Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te miehenne omakotitalossa asuvat jaatte kulut

Vierailija
18.02.2015 |

mielenkiinnosta kysyn miten jaatte kulut suhteessa tuloihinne? Asun itse näin ja mietityttää asia. Mikä on oikein ja kohtuullista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä menee mihen tilitä lainan lyhennykset, mä maksan laskuja mitä on kaapissa tilipäivän aikaan. Samoin kun mies maksaa laskut mitä kaapissa oman tilipäivän aikaan. Minä hoidan pääsääntöisesti ruokakulut sekä lasten hankinnat. Mies tienaa noin kaksinkertaisesti minuun verrattuna. Mut mitään laskentaa tai muuta vetailua ei pidetä makaetuista laskuista, vaan se maksaa jolla rahaa.

Vierailija
2/9 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies omistaa talon, joten hän hoitaa siihen liittyvät kulut. Molemmat ostamme omat ruokamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa kaikki menee mitä tulee, mutta uskoisin,että ap tarkoittaa suhdetta joka ei ole niin vakaalla pohjalla?
Jos asuu ikään kuin toisen nurkissa, niin silloin kannattaa jakaa kulut puoliksi paitsi sen osalta jos ko. omakotitalo. Siinä on erilaiset kustannukset kuin esim yksiössä. Silloin joku kiinteä summa kuukaudessa voisi olla toimiva.

Vierailija
4/9 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perisin vuokraa. 

Vierailija
5/9 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa vielä...
Ei ole mukava meinaan huomata jossain vaiheevaiheessa, että olet osallistunut täysin okt:n
maksamiseen, ja sitten ukko ulkoistaa sut ja olet täysin tyhjän päällä. Ja ukolla on maksettu talo.
T. 4

Vierailija
6/9 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö ne jaksaa? Makselen mitä sattuu, kaikkeen ei rahat riitä. Ei jakseta vouhottaa noista :)
Yhdessä ollaan vaikka talo ei olekaan minun nimissä. Ja lapsetkin tehty joten rahat ovat yhteisiä :)

Vierailija
7/9 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä ei ole eikä tule avioehtoa, joten on ihan se ja sama miten maksetaan, talo on miehen, auto on miehen mutta käytännössä myös minun. Kummallakin on käyttöoikeudet toisen tiliin, niin on helpointa.

Vierailija
8/9 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 07:36"]

No, meillä ei ole eikä tule avioehtoa, joten on ihan se ja sama miten maksetaan, talo on miehen, auto on miehen mutta käytännössä myös minun. Kummallakin on käyttöoikeudet toisen tiliin, niin on helpointa.

[/quote]

Te olette ymmärtäneet avioliiton oikein, tervettä toimintaa talouden puolella myös. Koko perhe puhaltaa samaan hiileen, kumpikaan ei käytä toista hyväkseen ja kaikki menestyvät.

Vierailija
9/9 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toisin päin.Minä omistan talot ja mökit ja maksan niiden kulut.Mies ostaa ruuat ja maksaa joskus jotain laskuja jos tarve koska hänellä paljon parempi palkka.Autot on molemmilla omat.Yksi yhteinen lapsi ja minulla toinen edellisestä suhteesta.Avoliitossa ollaan,naimisiin kyllä menossa.Ja tulee avioehto,tämä keskusteltu jo.Yhdessä oltu 5v.Testamenttikin on tehty.