Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhyys, tulevaisuus EN KESTÄ

Vierailija
20.02.2015 |

Mua vituttaa niin paljon tällä hetkellä tämä tilanne mun avoliitossa. Mies ei tee töitä.. Ei oo tehny viimeseen 10 vuoteen johtuen laiskuudestaan. Itse olen opiskelija ja olemme seurustelleet reilu viisi vuotta. Valmistun kohta, mutta en kestä enään kun päässä pyörii ajatuksia pitäisikö mies jättää koska ei pysty elättämään. Sisimmässäni en sitä haluaisi tehdä koska onhan tässä elämässä muitakin ja tärkeämpiä asioita kun työnteko tai raha, mutta en haluaisi elää muöskään niin, että vain toinen tienaa rahaa ja pennit pitää laskea todella tarkkaan. Tällä hetkellä en itsekään ansaitse mistään rahaa niin vituttaa kahta kauheammin tilanteeet kun ei kummallakaan ole mitään. Itse tekisin töitä opintojen ohella jos niitä saisi, mutta ei! Tuntuu jo nyt siltä että olen taloudellisesti katsottuna tuhoon tuomitussa suhteessa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL

Miehet ovat vuosituhansia elättäneet naisensa. Mielestäni olisi kohtuullista, että naiset osoittaisivat hiukan vastavuoroisuutta. 

Vierailija
22/27 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:47"]

Vaimo jäi työttömäksi viitisen vuotta sitten, kun finanssikriisin vaikutukset alkoivat tuntua kotimaisissa firmoissa. Parhaansa yrittänyt, mutta kaikkiin avoimiin paikkoihin satoja hakijoita. Ei tulisi ikinä mieleenikään jättää elämänkumppaniani työttömyyden takia, vaikka varakas en akateemisena pätkätyöläisenä ole itsekään. Elämää ohjaavat muut arvot kuin rahanhimo ja ahneus.

[/quote]

Siinä on meidän miesten ja naisten ero. Naiset jättävät/torjuvat miehet helposti rahan takia, miehet eivät niinkään välitä rahasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:09"]

Minneköhän 10 vuotta työttömänä ollut ihminen pääsee duuniin? Tuleeko kellään mitään mieleen.

[/quote]

Kerran vuodessa ehkä kuntouttavaan

Vierailija
24/27 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tollasta sohvaperunaa kukaan ota edes töihin enää.. eiköhän ole laiskapaska koko elämänsä.

Vierailija
25/27 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:38"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:14"] [quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:08"]Ihan normaali juttu, kaikilla naisilla on perusvaisto että pitää saada pillustansa määrätty rahallinen korvaus. Miehet olemme enemmän tunteellisia ja romanttisia henkisiä olentoja ja naiset ovat kylmiä materialisteja joilla ei paljon muuta kuin oma napa mahdu ajastusmaailmaan. Olen varsinkin näin työttömänä itsekin huomannut miten naisille aina on kaikista tärkein asia miehessä rahat. [/quote] Kyllä siinä kuule romantiikka karisee kun syödään makaroonia viikosta toiseen. Ei ole yhtään väärin olettaa että parisuhteessa kumpikin elättää edes itsensä. Väliaikainen työttömyys on vähän eri asia kuin toisen elätettävänä oleminen vuosikaudet pelkän laiskuuden takia. [/quote] Kyllä Suomessa saa tukia sen verran ettei ketään toista tarvitse alkaa elättämään, että höpöhöpö, joko ette hae teille kuuluvia tukia, tai sitten käytätte rahanne typerästi. [/quote] Niin ketkä te? En ikinä alkaisi elättämään aikuista miestä, enkä katsomaan vuosikausien lorvailua. Olen mielummin yksin ja hyvin menee. Suomessa avopuolisoilla on todellakin elatusvelvollisuus toisiaan kohtaan. Esimerkiksi asumistukeen vaikuttavat molempien tulot. Työmarkkinatukeen ei onneksi enää puolison tulot vaikuta.

[/quote]

No sitten ei ole pakko asua yhdessä ainakaan kirjoilla, jos ei ole sellaista taloudellista mahdollisuutta.
[/quote]

Niin ja se tarkoittaa ettei koskaan voi hankkia lapsia ja perustaa perhettä tämän miehen kanssa.

Ihan eri juttu ne tapaukset jotka jää työttömäksi muttei vaan saa töitä kuin ne jotka on tahallaan kotona eikä edes uudelleenkouluttaudu.

Vierailija
26/27 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä haluais perhettä perustaa tuollasen kanssa, jolta ei ole _mitään_ näyttöjä siitä, että pystyy edes itsensä, saati perheensä elättämään. Ei edes yritystä..

Vierailija
27/27 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:32"]Ihan mielenkiinnosta, mistä semmoinen ihminen joka ei ole työkkärin kirjoilla saa rahaa ruokaan ja asuntoon?
[/quote]

Sossusta. Sossun tuki vaan on sellanen että ei saa olla yhtään mitään omia tuloja muualta ja sellaisiksi lasketaan jos asuu tyttöystävän kanssa ja se käy vaikka töissä.

Musta tuntui kuin olisin heittänyt tulevaisuuteni pois koska tiesin ettei sen sossupummin kanssa voi muuttaa koskaan yhteen, ja sellainen rahallisesti tiukempi elämä evää myös asioita. Ei voi matkustella tai tehdä kauheasti asioita. Ja sen tietää ettei asia tule muuttumaan koskaan. Eikä sellainen passiivinen mies oikeastaan edes halua yhteistä tulevaisuutta. Se on vähän eri juttu tieten tahtoen alkaa toisen elättäjäksi kuin joutua siihen myöhemmin vahigossa. Yleensä kun niiden luonnekin on vähän erilainen jotka on elämäntapatyöttömiä. Mun elämä ei todellakaan ole työkeskeistä mutta mulle se tuo vapautta. Elämäntapatyöttömät on ihan toista mieltä, mutta ne ei sitten oikein muuta teekään kuin pelaa kotona tietokonepelejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi