Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa antaa lahjaksi 2. luokan astioita?

Vierailija
19.02.2015 |

Tai välivärejä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/17 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat 2. luokan astiat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millaiseksi lahjaksi. Esim. häälahjaksi en antaisi, mutta melkein miksi tahansa muuksi kyllä. Eihän niissä yleensä ole muuta "vikaa" kuin vaikkapa leiman puute. Minä ainakin valitsen astiani ulkonäön, en leimojen peruteella.

Vierailija
4/17 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä on.

Vierailija
5/17 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Varsinkin kun esim. Iittala outletistä saa 2-laatua samaan hintaan kun saman 1-laatuisen vaikka Kärkkäisen tavaratalosta tai Halpa-Hallista.

Vierailija
6/17 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen näkee, että on 2. luokan? Meillä Taika-astiasto, johon ostin yhden rikkoutuneen lautasen tilalle 2. luokan lautasen. En huomannut mitään eroa lautasissa kun vertasi täydellä hinnalla ostettuun. En usko että kukaan pystyy bongaamaan lautasteni joukosta sitä yhtä 2-laatuista.

Mutta vastauksena ap:lle, on noloa ostaa lahjaksi 2-laatua. Itsellesi voit toki ostaa.

Vierailija
7/17 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 13:45"]

Mitä ovat 2. luokan astiat?

[/quote]

Kakkoslaatua tarkoitti varmaan hän ;)

Itselleni ostan, mutta lahjaksi en.

Vierailija
8/17 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noloa. Osta ykkösluokkaa, vaikka sitten vähemmän.

Vierailija
9/17 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 on niin oikeassa. siis iittalaa, hackmania yms I-laatua saa monesta halpahallista halvemmalla kuin II-laatua iittalan outletistä tms.

II-laatu lahjaksi on aina nolo.

Vierailija
10/17 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse haluaisi 2. laadun astioita, voi ostaa jotain muuta samalla rahalla tuoda vaikka kukkakimpun.

Vierailija
11/17 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 13:39"]

Tai välivärejä?

[/quote]

Tarkoitatko "väliväreillä" niitä lasituotannon eri vaiheissa ja tuotteiden värin vaihtamisen yhteydessä syntyviä "välivärillisiä" astioita? Muistaakseni eräällä lasitehtaalla oli myynnissä skooleja, joiden värit eivät vastanneet normaalituotannon eriä, ja niitä myytiin halvemmalla. Niistä käytettyä nimitystä en muista. Näitä saattaisin ostaakin.

Vierailija
12/17 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliväri on minusta ihan ok lahja esim juomalaseissa, jos tiedät ettei lahjan saajalla ole sarjaa ennestään ja ostat "koko sarjan", esim. 6-10 kpl laseja. 2-laatua en ostaisi lahjaksi, vaikkei sitä usein voikaan helposti erottaa 1-laadusta ellei ole asiantuntija.

Paistinpannuissa saattaa muuten olla 2-laadun ainoa tekijä esimerkiksi leima vinossa pohjassa, joten niitä kannattaa ostaa itselleen

Vierailija
13/17 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös kivituikuissa ja esim. kartiolaseissa on ollut välivärejä myynnissä

en veisi niitäkään lahjaksi, itselleni voisin ostaa

II-laatu ei ehkä näy päällepäin, mutta saattaa "käyttäytyä" arvaamattomasti

Vierailija
14/17 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole noloa. Yleensä sitä kakkoslaatuisuutta ei edes näe mistään, leimatkin on yleensä samat. Jos saat hyvännäköisiä kakkoslaatuisia enemmän samalöa rahalla, niin lahjansaaja kiittää.... Ei sinun sitä kakkoslaatuisuutta tarvitse edes mainita.

Luulin olevan konservatiivinen täti-ihminen, kun olen jo viisissäkymmenissä, mutta av-laiset näyttävät olevan paljon konservatiivisempia ulkokultaisuuden palvojia kuin minä... ok, bisneslahjana en antaisi sellaisia astioita, joista näkee, että ne ovat kakkoslaatua, koska lahjan saaja on outo ihminen. Mutta sukulaisille ja ystäville antaisin kyllä empimättä kakkoslaatua, jos saan hyvän näköisiä.

Vierailija
15/17 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

13, oikeassa olet pannujen II-laadun suhteen.

mun lahjottavat ovat parasta a-ryhmää ja lahjat heille I-laatua, aina.

Vierailija
16/17 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sisarukselleni ostanut tuikku kippojen välivärejä. Hänellä oli jo kaikki värit joten ihastui noihin väliväreihin. En ostaisi jos on selkeää eroavaisuuttaa normaaliin tai jos en ole varma että tykkäisi väliväristä.

Vierailija
17/17 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 13:48"]

On. Varsinkin kun esim. Iittala outletistä saa 2-laatua samaan hintaan kun saman 1-laatuisen vaikka Kärkkäisen tavaratalosta tai Halpa-Hallista.

[/quote]

Tai Prismasta tai Citymarketista...

Ostin tosin itse vasta Iittalan Outletistä 2-laadun astioita, jotka sattuivat olemaan halvempia kuin muissa kaupoissa 1-laatu. Pyörittelin pitkään astioita enkä löytänyt mitään kohtaa, josta olisi voinut havaita astian olevan 2-laatua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi