Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi VELAt suuttuvat, jos sanoo heidän päätöksensä olevan hyvä, koska

Vierailija
20.02.2015 |

he eivät sovellukaan vanhemmiksi?

Tarkoitan tilannetta, jossa VELA listaa kaikki syyt siihen, miksi ei halua lapsia, mm. että haluaa keskittyä vain itseensä, hermostuu heti lasten ääniin, ei olisi kärsivällisyyttä pitää huolta kenestäkään, kammoaa sitä, että joku on niin riippuvainen jne. Jos tähän sitten ystävällisesti sanoo, että siinä tapauksessahan päätös on hyvin harkittu, sillä kyseisellä henkilöllä ei näytä olevan vanhemmuuteen tarvitavia taitoja, niin sitten loukkaannutaan verisesti. 

Ja siis olen täysin sitä mieltä, että jokainen saa päättää itse haluaako lapsia vai ei, siitä ei ole nyt kysymys. 

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi kyllä useimpia vanhemmuudessa tarvittavia kykyjä. Yksi kuitenkin puuttuu: kiinnostus ja halu uhrata parhaat vuotenkin johonkin niinkin itserakkaaseen projektiin kuin lisääntyminen.

Vierailija
2/66 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana yleistys :D Itse olen vela juurukin sen takia että en pidä lapsista enkä sovellu äidiksi. Ei tulisi mieleenkään suuttua jos jonkun mielestä päätökseni on hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kyvyt vanhemmuuteen on jokaisella. Ovatko kyvyt sitten hyvät vai huonot, ja kenen toimesta nämä ,ääritellään, on sitten eri asia. 

Pitäisitkö sinä siitä, että tapaasi  vanhempana tultaisiin arvostelemaan? Ihan varmasti löytyy muita vanhempia, joiden mielestä olet täysin kyvytön huolehtimaan lapsistasi. Onko mielestäsi oikeutettua arvioida muiden ihmisten tapoja ja kykyjä? Oletko sinä ylin auktoriteetti päättämään asiasta? 

Vierailija
4/66 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisiä yleensä loukkaan jos heille sanotaan ettei heillä ole johonkin tarvittavia taitoja?

Varmaan moni pitkänlinjan kotiäiti jolla on peruskoulun jälkeen korkeintaan joku toisen asteen koulu nippanappa valmiiksi käyty vuonna kivi ja nakki perustelee kuinka hän ei ikinä haluaisi uraäidiksi vaan haluaa viettää aikaansa lastensa kanssa kotona ja perhe on hänelle kaikki kaikessa jne. Jos joku sitten toteaa että ihan hvä päätös eikä sulla nyt varmaan olisikaan kapasiteettia korkeampaan koulutukseen tai esimiestehtäviin niin voihan siitäkin loukkaantua.

Vierailija
5/66 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku sosiaalisen ja hienotunteisen käytöksen peruskurssi voisi olla paikallaan ihmiselle, joka möläyttelee karkeita omia havaintojaan päin toisen näköä. Normaali aikuinen ihminen harkitsee mitä sanoo, ja kokee ettei kaikkea ajatusta mitä päässä liikkuu, tarvitse sanoa päin toisen näköä. Kun ylipäätään kaikkeen ei tarvitse ottaa kantaa. Ja etenkään kun ei elämässä kannata puuttua asioihin, jotka eivät itselle edes kuulu. Lapsen hankinta tai hankkimattomuus ovat vahvasti näitä asioita.

Vierailija
6/66 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äidit suuttuvat, jos sanoo heidän päätöksensä olevan hyvä, koska heistä ei ole kuin lisääntymään?

Vierailija
7/66 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vela olisi täydellinen vanhempi, jos vain haluaisi lapsia :D

Vierailija
8/66 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äidit suuttuvat jos heille sanoo että huono päätös, susta kyllä huomaa ettei ois kannattanut tehdä lapsia?

Vierailija
9/66 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin minäkin sanoa aloittajalle, että tosi hieno päätös tehdä lapsia, sillä ei sinun kyvyilläsi lapsetonta elämää voisikaan elää. Se kun kuitenkin vaatii sitä luonnetta. 

Vierailija
10/66 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 13:57"]

Koska kyvyt vanhemmuuteen on jokaisella. Ovatko kyvyt sitten hyvät vai huonot, ja kenen toimesta nämä ,ääritellään, on sitten eri asia. 

Pitäisitkö sinä siitä, että tapaasi  vanhempana tultaisiin arvostelemaan? Ihan varmasti löytyy muita vanhempia, joiden mielestä olet täysin kyvytön huolehtimaan lapsistasi. Onko mielestäsi oikeutettua arvioida muiden ihmisten tapoja ja kykyjä? Oletko sinä ylin auktoriteetti päättämään asiasta? 

