Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen vapina?

Vierailija
18.02.2015 |

7v. Lapsi heräsi yöllä siihen,että lapsi vapisi voimakkaasti kauttaaltaa. Oli hereillä koska vastasi heti kun kysyin oletko kunnossa. Vapina kesti n. 5 minsaa. Sitten rauhottui ja lapsi nukahti samantien.
Mittasin kuumeen, mutta lämpö oli 35.9. Nyt aamulla oli tuo sama lämpö eli ei ainakaan kuumesta voi johtua.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista verensokeritasapaino.

Vierailija
2/18 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epileptinen kohtaus? Kannattaa tutkituttaa ehdottomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmaan tk.hon soitta ku han kasilta alkavat vastaamaan puhelimeen.myöllä soitin päivystykseen ja siellä sanoivat, että varmaan nousemassa kuume ja käskivät antamaan särkylääkettä. Ja seuraamaan tilannetta. Ja että jos vapina ei lopu niin sitten näytille. Kuume siis ei ole noussut mutta se vapinakin lakkasi. Lapsi siis nukkuu edelleen.

-ap

Vierailija
4/18 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla niinkin vaaratonta kuin tilapäinen unihäiriö, mutta kannattaa mainita esim. terveydenhoitajalle. OSasiko lapsi itse sanoa millainen olo hänellä on? Oliko nähnyt painajaista?

Vierailija
5/18 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kysellä että sattuuko jonnekkin ja vastasikin että ei. Sitten höpötteli jotain ihan ihme jutuja esim. Anna minun puhelin ja kun asiasta enempi kyselin ei oinein mitää enää vastannut. Nostin meidän sängylle ja siinä makasi eikä mitään oikein puhunut vapisi vain, ei mielestäni silti ollut kovin poissaoleva. Enemmänkikn sellainen vähän pihalla oleva kun kesken unien on herännyt ja yhtäkkiä pystyyn nostettu.

joskus aikaisemmin on ollut pelkkien jalkojen tärinää. Mutta mielestäni aina liityneet siihen jos on ollut kipeä. Esim. N kuukausi sitten oksensi pari kertaa voimakkaasti ja tuolloin jalat myös tärisi. Tuolloin on aina ollut ihan tolkuissaan muuten.

-ap

Vierailija
6/18 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, itselläni on ollut lapsesta asti sellaisia yöllisiä palelukohtauksia eli jostain syystä olen kai hikoillut yöllä ja sitten alkaa palella johon aina herään. Sitten tärisen voimakkaasti muutaman minuutin ennen kuin lämpenen.

Vierailija
7/18 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhukohtausta lapsi ei kait muista enää aamulla?

Vierailija
8/18 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tk.ssa sanoivat että pitää seurata tilannetta jos toistuu niin sitten lääkäriin.

-ap

Vierailija
9/18 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pieni lapsi vapisee aina herättyään jonkin aikaa, ihan huomattavaa tärinää. Meillä tämä johtuu neurologisista vioista. En usko että teillä olisi jos nyt vasta tulee ensimmäisen kerran?

Vierailija
10/18 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli pienenä ja vähän vanhempanakin usein tollasia tärinäkohtauksia öisin. Joskus liittyi huonoon oloon, joskus paleli, joskus ei kumpaakaan. Saattoi kestää useamman minuutin. 

Vierailija
11/18 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on ollut tuollaista tärinää jaloissa. Tosin on silloin aina ollut kipeänä. Eli ollut vaikka kuumetta. N. Kuukausi sitten oksensi yhden yön ja silloin myös jalat vapisi paljon. Mutta nyt oli eka kerta kun vapina oli koko vartalossa ja on muuten aivan terveenä.
-ap

Vierailija
12/18 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:17"]No, tk.ssa sanoivat että pitää seurata tilannetta jos toistuu niin sitten lääkäriin.

-ap
[/quote]

Menkää yksityiselle saman tien. Älkää jääkö odottelemaan

Vierailija
13/18 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:23"]Joskus on ollut tuollaista tärinää jaloissa. Tosin on silloin aina ollut kipeänä. Eli ollut vaikka kuumetta. N. Kuukausi sitten oksensi yhden yön ja silloin myös jalat vapisi paljon. Mutta nyt oli eka kerta kun vapina oli koko vartalossa ja on muuten aivan terveenä.
-ap
[/quote]
Mä olen ihan aikuinen ja mulla vapisee jalat ja kädet usein, vähän kuten vanhoilla ihmisillä. Jos en ole syönyt kunnolla/sokerit putoaa alas niin kädet tärisee vaikka diabetestä mulla ei ole. Jalat taas on aina kylmät ja tärisee koska niissä huono verenkierto.

Vierailija
14/18 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:23"]Joskus on ollut tuollaista tärinää jaloissa. Tosin on silloin aina ollut kipeänä. Eli ollut vaikka kuumetta. N. Kuukausi sitten oksensi yhden yön ja silloin myös jalat vapisi paljon. Mutta nyt oli eka kerta kun vapina oli koko vartalossa ja on muuten aivan terveenä.
-ap
[/quote]
Mä olen ihan aikuinen ja mulla vapisee jalat ja kädet usein, vähän kuten vanhoilla ihmisillä. Jos en ole syönyt kunnolla/sokerit putoaa alas niin kädet tärisee vaikka diabetestä mulla ei ole. Jalat taas on aina kylmät ja tärisee koska niissä huono verenkierto.
[/quote]
Ja unohdin että mulla on myös refluksi joten saatan usein oksentaa yöllä ja silloinkin tärisen.

Vierailija
15/18 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 06:53"]Voi olla niinkin vaaratonta kuin tilapäinen unihäiriö, mutta kannattaa mainita esim. terveydenhoitajalle. OSasiko lapsi itse sanoa millainen olo hänellä on? Oliko nähnyt painajaista?
[/quote]

Meillä oli pienemmällä lapsella tuollainen kun heräsi painajaiseen. Johtui siitä kun ei ole uusiutunut sen koommin, terve on.

Vierailija
16/18 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:17"]No, tk.ssa sanoivat että pitää seurata tilannetta jos toistuu niin sitten lääkäriin.

-ap
[/quote]

Menkää yksityiselle saman tien. Älkää jääkö odottelemaan
[/quote]

Tosiaan, ilman muuta lääkäriin. Perusverikokeet ym.

Vierailija
17/18 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk.n hoitaja ei tosiaan ollut niin huolissaan, koska lapseen sai kontaktin tuon vapinan aikan. Pystyibsiis vastaamaan kysymyksiin. Lapsi muistaa tuon tärinän muttei osaa sanoa mistä se johtui.

-ap

Vierailija
18/18 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla se yöllinen kauhukohtaus? Meillä tuli lapsella usein 6-vuotiaana. Lapsi on siinä just tosi omituinen ja poissaoleva. Meillä poika ei vapissut, mut raivosi ja heitteli kaikki tavarat pois sängystä. Menee ohi itsestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä