Mikä on veriryhmäsi?
Japanissa kysytään horoskoopin sijaan usein veriryhmää, joille on omat luonneanalyysinsä. Mikä sinä olet ja pitääkö paikkansa? Leikkimielellä :)
Otse olen B+ ja hyvin osuu piirteet kohdilleen!
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Blood_types_in_Japanese_culture
Kommentit (18)
A-, ihan hyvin osuu. Lapsellani osuu vielä paremmin, hän on O+.
Mistä oman veriryhmänsä saa selville?
O+
Ja aika hyvin osuu kohalleen toi kuvaus :)
mun vanhemmat ja mun sisko ja veli ollaan kaikki O-.
ottakaa ihmeessä selville oma veriryhmänne, siitä tiedosta voi joskus olla hyötyä.
AB+.
Miten aikuinen ihminen ei tiedä omaa veriryhmäänsä? Varsinkaan jos on synnyttänyt? Otetaanhan se kaikilta jo Rh-tekijän takia.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:53"]
Mistä oman veriryhmänsä saa selville?
[/quote]
Itse soitin sairaalaan, jossa synnyin ja he lähettivät minulle kirjeessä tiedon kotiin.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:01"]mun vanhemmat ja mun sisko ja veli ollaan kaikki O-.
ottakaa ihmeessä selville oma veriryhmänne, siitä tiedosta voi joskus olla hyötyä.
[/quote]
Mitäköhän hyötyä siitä voisi olla? Olen sairaalassa töissä ja aina on näitä ihmisiä, jotka sanoo veriryhmänsä. Sama se, me ei uskota ennen kuin se on määritetty. Onpa moni väittänyt olevansa ihan eri ryhmääkin kuin mitä sitten on. Esim. verensiirtoa ei oman veriryhmän tietäminen nopeuta yhtään.
O+. Minulla ei osunut kyllä lainkaan kohdalleen nuo kuvaukset, ainoastaan intuitiivisuus ja epäileväisyys pätevät edes jonkun verran.
17, entä jos on näyttää verenluovuttajan kortti ja henkkarit sen kanssa? Tarkistatteko silti veriryhmän itse?
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:23"]O+. Minulla ei osunut kyllä lainkaan kohdalleen nuo kuvaukset, ainoastaan intuitiivisuus ja epäileväisyys pätevät edes jonkun verran.
17, entä jos on näyttää verenluovuttajan kortti ja henkkarit sen kanssa? Tarkistatteko silti veriryhmän itse?
[/quote]
Veriryhmä tarkistetaan AINA ennen verensiirtoa. Vaikka olisi veriryhmä sairaalan järjestelmissä tiedossa.
Mä en edes tiedä. Pitäisi kysyä äidiltä.