[/quote]

Ensinnäkin ei, kaikilla ei todellakaan ole kykyä vanhemmuuteen, siitä voi lukea lehtien sivuilta (ja täältäkin) jatkuvasti. Toisekseen, en arvostele, sillä kyseiset ihmiset ovat itse listanneet ominaisuuksia, joita ei pidetä vanhemmille sopivina.

Ja vaikka tästä ei ollutkaan tässä viestissä kyse, niin kyllä minä kestän sen, että minun kykyäni vanhempana arvostellaan, koska tiedän, että teen virheitä ihan samalla tavalla kuin muutkin. Jos koen kritiikin aiheellisena, pyrin ottamaan opiksi. Jos en, annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Ap

Vierailija
11/66 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 13:57"]Koska kyvyt vanhemmuuteen on jokaisella. Ovatko kyvyt sitten hyvät vai huonot, ja kenen toimesta nämä ,ääritellään, on sitten eri asia. 

[/quote]

No sitähän velat koko ajan tekevätkin :D arvostelevat vanhempia ja lapsia. Milloin lapset rääkyvät lentokoneessa, milloin mitäkin.

Vierailija
12/66 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:03"]Miksi äidit suuttuvat, jos sanoo heidän päätöksensä olevan hyvä, koska heistä ei ole kuin lisääntymään?
[/quote]

Aika huono vasta-argumentti, koska suurin osa äideistä on työelämässä.

Vierailija
13/66 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi kysyä vaikkapa alkoholistien lapsilta oliko vanhempien kyvyt oikealla tasolla. Kyky ehkäistä on ainakin sellainen taito, jota moni mamma ei ole osannut hoitaa.

Vierailija
14/66 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 13:57"]

[/quote]

Ensinnäkin ei, kaikilla ei todellakaan ole kykyä vanhemmuuteen, siitä voi lukea lehtien sivuilta (ja täältäkin) jatkuvasti. Toisekseen, en arvostele, sillä kyseiset ihmiset ovat itse listanneet ominaisuuksia, joita ei pidetä vanhemmille sopivina.

Ja vaikka tästä ei ollutkaan tässä viestissä kyse, niin kyllä minä kestän sen, että minun kykyäni vanhempana arvostellaan, koska tiedän, että teen virheitä ihan samalla tavalla kuin muutkin. Jos koen kritiikin aiheellisena, pyrin ottamaan opiksi. Jos en, annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Ap

[/quote]

Taas kerran moralisoit ja astut arvostelijan asemaan. Oikeus lisääntymiseen, perheeseen on ihmisoikeus. Se on jokaisella. Myös vammaisilla. Sinä et voi väittää ettei jollakulla ole kykyä vanhemmuuteen. Se on moraalinen kannanotto ja tällöin sinun on perusteltava mikä tekee ihmisestä kyvyttömän. Siihen on kriteerit. 

Vierailija
15/66 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 13:53"]

Miksi VELAt suuttuvat, jos sanoo heidän päätöksensä olevan hyvä, koska he eivät sovellukaan vanhemmiksi?

[/quote]

Koska tuollaisen möläyttäminen ei vain kuulu hyviin käytöstapoihin ja keskustelunaiheisiin. 

Vierailija
16/66 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä kyllä loukkaantuisi, jos sanoisin, että olen tosi huono ollut aina matikassa ja siihen toinen vastaisi, että no hyvä sitten, ettet alkanut kirjanpitäjäksi. Pointti tässä siis on, että ensin itse toteaa, ettei ole vanhemmuuteen tarvittavia taitoja ja sitten suuttuu, jos joku toinen onkin samaa mieltä. Enkä tarkoita, että vastaa ilkeästi vaan pelkästään sanomalla esim. että "no sittenhän se on hyvä päätös".

Ap

Vierailija
17/66 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä :)

Ensin velat vaahtoavat, että ei halua lapsia, koska ei koe sopivansa äidiksi. Sitten kun ystävällisesti yrittää myötillä, että hyvä, kun olet huomannut sen ja tehnyt itselle hyvän ratkaisun, suututaan :D

Vierailija
18/66 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:13"]

No en minä kyllä loukkaantuisi, jos sanoisin, että olen tosi huono ollut aina matikassa ja siihen toinen vastaisi, että no hyvä sitten, ettet alkanut kirjanpitäjäksi. Pointti tässä siis on, että ensin itse toteaa, ettei ole vanhemmuuteen tarvittavia taitoja ja sitten suuttuu, jos joku toinen onkin samaa mieltä. Enkä tarkoita, että vastaa ilkeästi vaan pelkästään sanomalla esim. että "no sittenhän se on hyvä päätös".

Ap

[/quote]

Ei kukaan kaipaa sinun hyväksyntääsi omalle päätökselleen. Ei sinun tarvitse ottaa kantaa kenenkään päätöksiin. 

Vierailija
19/66 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan suuri otos on ollut tässä ap:n tutkimuksessa?

Vierailija
20/66 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset suuttuvat, jos heille vittuillaan? Tämähän sinun kysymyksesi oli. Taidat olla tyhmä, jos et tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi