Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi bilettämisen jälkeen aina morkkis?

Vierailija
16.02.2015 |

Vaikka ei ole tehnyt tai sanonut mitään typerää.
Olin viikonloppuna juhlimassa ystävieni kanssa ja kävimme baarissakin. En juonut liikaa, enkä tosiaan tehnyt tai sanonut mitään typerää. Seuraavana päivänäkään ei ollut krapulaa tms. On vain vieläkin kamala morkkis. Miksi? Miten pääsen eroon tästä olosta! Käyn todella harvoin juomassa, voisiko sitten johtua jotenkin siitä, ettei ole tottunut menemään tuolla ulkona noin? Olen 24-vuotias, joten ikäni puolestakaan "ei pitäisi" olla noloa käydä tanssimassa baarissa. Minun mielestäni siis kaiken ikäiset (yli 18v) voivat käydä baareissa tanssimassa, joiden mielestä sinne voi olla liian vanhakin :-D siksi ikäni otin esille.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi laskee aivojen serotoniinipitoisuutta eli ihan kemiaa tuo sinun morkkis. Joillekin tulee helpommin kuin toisille. Itse kuulun (valitettavasti) myös tähän morkkistelijoiden ryhmään.

Vierailija
2/16 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*joidenkin mielestä

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä kaipaat jotain muuta elämään. Mullakin oli noin, lähinnä sosiaalisen paineen takia ylipäänsä kävin missään.

Vierailija
4/16 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee morkkis jos nautin alkoholia, vaikka olisin ollut yksin kotonani.

Vierailija
5/16 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 07:48"]Ehkä sä kaipaat jotain muuta elämään. Mullakin oli noin, lähinnä sosiaalisen paineen takia ylipäänsä kävin missään.
[/quote]

Ihan järkevä selitys. En ole koskaan ollut baari-ihminen, ja nytkin lähdin vain kun ystävät halusivat. Nyt vain hävettää yleensäkin se, että olin julkisesti juhlimassa. Vaikka ihan fiksusti olin sen koko ajan.
Näin monia tuttuja illan aikana ja nyt hävettää kun he näkivät minut viihteellä - vaikka olivathan he siellä itsekkin! Äh, olen kai vain liian ankara itselleni.
Toinen asia mikä mua hävettää on se, kun parikin miestä yritti käydä iskemässä. Tein heti selväksi että ei kiinnosta ja osoitin sormusta nimettömässäni. Ja vaikka itse käyttäydyin kuten pitääkin, niin jostain syystä hävettää kun jotku käy lirkuttelemassa. Imarreltu kai se pitäisi olla eikä häpeissään.

Vierailija
6/16 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 07:52"]Mulla tulee morkkis jos nautin alkoholia, vaikka olisin ollut yksin kotonani.
[/quote]

No tuo on jo aika paha :-D mulla tulee vain jos oon ollut julkisella paikalla.

Ap

Vierailija
7/16 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 07:54"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 07:48"]Ehkä sä kaipaat jotain muuta elämään. Mullakin oli noin, lähinnä sosiaalisen paineen takia ylipäänsä kävin missään.
[/quote]

Ihan järkevä selitys. En ole koskaan ollut baari-ihminen, ja nytkin lähdin vain kun ystävät halusivat. Nyt vain hävettää yleensäkin se, että olin julkisesti juhlimassa. Vaikka ihan fiksusti olin sen koko ajan.
Näin monia tuttuja illan aikana ja nyt hävettää kun he näkivät minut viihteellä - vaikka olivathan he siellä itsekkin! Äh, olen kai vain liian ankara itselleni.
Toinen asia mikä mua hävettää on se, kun parikin miestä yritti käydä iskemässä. Tein heti selväksi että ei kiinnosta ja osoitin sormusta nimettömässäni. Ja vaikka itse käyttäydyin kuten pitääkin, niin jostain syystä hävettää kun jotku käy lirkuttelemassa. Imarreltu kai se pitäisi olla eikä häpeissään.
[/quote]
tämä siis ap.

