Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun olen jo 38 asteen kuumeessa ihan puolikuollut ja sitten vähätellään että "eihän tuo aikuisella ole kuin pieni lämpö!"

Vierailija
23.11.2021 |

Näin.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muillakin täällä alhainen peruslämpötila. Omani on 35.4 ja aina lääkärissä kun mittaavat yli 37 sanovat normaaliksi, vaikka kuinka selittäisin että normaali lämpötilani on melkein kaksi astetta. Saako normaalin lämpötilan jotenkin kirjattua terveystietoihin, ettei tarvitsisi aina vääntää kättä onko sitä lämpöä vai ei?

Vierailija
22/24 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muillakin täällä alhainen peruslämpötila. Omani on 35.4 ja aina lääkärissä kun mittaavat yli 37 sanovat normaaliksi, vaikka kuinka selittäisin että normaali lämpötilani on melkein kaksi astetta. Saako normaalin lämpötilan jotenkin kirjattua terveystietoihin, ettei tarvitsisi aina vääntää kättä onko sitä lämpöä vai ei?

*kaksi astetta alhaisempi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisellahan tuo nimenomaan on jo korkea kuume. Pienillä lapsilla ei vauhti edes hidastu vielä 39 asteen kuumeessa, mutta aikuisilla riittää jo 38 viemään kunnon huonoksi (tietysti on myös yksilöllisiä eroja).

Mäkin se yhtään minustakin menevän. Aikuisiällä ollut itselläni kerran 40,2 kuumetta. Olipa kyytiä

Vierailija
24/24 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olen tutkinut tätä aihetta paljon, johtuen omasta ruumiinlämmöstä. Mittari näyttää yleensä 34,5-35,5 jotain tältä väliltä. Sama mittari näyttää miehellä pari astetta enemmän. Olen siis aina "alilämpöinen" eikä koskaan kuumetta.

Mutta mutta.. Jos ihmisen ydinlämpö mitattaisiin, olisi se aina ja kaikilla noin 37 astetta. Toisilla vain se ihon pinta tai mistä kuume mitataan on alhaisempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän