Rokotus on terveystieto, eikä kenenkään tarvitse terveystietojaan kertoa kenellekään
Rokotus on tietosuojavaltuutetun elokuussa antaman tulkinnan mukaan terveystieto, jota ei myöskään saa kirjata minnekään.
Kommentit (19)
Kyllä muitakin terveystietoja täytyy ilmoittaa. Esim. värisokeus tai epilepsia on este joissakin töissä.
Mitä tekemistä Nordealla on viranomaisen tulkintojen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muitakin terveystietoja täytyy ilmoittaa. Esim. värisokeus tai epilepsia on este joissakin töissä.
Väärin, työntekijää ei saa syrjiä näiden ominaisuuksien vuoksi.
Mites saksan säännöt, eli työntekijän täytyy esittää koronapassi työpaikalle tullessaan, mutta työnantaja ei saa sitä pyytää? Perustuu siis siihen, että työntekijät voivat sen näyttää kyllä pyytämättäkin. Toimisiko meillä?
Mm. keltakuume on pakollinen rokote joihinkin maahan
Yleensä työterveellisyys ja -turvallisuus vaatii riittävät rokotteet. Ei tarkastusta voi päästä läpi puuttein.
Yrityksillä on myös oikeus valita asiakkaansa. Sulla on oikeus käyttää sandaaleja ja tennissukkia mutta niihin pukeutuneena et välttämättä pääse yökerhoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin, työntekijää ei saa syrjiä näiden ominaisuuksien vuoksi.
On ammatteja, joissa esimerkiksi värinäön on oltava normaali: lentäjä, rautatietyöläinen, laivojen kansihenkilöstö, jotkut kemian alan, graafisen alan, elektroniikka-alan ammatit jne.
Kyse ei ole syrjinnästä vaan työn tekemisen edellytyksestä.
Mitä salattavaa on rokotustiedon antamisessa, mulla ei ainaskaan. Mielelläni esitän, olen vastuuntuntoinen, ajattelen toisiakin enkä vain omaa napaani.
Just, ja sen päälle on säädetty muuta, jotta ala nyt päteä.
ET saa ajokorttiakaan ilmoittamatta terveystietojas
Vierailija kirjoitti:
Yrityksillä on myös oikeus valita asiakkaansa. Sulla on oikeus käyttää sandaaleja ja tennissukkia mutta niihin pukeutuneena et välttämättä pääse yökerhoon.
Ja yrityksillä on oikeus valita myös työntekijänsä.....
Koivupuu55 kirjoitti:
Mitä salattavaa on rokotustiedon antamisessa, mulla ei ainaskaan. Mielelläni esitän, olen vastuuntuntoinen, ajattelen toisiakin enkä vain omaa napaani.
Sun terveystiedot on asioita jouden ei pitäisi kiinnostaa ketään muuta kuin itseäsi. Lähtökohtaisesti.
Tuijotit sinä sitten kenenkään napaa tai et.
Koivupuu55 kirjoitti:
Siis sinähän nimenomaan suojasta sillä rokotteellasi ainoastaan ITSEÄSI etkä ketään muuta 😂😂 se siitä omasta navasta
Siis koronarokote oli terveystieto silloin kun sen sai vain jos oli joku sairaus, jonka perusteella kuului riskiryhmään. Silloin rokotteen ottamisesta pystyi päättelemään, että henkilöllä on joku sairaus. Nyt rokote annetaan kaikille, joten sen perusteella ei voi päätellä mitään henkilön mahdollisista sairauksista. Rokote ei enää ole terveystieto.
Höpö höpö. Haulla suomessa olevat rokotteet löydät pakolliset rokotteet joten jokainen ne tietää. Nyt jopa infektiolääkäri on komennettu selvittämään ettei korona ole aiheuttanut enempää infektioita kuin muut infektiot yhteensä. Siis lääkäri totesi näiin. Nykyinen kapsiteetti on tarkoitettu normaalioloihin ja ei koronaan joka vie paikkoja ihmisltä jotka kuolevat tämän takia. Tartuttajina ovat omat vanhemmat ja viranomaiset eivät siis reagoi mitenkään. Palkka kelpaa. Jos levittää jotain muuta tarttuvaa on oikeudessa hyvin nopeasti ja syytteessä. Nyt mättää ja pahasti. Vanhemman oikeus on suojella lasta ja jos tekee päin vastoin rikkoo laikia ja sitten pitäisi viranomaisten toimia. Tehkööt täysiikäiset (ei välttämättä täyspäiset) mitä huvittaa mutta lapsia suojelee erityinen laki huostaanottoineen.
Vierailija kirjoitti:
Koivupuu55 kirjoitti:
Siis sinähän nimenomaan suojasta sillä rokotteellasi ainoastaan ITSEÄSI etkä ketään muuta 😂😂 se siitä omasta navasta
Ai se ei ole muiden suojelemista että ei vie tehohoitopaikkaa?
https://corporate.nordea.com/article/69942/nordea-weekly-papers-please-…
Käytä Google kääntäjää, jos ei enkku taivu. Kannattaa lukea Nordean kirjoitus.