Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita 9-10 v jotka eivät kaipaa kavereita vapaa-ajalla?

Vierailija
24.11.2021 |

Meillä 9v poika jolla koulussa kavereita mutta vapaa-aikana viihtyy kotosalla ja perheen parissa puuhaillen eikä tunnu kaipaavankaan kavereita.
Onko muita samanlaisia tuonikäisiä. Tuntuu että nykyään korostetaan sosiaalisuutta ja kavereiden kanssa olemista lapsilla niin paljon että tässä äitinä miettii pitääkö huolestua vaikka lapsi itse onkin ihan tyytyväinen tilanteeseen?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vastaava tilanne, 10 vuotias poika.  Olen itsekin välillä asiaa miettinyt ja tullut siihen tulokseen että kaikkien ei tarvitse olla samanlaisia ja koska poika ei kaverien seuraa koulun ulkopuolella kaipaa niin en minäkään tee asiasta mitään numeroa.

Vierailija
2/4 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi olla introvertti. Olin itse samanlainen lapsena. Muistan, miten ärsytti, kun äiti aina pakotti kavereiden kanssa ulos, kun olisin vain halunnut olla yksin ja rauhassa... olin silti pidetty kaveri, ja minua aina pyydettiin mukaan. Myöhemmin teini-iässä olin kavereiden kanssa enemmän, nyt taas aikuisena viihdyn yksin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 10vuotias poika. Koulussa erittäin suosittu ja pidetty (opettajan mukaan). Nyt opettaja teki ongelman siitä ettei ole luokkakavereiden kanssa vapaa-ajalla. Omien sanojensa mukaan koulussa on paljon melua ym. ja ei halua enää iltaisin nähdä kavereita kuin korkeintaan pihapelien merkeissä. Sisarusten ja muun perheen kanssa vietetty aika on hänelle riittänyt, ja hakeutuu välillä omiin leikkeihinsä kotona. Kuka sitä jaksaisi olla sosiaalinen kellonympäri! Isommat sisaruksetkin kaipaavat iltaisin rauhallista aikaa ihan vain kotona.

Vierailija
4/4 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä 10vuotias poika. Koulussa erittäin suosittu ja pidetty (opettajan mukaan). Nyt opettaja teki ongelman siitä ettei ole luokkakavereiden kanssa vapaa-ajalla. Omien sanojensa mukaan koulussa on paljon melua ym. ja ei halua enää iltaisin nähdä kavereita kuin korkeintaan pihapelien merkeissä. Sisarusten ja muun perheen kanssa vietetty aika on hänelle riittänyt, ja hakeutuu välillä omiin leikkeihinsä kotona. Kuka sitä jaksaisi olla sosiaalinen kellonympäri! Isommat sisaruksetkin kaipaavat iltaisin rauhallista aikaa ihan vain kotona.

Mitä ihmettä se opettajalle kuuluu onko vapaa-ajalla kavereiden kanssa vai ei kun kerran kyse ei ole mistään kiusaamisesta tms.?