Onko täällä hyvätuloisia akateemisia, jotka kannattavat vasemmistoa?
Miksi olet päätynyt tähän ratkaisuun?
Kommentit (17)
Eihän muilla kuin hyvätuloisilla ole varaa olla vasemmistolainen. Omat rahat saa pitää ja niillä rällätä, mutta yhteiskunnan ja muiden rikkaiden rahat pitää jakaa kaikille muille. Rikkaan vasemmistolaisen omia rahoja ei tarvitse antaa mihinkään.
vain hyvätuloisilla on varaa olla vasemmistolainen, vai miten se nyt menikään....
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:31"]Olen akateeminen keskituloinen ja kannatan vasemmistoa.
[/quote]
Oletko julkisella töissä?
Olen suht inhimillistä palkkaa saava (en siis rikas), lääkäri. Äänestän vasemmistoliittoa, joskus olen kommunistejakin äänestänyt.
Hyvin pyyhkii ja vasemmistolle menee ääni tälläkin kertaa. Yhteinen hyvä on kaikille hyväksi. En koe pahaksi antaa omastani heikommille.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:07"]Hyvin pyyhkii ja vasemmistolle menee ääni tälläkin kertaa. Yhteinen hyvä on kaikille hyväksi. En koe pahaksi antaa omastani heikommille.
[/quote]
Sama, ja muita samoin ajattelevia akateemisia ja vähintään keskiluokkaa ovat mm puolisoni, äitini, anoppini ja useat ystäväni.
Olen akateeminen melko hyvää palkkaa tekevä, omalla toiminimellä työskentelevä henkilö. Kannatan ehdottomasti vasemmistoa.
Minusta on tärkeää ylläpitää hyvinvointivaltiota korkeilla veroilla ja että jokaisella on mahdollisuus yhdenvertaiseen koulutukseen sekä terveydenhuoltoon. Muitakin syitä olisi, mutta tuossa nyt tiivistettynä.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:28"]
[/quote]
Ylemmän keskiluokan kermaperseet tykkäävät leikkiä hyvää ihmistä kun faija on lakimies ja mutsi lääkäri. Perintö napsahtaa aikanaan tilille vaikka vähän vappumarssilla kävisikin ja opiskelut jäivät hum.kand-tasolle.
Salonkisosialistia vastenmielisempää oliota tuskin maailmasta löytyy.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:18"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 22:28"]
[/quote]
Ylemmän keskiluokan kermaperseet tykkäävät leikkiä hyvää ihmistä kun faija on lakimies ja mutsi lääkäri. Perintö napsahtaa aikanaan tilille vaikka vähän vappumarssilla kävisikin ja opiskelut jäivät hum.kand-tasolle.
Salonkisosialistia vastenmielisempää oliota tuskin maailmasta löytyy.
[/quote]
Äitini oli tehdastyöläinen ja isä sähkäri. Minä opiskelin kyllä ihan maisteriksi. Perinnöstä ei juuri tietoa. Olisiko vain nyt niin, että näen asiat vähän isommassa mittakaavassa kuin omaa nenääni pidemmälle?
vastauksena kysymykseesi: ei ole.
Suomessa on vain vähän niitä, jotka elävät perinnöllä. Loput ovat yleensä ansainneet rahansa työllä, ja jos tietää jotain historiasta, tekniikasta ja talodesta, ei äänestä vasemmistoa.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 00:05"]
vastauksena kysymykseesi: ei ole.
Suomessa on vain vähän niitä, jotka elävät perinnöllä. Loput ovat yleensä ansainneet rahansa työllä, ja jos tietää jotain historiasta, tekniikasta ja talodesta, ei äänestä vasemmistoa.
[/quote]
Toisaalta harva meistä on ansainneet elämäänsä pelkästään omalla työllään. Elämän alku on riippunut ympäristöstä eli vanhemmista, sukulaisista ja julkisista palveluista.
Olen suhteellisen varakas ja kannatan Vasemmistoliittoa sen läheisten ja veljellisten Venäjäsuhteiden vuoksi.
Perustulo ois hyväksi kaikille. Ensinnäkin työttömienkin kannattaisi jo oikeasti ottaa niitä töitä, kun aina saisi työstä enemmän kuin työttömänä ollessa, eikä tarvitsisi pelätä että katkee tuet yms. Toisekseen se kävis halvemmaksi kuin nykyinen systeemi, koska voitais pudottaa turha työkkärin ja sossun osuus + pyöritellä ihmisiä turhan panttina ja maksaa palkkoja sosiaalityöntekijöille. Kolmanneksi ne jotka oikeasti haluaisi töitä saisi helpommin, kun ei olis pakotettu kaikki hakemaan jopa vastoin tahtoaan joka työpaikkaa.
Olen saanut yhteiskunnalta paljon, mm. sen maksuttoman koulutuksen, johon minun vanhemmillani ei olisi ollut mitenkään varaa. Haluan antaa muillekin saman mahdollisuuden. Siksi olen vasemmistolainen.
Vassarit ovat liian kommunisteja, vaikka enemmän olen sinne kallellaan kuin jonnekin kokoomukseen.