Vierailija
8/16 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu alkoholista. Alkoholin poistuessa elimistössä ihminen saa aina vieroitusoireita, vaikkei moni sitä ehkä tiedäkään. Jokaiselle tulee vähän erilaiset vieroitusoireet. Morkkis on yksi mahdollisuuksista ja aika yleinenkin.

Vierailija
9/16 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sulla jotain itsetunto-ongelmia, joista morkkis johtuu? Tai vanhemmat ei hyväksy alkoholin käyttöä/baareissa käymistä? Kyllä aikuisen ihmisen pitää ihan hyvällä omallatunnolla pystyä käymään juhlimassa, jos asiallisesti käyttäytyy eikä rahaa kulu yli varojen. Jos ei kuitenkaan pidä baareissa käymisestä, niin ei sinne kannata lähteä vain kavereiden takia.

Vierailija
10/16 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi vaikuttaa aina keskushermostoon ja välittäjäaineisiin. Morkkis liittyy alkoholin aiheuttamaan välittäjäaineiden epätasapainoon.

Vierailija
11/16 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi vaikuttaa aivojen kemikaali tms tasapainoon.

Vierailija
12/16 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, koska olet varattu (se sormus) niin oikeasti sinun ei enää pitäisi hillua ravintoloissa, vaan elää miehesi kanssa. Jos haluatte mennä ja nenetye joskus yhdessä vaähällä alkoholimöätällä, niin ehkei morkkosta tule.
Jos kaikille.tulisi morkkis tuollaisesta, erotilastot puhdistuisivat. Ennen ei ollut ok käydä yksin baareissa, jos oli varattu.

Vierailija
13/16 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee morkkis aina kun juon alkoholia enemmän kuin yhden annoksen. Olin sitten kotona tai muualla ja vaikka olisi ollut tosi hauskaa jne. Koen sen liittyvän siihen, että tiedän alkoholin olevan haitallista ja epäterveellistä keholleni (ja myös mielelle) ja alitajunnan tasolla koen että pitäisi olla kokonaan ilman. Ei sitä mitenkään tasoita se, vaikka olisi ollut miten hauskaa: tapahtuu se kehovaurio joka tapauksessa.

Ihan samanlainen olo mulle tulee sokerista ja vehnästäkin, ylipäätään ihan mistä vaan minkä tiedän olevan minulle jollain tapaa haitallista (ja täysin tarpeetonta), mutta silti tietoisesti valitsen tehdä niin. Pitäisin paljon huolestuttavampana merkkinä sitä, jos ei tulisi morkkis ja paha mieli siitä, että tietoisesti tekee jotain itselleen (tai toisille) haitallista.

Vierailija
14/16 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille krapulamorkkikselle löytyy ihan kemiallinen syy. Kun maksa polttaa alkoholia se ei kykene vapauttamaan glukoosia ja seurauksena on matala verensokeri. Yhtenä oireena tässä on tuo "morkkis" eli epämääräisinä häpeän ja katumuksen ja ahdistuksen tunteita ilman mitään syytä.

Vierailija
15/16 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan myös kemiallista syytä.
Mä olen jo 39 v. En käy usein missään ja juon harvoin. Tykkään kuitenkin aina joskus lähteä kavereiden kanssa ulos. Jutellaan, nauretaan, tanssitaan ja pidetään hauskaa. Ei mitään miesten iskemistä. Silti joka halvatun kerta mä saan morkkikset. Ihan joka kerta.

Vierailija
16/16 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi morkkistelija täälläkin. Saan morkkiksen, vaikka joisin yksin kotona.

Tällä hetkellä poden morkkista eilisen takia. Oli mukavaa, tutustuin uusiin ihmisiin ja kaikkea enkä kai mokannut mitenkään. Silti morkkistaa. Tuntuu, että puhuin ja höpötin liikaa. Lisäksi poden huonoa omatuntoa, koska tunnen olleeni epäreilu tapailemaani ihmistä kohtaan.

Ei kai pitäisi juoda lainkaan.