Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko parkkipirkolle ilmiantaa auton?

Vierailija
16.02.2015 |

Onko siellä esimerkiksi jotain numeroa, mihin voisi soittaa?

En ole mikään kukkahattutäti, mutta nyt on vuoden katseltu uusien naapureiden mukana tullutta kerrostalon sisäpihan tukkoon parkkeeraamista. Oikeastaan joka päivä vähintään yksi auto tuossa tien tukkeena, auton ohitse mahtuu juuri ja juuri kävelemään. Varsinkin näin talvella on hankalaa, kun tiet jäässä ja lumipenkat pienentävät tietä entisestään. Vaunujen kanssa ei voi edes ajatella mahtuvansa ohi...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisille voi yrittää, jos tukkii pelastustien.

Vierailija
2/14 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän naapurin kyylä soitti ihan poliisille, kun toisella naapurillamme oli paljon vieraita ja autoja tien varressa. Yleensä tyytyy kyllä kyräilyyn ja lappujen laittoon. :D

Jos on kerrostalo kyseessä, niin luulisi, että voisi puhua asiasta isännöitsijälle tai ottaa asian esille yhtiökokouksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita isännöitsijälle ja hän pyytää pysäköinninvalvontaa apuun.

Vierailija
4/14 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin parkkipirkot eivät voi puuttua sisäpihojen pysäköintiongelmiin (=yksityisalue). Jos pelastustie on tukossa niin yhteys isännöitsijään. Jos alue on julkinen kulkuväylä niin esim. Helsingissä voi ilmoittaa asiasta rakennusvirastolle. Mä laitan todella usein rakennusvirastolle ilmoitusta väärin pysäköidyistä autoista jalkakäytävälle ja kevyenliikenteen väylälle. Aika usein jo samana päivää kotimatkalla autojen ikkunoissa on sakkolaput :)

Vierailija
5/14 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:43"]

Ainakin meidän naapurin kyylä soitti ihan poliisille, kun toisella naapurillamme oli paljon vieraita ja autoja tien varressa. Yleensä tyytyy kyllä kyräilyyn ja lappujen laittoon. :D

Jos on kerrostalo kyseessä, niin luulisi, että voisi puhua asiasta isännöitsijälle tai ottaa asian esille yhtiökokouksessa.

[/quote]

Ei meillä ole koskaan mitään kokouksia (en muista milloin viimeksi olisi ollut) ja isännöitsijäkin on vähän niin ja näin (terkkuja vvo:lta). En minä tästä muuten jaksaisi kiinnostua, mutta haittaa meidän muiden elämää kun omaan taloon pääseminen on akrobaattinen suoritus ja vaunuillahan ei edes pääse.

Vierailija
6/14 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeämpi ihminen runttaisi auton ohitse kärryjen kanssa riippumatta siitä, mahtuuko ilman kylkikosketusta vai ei. Voisi kuski ottaa opikseen.

Vierailija
7/14 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käytännössä: Virkavaltaa; poliisia ja pysäköinnin valvontaa ei voisi vähempää kiinnostaa mitä tapahtuu jonkin yksitysialueella, esim taloyhtiön pihassa. Tämä on johtanut siihen, että ongelma alueilla taloyhtiöt ovat joutuneet turvautmaan yksityisiin pysäköinnin valvontayrityksiin, joista niidenkin toimintaa on piedetty moraalisesti arveluttavana, ja oikeudellisesti epävarmana.

Eli ei muuta kuin hommaamaan, yksityinen pysäköinnin valvontafirma, tai ppyrkiä siihemn, että koko parkkkialue merkittyjä parkkkipaikkoja lukuunottamatta meerkitään pelastustieksi.

Vierailija
8/14 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt saatana ku pitää oikee ilmiantaa jos joku pikkuse liian pitkäks ajaks unohtanu auton jonnekki minne ei sais. Saatana mitä kukkahattutätejä mä halveksun teitä.

Vierailija
9/14 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuuntunut kansalainen kirjoitti:

On se nyt saatana ku pitää oikee ilmiantaa jos joku pikkuse liian pitkäks ajaks unohtanu auton jonnekki minne ei sais. Saatana mitä kukkahattutätejä mä halveksun teitä.

Jos _unohtaa_ auton johonkin, on kuuppa siinä kondiksessa, että autoilusta kannattaa luopua.

Vierailija
10/14 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuuntunut kansalainen kirjoitti:

Lopeta se imppaaminen!

Vierailija
11/14 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolesi johtuvat miehisen hoidon puutteesta, usko pois!

Vierailija
12/14 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoitin poliisille.

Vierailija
13/14 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ainakin mua vivuttaa jos auto jää just siihen keskelle tietä että pa*kaloskakelilla joudut menemään sen ison lammikon päältä kengät ja jalat uitettuina, kun meillä tuo tien vierus on vielä aidattukin.

Vierailija
14/14 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungin parkkipirkot eivät voi puuttua sisäpihojen pysäköintiongelmiin (=yksityisalue). Jos pelastustie on tukossa niin yhteys isännöitsijään. Jos alue on julkinen kulkuväylä niin esim. Helsingissä voi ilmoittaa asiasta rakennusvirastolle. Mä laitan todella usein rakennusvirastolle ilmoitusta väärin pysäköidyistä autoista jalkakäytävälle ja kevyenliikenteen väylälle. Aika usein jo samana päivää kotimatkalla autojen ikkunoissa on sakkolaput :)

Ei mene noin kaupungin parkkipirkot saavat sakottaa väärinpysäköimisestä kutsuttaessa ihan missä vaan. Heillä vaan ei ole aikaa yksityisiä pihoja kierrellä.