Muutto paikkakunnalle, josta ei tunne ketään?
Haaveilen muutosta paikkakunnalle josta en tunne ketään. Olen asunut koko ikäni samalla paikkakunnalla (kaupunki) ja täällä on paljon kavereita, tuttuja ja etäisiä sukulaisia, mutta ei yhtään tukiverkostoa. Nyt jos vaikka jotain sattuisi, auto sippaisi tai muuta niin eipä olisi muita soittaa apuun kun mieheni. Oikeastaan ihan sama jos asuisin paikkakunnalla josta en tunne ketään. Siellä työllisyysmahdollisuudetkin paljon paremmat. Muuttaisin siis miehen ja toukokuussa syntyvän lapsen kanssa, ehkä noin vuoden kuluttua? Kuulostaako hullulta? Saisi varmasti töitä ja voisi aloittaa puhtaalta pöydältä, unohtaa myös kaikki negatiiviset kokemukset ihmisistä joita täällä on kertynyt lapsesta saakka.
Kommentit (5)
Ihmiset tekevät samaa koko ajan, erityisesti isoihin kaupunkeihin ja kasvukeskuksiin muuttaa jatkuvasti ihmisiä, jotka eivät tunne etukäteen ketään kyseisessä paikassa asuvaa. En itsekään tuntenut ketään muuta kuin mieheni muuttaessani tähän kaupunkiin. Pikkupaikkakunnalle muuttaminen voi olla jo vaikeampaa, jos on vääränlainen luonne eikä tykkää uteliaista ja toisten asioista kiinnostuneista, avoimelle ja sosiaaliselle se pikkupaikkakuntakin on helppoa.
Kakkoselle; ap kirjoitti aika selvästi asuneensa samassa paikassa koko ikänsä, hänelle se muutos olisi suuri, vaikka sinulle se olisikin vain yksi paikkakunnan vaihdos lisää.
kyllä onnistuu. Itse teimme saman vuonna -95 ja nyt on täällä hyvä tukiverkosto joka muodostuu ihanista ystävistä. Lapsen kautta saat uusia kavereita kunhan reippaasti menet mammojen rientoihin ja kerhoihin mukaan.
Muuttaminen kannattaa! Paikalleen jymähtäminen on minusta kamalampaa kuin eteenpäin meno avoimin mielin. Tsemppiä :)
Ei.
Mä olen muuttanut monta kertaa paikkakunnalle jossa en tunne ketään. Ihmettelen että miksi näitä aina kysellään. Onko muutto oikeasti noin iso asia jollekin?
Nyt asuttu eräässä kaupungissa 3v ja tänne jäädään.