Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua työkaveriin, joka kohtelee huonosti?

Vierailija
25.11.2021 |

Hän pomottaa minua ja jakelee neuvoja itsestäänselvissä asioissa. Myös testaa osaamistani kyselemällä työtehtäviin liittyvistä asioista. Hän on ollut firmassa pitempään töissä kuin minä, mutta ei se anna hänelle oikeutta pomottaa minua. On varmaankin huomannut minun olevan ylikiltti ja pitää ilmeisesti myös tyhmänä eli olen tyypillinen kohde ”kiusaamiselle”.
En halua ottaa asiaa puheeksi hänen kanssaan, mutta miten voisin hienovaraisesti osoittaa, että hänen pomottaminen ei ole ok? Olen siis vähän asperger piirteitä omaava ja en oikein osaa sosiaalisia taitoja.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhko sen autosta kumit ja/tai ota selvää missä asuu ja tunge postiluukkuun/laatikkoon kilo kissanpaskaa.

terv. Rakentavan Kritiikin Ystävät ry.

Vierailija
2/8 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärvistellen. Yritä kestää ja yritä kertoa myönteisiä asioita osaamisestasi muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän vielä tuottaa ongelmia, sano: ”älä pomota.” Ja: ”älä neuvo itsestäänselvissä asioissa.” sekä: ”sinun on ihan turha testata osaamistani.”

Vierailija
4/8 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtele vielä huonommin.

Vierailija
5/8 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän vielä tuottaa ongelmia, sano: ”älä pomota.” Ja: ”älä neuvo itsestäänselvissä asioissa.” sekä: ”sinun on ihan turha testata osaamistani.”

Mulla ei samanlaisen tapauksen kanssa auttanut mikään kommunikointi tai suoraan sanominen. Onnekseni hän oli hankala ihminen kaikille ja vaihtoi itse lopulta työpaikkaa. Tuo jatkuva perusteeton pomotus oli aivan kummallista + hän oli uusin tulokas meillä töissä, se teki siitä vielä oudompaa! Jotkut vaan on törppöjä ja ainoa elämäntehtävä on päteä työpaikalla kun mitään muuta ei omassa elämässä tapahdu. 

Vierailija
6/8 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän voi ihan rehellisesti yrittää auttaa, joten en näe muuta keinoa kuin rohkeasti ottaa asia esille.

Vierailija
7/8 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaankohan me samassa työpaikassa, itelki tämmönen työkaveri - luulee olevansa pomo, käskyttää, määrää muiden tauoista. Tietysti tämmösiä tyyppejä on varmaan melkein joka työpaikalla(toivottavasti ei). Aina mietin, että miksi taas tottelin, en vaan uskalla sanoa sille takas. Jotenkin myös tuntuu, että jos sanoisin, niin hän saisi käännettyä asian minua vastaan. 

Vierailija
8/8 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama.Huutaa päälle joka palaverissa.Ei jaksa...Oma ratkaisuni on katsella toisia hommia,olen ihan kypsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi