieli sen mummelin puolesta!
Kommentit (26)
Mikä kauppa? Laita palautetta suoraan sinne.
Oli kyllä törkeää käytöstä.
Anna palautetta liikkeen johtajalle! Voi sen tehdä sivullinenkin, jos mummeli ei itse ole tehnyt.
Ja olipa tosiaan törkeä tuo miesasiakaskin.
Kaiken lisäksi tämä miesasiakas vielä luuli, että mummeli ei mennyt omalla numerollaan, koska ei huomannut tms, koska kuulin hänen väittävän mummelille, että edellinen oli sinun vuorosi. Myyjä taisi tajuta oman mokansa, mutta ei sitten uskaltanut reagoida mitenkään.
Ap
Olisin tosiaan halunnut tehdä jotain, mutta siinä tilanteessa vain hämmennyin ja tilanne oli äkkiä ohi. En voinut antaa omaa vuoronumeroani mummelille, kun en asioinut tuolla tiskillä vaan odottelin sen viereisillä penkillä kaveriani ja satuin vain näkemään ja kuulemaan tapauksen.
Ap
Todella tarkkaan tunnet tapahtumakulun, tulee tunne että tämä mies onkin sinun miehesi? Ja teille sattui jokin väärin ymmärrys ja nyt koitat tarinoida tämän myyjän syyksi?
Mitä, ei todellakaan ole tämä kyseinen keski-ikäinen herra mieheni :D Minulla ei edes ole miestä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:09"]
Todella tarkkaan tunnet tapahtumakulun, tulee tunne että tämä mies onkin sinun miehesi? Ja teille sattui jokin väärin ymmärrys ja nyt koitat tarinoida tämän myyjän syyksi?
[/quote]
En ole ap, mutta onpas sulla ihmeellinen päättelyketju. Monesko annos menossa?
Koittakaa ymmärtää omalla vuoronumerollaan asioinutta miestä. Tämä mies on ehkä jo hermoillen odottanut vuoroaan, pänniihän se, kun vihdoin omalla vuorolla mummo kiilaa eteen.
Tuo mies saattaa olla kiireinen bisnesmies, mahdollisesti liikkuu näyttävällä Audilla.
Kumartakaa hänelle!
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:09"]
[/quote]
En ole ap, mutta onpas sulla ihmeellinen päättelyketju. Monesko annos menossa?
[/quote] No täällä nyt on aina välillä näitä sekopäitä, joilla on ihmeellisiä salaliittoteorioita joka asiaan. Monesti riittää se, että joku puolustaa muiden parjaamaa henkilöä, niin se tarkoittaa tietenkin, että onkin tämä parjattu henkilö itse.
Missä kaupassa on vuoronumerot? Asun pienellä paikkakunnalla, jossa vuoronumerot on vain virastoissa, apteekeissa reseptilääkkeitä haettaessa ja postissa.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:26"]
Missä kaupassa on vuoronumerot? Asun pienellä paikkakunnalla, jossa vuoronumerot on vain virastoissa, apteekeissa reseptilääkkeitä haettaessa ja postissa.
[/quote]
Kaikissa keskikokoisissa ja suurissa marketeissa on liha- kala- ja einestiskille jonotusnumerot, joissakin myös leipätiskille. Vain pikkukaupoissa ei ole numeroita.
Vastaava tilanne omalla kohdalla, useampi myyjä, olivat niin hätäisiä, että jos ei heti ollut kohdalla, saattoi joku toinen painaa seuraavaa. Mulla ja yhden huonoliikkeisen se mikä jäi välistä. Mä siinä sanoin tiukasti, että mulla on 92 ja hänellä 91, eikä me kumpikaan ole vielä saatu palvelua ja nyt ette paina yhtään mitään ennenkuin saatte vuoronumerot toimimaan oikeassa järjestyksessä. Siinä joku alkoi, että hänellä on 93, minä sanoin että olkoot, mulla on 92 ja rouvalla 91 ja sinä odotat nyt siinä kiltisti niin kauan, että meidät on palveltu ensin.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:26"]
[/quote]
Kaikissa keskikokoisissa ja suurissa marketeissa on liha- kala- ja einestiskille jonotusnumerot, joissakin myös leipätiskille. Vain pikkukaupoissa ei ole numeroita.
[/quote] Okei :) Täällä en ole isoissa kaupoissakaan vuoronumeroita nähnyt, joten en tuota tiennyt.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:26"]Missä kaupassa on vuoronumerot? Asun pienellä paikkakunnalla, jossa vuoronumerot on vain virastoissa, apteekeissa reseptilääkkeitä haettaessa ja postissa.
[/quote]
Ei juma, meillä täällä on vuoronumerot kauppojen kassoillekkin, siis esim stocka ja sokos.
Mulla taas kävi vähän aikaa sitten niin, että päästin sen "välistä jääneen" menemään vuorollani virastossa. Eipä sitten ollutkaan niin helppoa päästä toisen jälkeen luukulle, kun työntekijä taas heti painoi nappia tuon välistä jääneen jälkeen ja seuraava tunki asioimaan. Piti oikein tiukasti sanoa (ts. käydä kovaääninen ja tiukka keskustelu) että pääsin luukulle.
Tuli fiilis, että ei olisi kannattanut päästä sitä toista edelleni.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:26"]Missä kaupassa on vuoronumerot? Asun pienellä paikkakunnalla, jossa vuoronumerot on vain virastoissa, apteekeissa reseptilääkkeitä haettaessa ja postissa.
[/quote]
Ei juma, meillä täällä on vuoronumerot kauppojen kassoillekkin, siis esim stocka ja sokos.
[/quote] Minähän sanoin, että asun pienellä paikkakunnalla, jossa näin ei ole ja noin moni (alapeukuista päätellen) vetää herneen nokkaan kun asiallisesti kysyy :D
Myyjän moka. Ei ihme että ruokakaupoissa työskenteleviä pidetään yleisesti vähän reppanoina.