Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kipu ja sen hoito yleiselle puolen, kuinka helpolla saa kipuun lääkityksen?

Vierailija
25.11.2021 |

Kuinka helposti yleisellä puolella (tk) otetaan kantaa kipuun ja sen hoitoon? Kuinka paljon pitää osata vaatia ja vaatia ja vaatia ja vielä kerran vaatia ja saada hankalan ihmisen maine että saa jotain lääkettä kipuun?

Itse olen kärsinyt hermokivusta ja muusta särystä puolivuotta saamatta siihen juurikaan apua, kaaduttuani pahasti viime kesänä, niin pahasti että mursin käteni. Leikkausoperaatio sujui hyvin ja paraneminen lähti hyvin, mutta samaan aikaan kun paraneminen eteni, kivut koveni. Sain alkuun vähän vahvempaa särkylääkettä hyvin pienen määrän leikkauksen jälkeen, yhden pienen reseptin. Sen jälkeen on pitänyt pärjätä buranalla ja panadolilla ja niitäkään en ole syönyt nyt pariin kuukauteen kun en halua että maha menee rikki. Lähellä se oli jo. Eikä buranasta ja panadolista ole ollut juuri mainittavaa apua.

En ole nukkunut kuin juuri ja juuri kahden käden sormilla laskettavan määrän öitä tämän puolen vuoden aikana hyvin. Uni on kevyttä, joskus hyvinkin katkonaista, olo ei todellakaan ole levännyt aamuisin. Murtuma alueella on säiden vaihtuessa aivan järkyttävää särkyä ja aina jos rasitan vähänkään enemmän, se kostautuu särkynä, varsinkin iltaisin. Myös hermosärkyä on lähes 24/7, puutumista, pistelyä, jatkuvasti tunne että hermo olisi ikäänkuin pienessä venytyksessä koko raajan mitalta.

Ortopedi ei ottanut kantaa kipu asiaan. Olen miettinyt pitkään mistä laillisia kanavia pitkin sais jonkun kipulääkityksen, kun saisi edes kunnolla nukutuksi, kun jatkuva huono uni tekee kiukkuiseksi. Tk lienee tällä hetkellä ainoa vaihtoehto, tai ainakin ensimmäinen askel. Yksityiseen ei ole varaa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortopedisi olisi tullut tehdä sinulle lähete kipupolille. Pyydä tk-lääkäriä tekemään sellainen sinulle.

Omalla kohdalla tähän meni aikaa noin kuukausi erikoislääkärin lähetteestä.

Neuropaattista kipua hoidetaan eri lääkkein, kuin joitain muita kiputiloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla