Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokotus on terveystieto, eikä kenenkään tarvitse terveystietojaan kertoa kenellekään

Vierailija
24.11.2021 |

Rokotus on tietosuojavaltuutetun elokuussa antaman tulkinnan mukaan terveystieto, jota ei myöskään saa kirjata minnekään.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://corporate.nordea.com/article/69942/nordea-weekly-papers-please-…

Käytä Google kääntäjää, jos ei enkku taivu. Kannattaa lukea Nordean kirjoitus.

Vierailija
2/19 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muitakin terveystietoja täytyy ilmoittaa. Esim. värisokeus tai epilepsia on este joissakin töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä Nordealla on viranomaisen tulkintojen kanssa?

Vierailija
4/19 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muitakin terveystietoja täytyy ilmoittaa. Esim. värisokeus tai epilepsia on este joissakin töissä.

Väärin, työntekijää ei saa syrjiä näiden ominaisuuksien vuoksi.

Vierailija
5/19 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites saksan säännöt, eli työntekijän täytyy esittää koronapassi työpaikalle tullessaan, mutta työnantaja ei saa sitä pyytää? Perustuu siis siihen, että työntekijät voivat sen näyttää kyllä pyytämättäkin. Toimisiko meillä?

Vierailija
6/19 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. keltakuume on pakollinen rokote joihinkin maahan

Vierailija
7/19 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä työterveellisyys ja -turvallisuus vaatii riittävät rokotteet. Ei tarkastusta voi päästä läpi puuttein. 

Vierailija
8/19 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksillä on myös oikeus valita asiakkaansa. Sulla on oikeus käyttää sandaaleja ja tennissukkia mutta niihin pukeutuneena et välttämättä pääse yökerhoon.

Vierailija
9/19 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin, työntekijää ei saa syrjiä näiden ominaisuuksien vuoksi.

On ammatteja, joissa esimerkiksi värinäön on oltava  normaali: lentäjä, rautatietyöläinen, laivojen kansihenkilöstö, jotkut kemian alan, graafisen alan, elektroniikka-alan ammatit jne.

Kyse ei ole syrjinnästä vaan työn tekemisen edellytyksestä.

Vierailija
10/19 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä salattavaa on rokotustiedon antamisessa, mulla ei ainaskaan. Mielelläni esitän, olen vastuuntuntoinen, ajattelen toisiakin enkä vain omaa napaani.

Vierailija
11/19 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, ja sen päälle on säädetty muuta, jotta ala nyt päteä. 

Vierailija
12/19 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET saa ajokorttiakaan ilmoittamatta terveystietojas

Vierailija
13/19 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrityksillä on myös oikeus valita asiakkaansa. Sulla on oikeus käyttää sandaaleja ja tennissukkia mutta niihin pukeutuneena et välttämättä pääse yökerhoon.

Ja yrityksillä on oikeus valita myös työntekijänsä.....

Vierailija
14/19 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivupuu55 kirjoitti:

Mitä salattavaa on rokotustiedon antamisessa, mulla ei ainaskaan. Mielelläni esitän, olen vastuuntuntoinen, ajattelen toisiakin enkä vain omaa napaani.

Sun terveystiedot on asioita jouden ei pitäisi kiinnostaa ketään muuta kuin itseäsi. Lähtökohtaisesti.

Tuijotit sinä sitten kenenkään napaa tai et.

Vierailija
15/19 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivupuu55 kirjoitti:

Siis sinähän nimenomaan suojasta sillä rokotteellasi ainoastaan ITSEÄSI etkä ketään muuta 😂😂 se siitä omasta navasta

Vierailija
16/19 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koronarokote oli terveystieto silloin kun sen sai vain jos oli joku sairaus, jonka perusteella kuului riskiryhmään. Silloin rokotteen ottamisesta pystyi päättelemään, että henkilöllä on joku sairaus. Nyt rokote annetaan kaikille, joten sen perusteella ei voi päätellä mitään henkilön mahdollisista sairauksista. Rokote ei enää ole terveystieto.

Vierailija
17/19 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Haulla suomessa olevat rokotteet löydät pakolliset rokotteet joten jokainen ne tietää. Nyt jopa infektiolääkäri on komennettu selvittämään ettei korona ole aiheuttanut enempää infektioita kuin muut infektiot yhteensä. Siis lääkäri totesi näiin. Nykyinen kapsiteetti on tarkoitettu normaalioloihin ja ei koronaan joka vie paikkoja ihmisltä jotka kuolevat tämän takia. Tartuttajina ovat omat vanhemmat ja viranomaiset eivät siis reagoi mitenkään. Palkka kelpaa. Jos levittää jotain muuta tarttuvaa on oikeudessa hyvin nopeasti ja syytteessä. Nyt mättää ja pahasti. Vanhemman oikeus on suojella lasta ja jos tekee päin vastoin rikkoo laikia ja sitten pitäisi viranomaisten toimia. Tehkööt täysiikäiset (ei välttämättä täyspäiset) mitä huvittaa mutta lapsia suojelee erityinen laki huostaanottoineen.

Vierailija
18/19 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki terveystiedot kirjataan.

Vierailija
19/19 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koivupuu55 kirjoitti:

Siis sinähän nimenomaan suojasta sillä rokotteellasi ainoastaan ITSEÄSI etkä ketään muuta 😂😂 se siitä omasta navasta

Ai se ei ole muiden suojelemista että ei vie tehohoitopaikkaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme