Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten synnytyksen kesto lasketaan?

Vierailija
20.02.2015 |

Miten synnytyksen kesto lasketaan? Jos sanotaan että maanantaina supistukset alkoivat kl. 10 aikoihin aamulla ja sit lähdettiin sairaalaan seuraavana aamuna kl. 6 ja synnytin kl. 19 niin onko se siitä kl. 10 laskettu vai siitä kun kirjauduttiin sairaalaan? Saattaa olla teidän mielestä tyhmä kysymys mutta aina voi kysyä jos vaikka sais asiallisen vastauksen :) hyvää viikonloppua kaikille!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi synnytyksen kesto pitää tietää?

Vierailija
2/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallinen synnytyksen kesto alkaa siitä kun supistukset alkavat tulla säännöllisinä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kohdalla synnytys katsottiin alkaneeksi siitä, kun supistuksen muuttuivat säännöllisiksi.

En mä tiedä, onko sille joku virallinen määritelmä.

Vierailija
4/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisten supistusten alkamisesta siihen kun lapsi on ulkona. Vai lasketaankohan tuohon vielä jälkeisvaihe, sitä en tiedä?

Vierailija
5/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinpiirtein samalla tavalla miten mitataan penis. Penismitataan tyvestä polveen saakka ja pyöristetään ylöspäin.

Vierailija
6/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin asiaa sairaalassa kysyin kun olin ollut sairaalassa 2vrk ja ollut supistuksia sen ajan ja sitten synnytyssaliin ja siellä olin 2vrk.. Lääkäri sanoi että aletaan laskea kestoa siitä kun supistukset tulevat säännöllisinä, eli itselläni synnytys kesti 35h :)

Vierailija
7/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen että synnytyksen lasketaan olevan käynnissä kun supistukset tulevat säännöllisesti enintään kymmenen minuuti väliajoin. Jälkeisvaihe lasketaan mukaan synnytyksen kestoon.

Vierailija
8/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin, että jos supistusten välissä pystyy nukkumaan putkeen 2h, niin laskeminen alkaa aina alusta.

Vierailija
9/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:05"]

Virallinen synnytyksen kesto alkaa siitä kun supistukset alkavat tulla säännöllisinä :)

[/quote]

Käytännössä ainakin itselläni synnytys on kirjattu alkaneeksi samalla kellon lyömällä kun astuin synnyttäjien päivystykseen sisälle. Säännölliset supistukset olivat alkaneet jo 6 h aikaisemmin-

Vierailija
10/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!:)

Vierailija
11/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:05"]

Miksi synnytyksen kesto pitää tietää?

[/quote]

Voisiko joku kertoa?

Vierailija
12/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kertoi synnytyksensä kestäneen 45 min, aika nopeaa toimintaa

Vierailija
13/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen viidenl lapsen äiti, eikä mulla ole kuin yksi spontaanisti käynnistynyt synnytys, 1 sektio ja 2 käynnistettyä alatietä.

ei mitään ideaa, kauan spontaani synnyty kesti. sairaalassa ehdin olla vain 1h45min, kun vauva syntyi.

ei kait sillä ole mitään väliä

Vierailija
14/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laskenut lapsivesien menosta. Supistukset eivät alkaneet kyllä heti. Oonko laskenut väärin? Monissa neuvolan papereissa esim. kysytty esikoisen synnytyksen kestoa.

Vierailija
15/15 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä synnytys katsottiin papereissa alkaneeksi vasta kun supistukset tulivat muutaman minuutin välein tosi kipeinä (puoliltapäivin). Tästä ei montaa tuntia mennyt kun lapsi jo syntyi. Supistukset olivat kuitenkin alkaneet suht säännöllisinä jo aamuyöllä ja lapsivesi oli mennyt jo vuorokautta aikaisemmin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän