Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihtuvat vuodenajat ja ahdistus

Vierailija
23.11.2021 |

Onko teillä vuodenaikojen vaihtuessa ahdistusta?
Herätessäni katsoin ikkunasta ulos ja valkoinen maa laukaisi tolkuttoman ahdistuksen. Pidän talvesta, joten en ymmärrä mistä on kyse.
Sama tapahtui tänä vuonna kesän vaihtuessa syksyyn. Oireilin n. kuukauden ja tuskin sain ahdistuspahoinvoinnilta edes syötyä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ennen, ei ole enää. Sulla on elämäntavoissa ja ajattelussa paljon vinksallaan, jos koet noin. Tunnistin sen itsessä ja ensimmäistä kertaa vuosiin olin onnellinen lumesta.

Vierailija
2/16 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatteko sanoa, mistä johtuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Mulla on as-piirteitä, joten kaikki muutokset horjuttavat tasapainoa, vaikka ne olisivatkin pohjimmiltaan mukavia asioita.

Vierailija
4/16 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ennen, ei ole enää. Sulla on elämäntavoissa ja ajattelussa paljon vinksallaan, jos koet noin. Tunnistin sen itsessä ja ensimmäistä kertaa vuosiin olin onnellinen lumesta.

Syön terveellisesti, nukun hyvin, sosiaaliset suhteet kunnossa ja koulukin menee hyvin. En ymmärrä missä on vika.

Vierailija
5/16 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan tuossa mittakaavassa. Talvi aiheuttaa joka vuosi ahdistusta, ärtymystä ja mielialan laskua. En pidä kylmästä, tuntuu ettei tarkene sisälläkään. En myös oikealla pukeutumisellakaan tunnu pärjäävän. Huoh. Joka vuosi sitä uskottelee, että kylmään tottuu, kunnes joka kerta huomaa sen olevan puppua, kuten edellinen, sitä edellinen jne talvi. Ulkona -5°c ja kylmä on. Ahdistaa etukäteen joulukuu, tammikuu, helmikuu.. odotan kaihoisasti kesää ja tämä mielessä parhaani mukaan itseäni tsemppaan.

Tiedän ettei kukaan minua ymmärrä, ei tarvitsekaan, omapa on ongelmani.

Vierailija
6/16 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan tuossa mittakaavassa. Talvi aiheuttaa joka vuosi ahdistusta, ärtymystä ja mielialan laskua. En pidä kylmästä, tuntuu ettei tarkene sisälläkään. En myös oikealla pukeutumisellakaan tunnu pärjäävän. Huoh. Joka vuosi sitä uskottelee, että kylmään tottuu, kunnes joka kerta huomaa sen olevan puppua, kuten edellinen, sitä edellinen jne talvi. Ulkona -5°c ja kylmä on. Ahdistaa etukäteen joulukuu, tammikuu, helmikuu.. odotan kaihoisasti kesää ja tämä mielessä parhaani mukaan itseäni tsemppaan.

Ymmärrän sinua hyvinkin. Itsekin palelen, vaikka olisin kuinka pukeutunut sään mukaan.  Ap

Vierailija
7/16 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vässyköitä täälläkin rutisemassa taas.

Vierailija
8/16 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sinua hyvinkin. Itsekin palelen, vaikka olisin kuinka pukeutunut sään mukaan.  Ap

Kiitos ystävällisestä ja ymmärtäväisestä asenteestasi! 🙏

Vierailija
9/16 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on päinvastoin eli innostun hetkellisesti. Taitaa olla iloa vaihtelusta.

Vierailija
10/16 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme vässyköitä täälläkin rutisemassa taas.

Päätit tulla itsekin rutisemaan joukkoon?

Jos niin mielipiteet (ja ne erilaiset kuin omasi!) Niin rassaavat, niin mitä teet palstalla? Etsi pelkkiä positiivisia aloituksia, niin saat mielenrauhaa. Kiitos.

Vierailija
11/16 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan kaikkia vuodenaikojamme. Jokaine tuo aina jotain uutta odotaa, Kuin luonon vaihtuvuus kevät,kesä syksy talvi.Suomen luonto on kaunis kaikkina vuoden aikoina.Ystäväni (kuoleet) olivat saman oloisia kanssani. Viihtyivät ulkona, säällä kuin säällä läpi vuoden aikojen. Kuin mukavasti sujui metsätie kävely, eväsreput mukana. Tai kesä helle matka Itä-Helsingin mahtaville meren ranta paikoille yhdessä- Nyt on parivuotta yksin tehty retket ja ulkoilut koskaystävät kuoleet. Aamun virkkuna illan torkkuna osaan ykisinkin ulkoilla päivittäin.Uudet ihmiset jos kohtaan eri päivä rytmi, Valitus paikat särkee ymm ja tykäisivät viinin seurassa tavata sisätilat tai kaljan.Ei KIITOS! Viime talvi myös 30 vuoden jälkeen kaivoin esille sukset ja luistimet.Yksin hiihtoladulle kuin luistelee menin ,tuntui tosi mahtavalta. Tänään pääkaupunki lähiö, pieni valkoinen lumivaippa siellä täällä.Oikein odotan lunta enempi teen sen joka vuotisen lumienkelin maahan.(anteeksi olen lukihäiriöinen syy en näe txt virheeni,jos jotain ärsytää, en mahda mitään)

Vierailija
12/16 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinulla on käsityskyvyssä paljon vinksallaan, jos oikeasti kuvittelet noin.

Vierailija
13/16 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka nauttii kylmyydestä ja pimeydestä ei voi olla henkisesti terve. Tämä vuodenaika on karmea.

Vierailija
14/16 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps, luin noita komenteja. Kaikki eivät ole vuoden aikojen mukaan eläjiä, Jotkut eivät siedä syksy talvi jne. Oikeus heille se.Toiset taas ei kevät kesä.sekin on heidän oikeus mielipiteseen.Ei se mikään rutina tai valitus ole. Luojan kiitos me ihmiset olemme erinlaisia,eikä kuin monistettuja versioita toisistamme.

Vierailija
15/16 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tia.a68v. kirjoitti:

Itse rakastan kaikkia vuodenaikojamme. Jokaine tuo aina jotain uutta odotaa, Kuin luonon vaihtuvuus kevät,kesä syksy talvi.Suomen luonto on kaunis kaikkina vuoden aikoina.Ystäväni (kuoleet) olivat saman oloisia kanssani. Viihtyivät ulkona, säällä kuin säällä läpi vuoden aikojen. Kuin mukavasti sujui metsätie kävely, eväsreput mukana. Tai kesä helle matka Itä-Helsingin mahtaville meren ranta paikoille yhdessä- Nyt on parivuotta yksin tehty retket ja ulkoilut koskaystävät kuoleet. Aamun virkkuna illan torkkuna osaan ykisinkin ulkoilla päivittäin.Uudet ihmiset jos kohtaan eri päivä rytmi, Valitus paikat särkee ymm ja tykäisivät viinin seurassa tavata sisätilat tai kaljan.Ei KIITOS! Viime talvi myös 30 vuoden jälkeen kaivoin esille sukset ja luistimet.Yksin hiihtoladulle kuin luistelee menin ,tuntui tosi mahtavalta. Tänään pääkaupunki lähiö, pieni valkoinen lumivaippa siellä täällä.Oikein odotan lunta enempi teen sen joka vuotisen lumienkelin maahan.(anteeksi olen lukihäiriöinen syy en näe txt virheeni,jos jotain ärsytää, en mahda mitään)

Itsekin pidän jokaisesta vuodenajasta, kaikissa on hyvät ja huonot puolensa. Juuri tämä minua ihmetyttääkin ahdistuksessani. Vaikka ahdistun esim. ensilumesta, rakastan sitä tunnetta kun lumi narisee jalkojen alla. Ristiriitaista, eikö? Ap

Vierailija
16/16 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan vuodenaikoja, jokaisessa ihana oma juttunsa. Luminen talvi on ihanaa aikaa vetäytyä perheen kanssa sisälle tunnelmoimaan ja leffoja katsomaan. Joulu on ihana. Luminen metsä on ihana. Kylmyys on ihanaa, kun saa kerrospukeuta kunnolla. Kelkkailun tai lumikävelyn jälkeen mikään ei ole niin ihanaa kuin sauna.

Keväässä ihanaa on se kun luonto herää ja ensimmäiset auringonsäteet alkaa lämmittää, vaikka on vielä lunta maassa. Leskenlehtien näkeminen ilahduttaa aina ja on aika alkaa suunnitella kesän puutarhajuttuja. Keväällä myös teen suursiivouksen ja puhdistan elämää oikein kunnolla.

Kesällä nautin puutarhasta ja uimisesta. Merituuli on aivan erityisen ihana. Jos pitäisi joku vuodenaika valita, jota vihaan niin se olisi ehdottomasti kesä, koska ötökät.

Syksyssä parasta on se että arki palaa normaaliksi (elän koulukalenterin mukaan). Syksyn lehdet ovat kauniita, voi kaivaa viltit ja kynttilät esiin ja alkaa tehdä pataruokia ja nauttia puutarhan säilötyistä antimista. Metsä on kauneimmillaan syksyllä, metsäretket ovat valtavan ihania. Vielä ei ole kovin kylmä, joten sadekin tuntuu mukavalta ja puhdistavalta.