Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säännölliset kuukautiset omaavat! Miten elätte?

Vierailija
19.02.2015 |

Olen 26, BMI 22-23, en käytä hormonaalista ehkäisyä, harrastan joogaa ja lenkkeilyä, syön vain harvoin lihaa, otan D-vitamiinin purkista, syön yhden lämpimän aterian päivässä yleensä lounasaikaan, en jätä aamu- enkä iltapalaa koskaan väliin, juon alkoholia joskus viikonloppuisin, mutta harvemmin kännäilen. Stressaan kuitenkin aivan liikaa ja olen neurootikko. Silti kuukautiset tulevat lähes päivän tarkkuudella joka kuukausi. Johtuisiko tämä vain tuosta turvallisesta rasvakerroksesta? Miten te muut säännöllisesti vuotavat elätte?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän terveellisesti, harrastan paljon liikuntaa ja olen kasvissyöjä. Säännölliset ja kivuttomat menkat.

Vierailija
2/12 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä "turvallisesta rasvakerroksesta" bmi:llä 22-23? Olet normaalupainoinen ja vietät muutenkin säännöllistä elämää. Se kuitenkaan ei ole kaikille tae säännöllisistä kuukautisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bmi on jotain 23 ja elän kaikkea muuta kun säännöllisesti ja terveellisesti ja kuukautiset tulee lähes samalla kellonlyömällä joka kuukausi.

Vierailija
4/12 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42 v, BMI 36, syön monipuolisesti, elän suht säännöllisesti, liikun useamman kerran viikossa. En juurikaan stressaa. Kuukautiset tulevat kellontarkkuudella, ärsyttävän lyhyellä 26 päivän kierrolla.

Vierailija
5/12 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt elämäni aikana hyvin monella tapaa, hyvin terveellisesti ja äärimmäisen epäterveellisesti (alkoholin suurkulutusta ja ruokana vain pikaruokaa ja eineksiä), paino on vaihdellut välillä 48-82 kg ja aina on ollut menkat säännöllliset. Eli mulla ainakaaan ei nuo elintavat vaikuta.

Vierailija
6/12 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino vaihdellut aikuisiässä 51-87 kg, samoin kehonkoostumus sen mukaan, mitä urheilua harrastan. Lähes minuutintarkaksi kierto muuttui, kun rupesin lakto-ovo-vegetaristiksi. Joka kerta, kun olen yrittänyt tehdä yövuoroja, kierto on heti sekoittunut ja tullut ylipitkiä kuukautisia. Eli ilmeisesti kasvikset auttaa ja valvominen (tai kortisolin eritys) haittaa.

Vierailija
7/12 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuukautiset muuttui säännöllisiksi, kun otatin pois hormonikierukan. Ennen kierukkaa kierto 3-12 vkoa, nyt 4 vko, +- 1-2 pv. elintavat ja paino aikalailla sama, mitä nyt olen pari kiloa laihtunut kierukan poisoton jälkeen. Kierukka oli minulla yli 5 vuotta.

Vierailija
8/12 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä. BMI on 20. Syön 1-2 lämmintä ateriaa päivässä, kävelen paljon, mutta en harrasta liikuntaa. Luulen, että se voi vaikuttaa, millaiset elintavat oli murrosikäisenä? Ainakin silloin jo oli ongelmia kuukautisten kanssa niillä, jotka söivät todella huonosti ja olivat tikkulaihoja eivätkä liikkuneet.

Vierailija
9/12 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylipainoinen ja syön ihan liikaa herkkuja. En harrasta liikuntaa, stressaan ja nukun liian vähän. En tosin käytä päihteitä.

Vierailija
10/12 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 5kg ylimääräistä painoa. Syön miten sattuu. Liikunta satunnaista. Silti menkat kellontarkat. Siskoni taas syö ja kuntoilee ja elää terveellisesti. Ja hänellä menkat heittelee.

Vierailija
11/12 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt koskaan hormonaalista ehkäisyä. On ylipainoa. Käytän alkoholia.
Vuorokausirytmi on melko säännöllinen. Nukun kyllä liian vähän

Menkat on kellontarkat.

Vierailija
12/12 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kasviruokavaliolla oo mitään merkitystä menkkojen helppouteen. Terveisin perkeleelliset ja epäsäännölliset menkat, kasvissyöjä 13-vuotiaasta.