Tuntipalkkani 16 vuoden työkokemuksella 13,83€
Työpaikkani tehtaassa, metalliala, 2-vuoro työ, työsopimus 5/2005 lähtien, eli yli 16 vuotta oon tehnyt. Huomisen päivän tilissä peruspalkkani on 12,94 ja siihen vähän henkilökohtaisia korotuksia niin peräti 13,83€ perus palkka ja metallialan iltavuorolisä niin keskituntiansio 14,69€
Mä olen meidän perheessä se rikas, vaimo on osa-aikainen lähihoitsu, eli selkeästi pienempituloinen. Kolme lasta. Yhdessä me maksetaan talolainaa jota on vielä yli 200 000€
Kommentit (9)
Teidän tapaiset perheet olette tämän maan selkäranka. Kiitos! Ja kyllä, teitä kuuluisi palkita enemmän. Ilmeisesti teidätkin lasketaan keskituloisiin, joilta kerätään melkoinen veropotti.
Itselläni on vielä pienempi tuntipalkka, eikä tule edes mitään lisiä, koska päivätyö. Kyllähän se ottaa aivoon, kun joutuu koko ajan euroja laskemaan ja budjetoimaan. Joskus testasin saisinko asumistukea, mutta kieltävän päätöksen sain.
Käteen jäävä osuus on noin parisataa euroa enemmän kuin jollain kotona lymyilevällä tukiaisilla elävällä. Kyllä ottaa aivoon.
No, ainakin olen "hyvä" veronmaksaja, koska en saa mitään yhteiskunnalta. Teillä lapsiperheillä on sentään tukia lasten takia ja mahdollisesti toisen puolison tulot.
Oletko miettinyt, että kouluttautuisit putkihommiin? Palstan mukaan työharjoittelussa olevakin saa jo 6000e/kk.
Jos palkka on kovin ratkaiseva tekijä, silloin olet valinnut alasi väärin. Minä pääsin raksalla jo vuoden työkokemuksen jälkeen 16 euron tuntipalkalle, eikä siinä ollut mitään lisiä. Työolosuhteet ei aina ole ne parhaimmat. Ei ole ollut ikävä takaisin.
Jos sinun keskituntiansio on tuo 14,69, niin se ei todellakaan ole huono. En nyt oikein ymmärrä valitustasi, kun kuitenkin puolisosi on myös työelämässä ja teillä on varaa maksaa velkaa jota on jäljellä vielä 200 000€. Eli talonne on ollut vielä tuotakin kalliimpi. Jos tiukkaa tekee, niin olisiko syytä tarkastella kriittisesti kulutustottumuksia. Tai myydä talo ja ostaa halvempi tilalle. Älkää nyt ainakaan neljättä lasta enää tehkö, jos kolmenkin kanssa on hankalaa.
hoitajan palkka on tilastojen mukaan 3600e/kk, joten et sinä ole "rikas" osapuoli teidän perheessä
Jäin pois CNC koneistajan hommista itä-suomessa joskus 7v sitten. Silloin jo oli 17,60€ peruspalkka.
Mun palkka vähän alle 12 e, eikä ylemmäs nouse. Laskee kyllä, jos siirryn alemman palkkaryhmän kohteeseen.
Jos on kutsumusammatti ja nauttii työstään niin se työn ilo varmaan kompensoi jonkin verran pientä palkkaa.