Naapuri tuli ovelle valittamaan melusta
Kello oli noin 19, meillä on melko suuri merkkipäivä tuttujen kanssa joten laulettiin vähän karaokea epäsäännöllisen säännöllisesti noin klo 17 ja nyt ennen 19. Avasin oven sitten heti arvaten mistä kyse, todeten heti että sori me varmaan ollaan liian äänekkäitä ja kiitti kun tulit ovelle etkä heti laittanut valitusta isännöitsijöille. Sanoi että noo kyllä valittaa jos tämä jatkuu! (no tottakai valittavat, ymmärrän täysin!) Jotenkin tosi pahantuulisena sanoi, ja huomasin että oli lähdössä lenkille ilmeisesti eli lähdössä pois kotoa. Isännöitsijä ja yhtiön omistaja ja työntekijät on siis perhettä, ihan lähisukua mulle. Eli en pelkää että tämän takia saisimme mitään ongelmia, kun he tiesivät ylipäätään näistä juhlista, olin siis kertonut että karaokea laulamme. Nyt tuli vain jotenkin typerä olo. Kuulemme jatkuvasti heidän asunnostaan musiikkia ja naurua ym, mutten ole koskaan valittanut koska tajuan että joskus elämisen äänet kuuluvat. Tajuan silti että ehkä tämä voi häiritä ja ehkä oikeasti häiritsi. Siksi olin ystävällinen ja lopetimme saman tien. Mutta en tajua miksi pitää aina sanoa se viimeinen sana. En ollut mitenkään vittumainen vaan ihan ymmärtäväinen! En edes sanalla puolustanut itseäni vaan sanoin heti että ok, lopetamme heti.
Pitäiskö ottaa vähän kovempi asenne ja karata parkkipaikalta kun kolhaisee viereistä autoa... Tuntuu että ihmiset vain haluavat valittaa ja "bustata" toisia kaikesta. Tuli huono omatunto vaikka mielestäni ei välttämättä edes tarvitsisi.
Kommentit (10)
Tästä jäi ainoastaan se ajatus, että sinulla ei taida olla kovin kummoinen itsetunto.
Huomaavaista olisi tuollaisessa juhlatilanteessa tipauttaa etukäteen laput postiluukusta lähimpänä asuville. Tieto että kyseessä on tärkeä yksittäinen tilaisuus joka kestää esim. Klo. 17-20. voisi auttaa naapureita suhtautumaan myönteisemmin. Ja silloin he halutessaan voisivat viettää aikaa muualla, eikä odottaa ärsyyntyneenä, että milloin meteli loppuu, jotta lapsen saa päiväunille ym.
Ei ole edes hiljaisuus, ei mene valitus läpi jos yhden satunnaisen kerran on meteliä ennen klo 22. Olisin itse haistatellut naapurille tuossa tilanteessa, olen vähän sähäkämpi persoona.
Asun paritalossa ja joskus harvoin kun pidän bileitä kotona olen siitä ilmoittanut naapurille (hän tosin ei koskaan ole ilmottanut mulle kun pitää bileitään). Myös kerrostalossa asuessani kerroin lähimmille naapureille että saattaa kuulua normaalia enemmän meteliä etteivät ihmettele väen paljoutta tai meteliä.
On tosiaan hyvien tapojen mukaista ilmoittaa lapulla milloin juhlat loppuvat. Kun tietää, että ne ylipäänsä loppuvat joskus, voi ajatella että kiva että naapuri saa juhlia juhlansa. Ei tartte ärtyneenä miettiä, että jatkooko möly ja missä vaiheessa pitää sanoa.
Minun on pitänyt sanoa usein naapureiden juhlista, ihan siksi koska lasten on pakko saada nukkua jo seitsämän jälkeen että jaksavat nousta viideltä ylös. Minulla on myös vuorotyö, ja pakko saada yöunet myös silloin kun useimmat ovat vapaalla. Se on aina yhtä inhottavaa, koska periaatteessa olen sitä mieltä, että juhlat on tärkeitä ja haluaisin ihmisten nauttivat toistensa seurasta, mutta en vaan voi uhrata yötä ja aamua ja seuraavaa päivää sen vuoksi. Ihmiset ovat suhtautuneet tosi hienosti, vaikka varmasti heitä harmittaa, ja tulee sellainen olo että olen kohtuuton kyttääjä.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:00"]Ei ole edes hiljaisuus, ei mene valitus läpi jos yhden satunnaisen kerran on meteliä ennen klo 22. Olisin itse haistatellut naapurille tuossa tilanteessa, olen vähän sähäkämpi persoona.
[/quote]
Eiiii en kestä tota ihmistyyppiä joka haistattelee ja rähisee joka suuntaan koska on "vähän sähäkämpi persoona"!
Kommenttisi oli siis ihan täyttä asiaa mutta kysyisin vielä että oletko ylpeä tuosta haistattelutaipumuksestasi? Vähän sähäkämmästä persoonastasi! Ajaudutko usein tappeluihin?
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:32"]
Tästä jäi ainoastaan se ajatus, että sinulla ei taida olla kovin kummoinen itsetunto.
[/quote]
Ehkei olekaan? Tai sitten välittää muista ja muiden mielipiteistä.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:00"]Ei ole edes hiljaisuus, ei mene valitus läpi jos yhden satunnaisen kerran on meteliä ennen klo 22. Olisin itse haistatellut naapurille tuossa tilanteessa, olen vähän sähäkämpi persoona.
[/quote]
Eiiii en kestä tota ihmistyyppiä joka haistattelee ja rähisee joka suuntaan koska on "vähän sähäkämpi persoona"!
Kommenttisi oli siis ihan täyttä asiaa mutta kysyisin vielä että oletko ylpeä tuosta haistattelutaipumuksestasi? Vähän sähäkämmästä persoonastasi! Ajaudutko usein tappeluihin?
[/quote]
No anteeksi vaan jos en suostu kenenkään kynnysmatoksi. Mulla piisaa temperamenttia. T: sähäkkä.
Hiljaisuus on vasta klo 22, laulakaa toki rauhassa. Paitsi että kello on jo yli 10 :D No, huomenna sitten.
Valita takaisin.