Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 7 vuotta mielestänne iso ikäero?

Vierailija
23.11.2021 |

Tarkoitan siis kun kumpikin on täysi-ikäisiä ihmisiä

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen on 18 ja toinen 25, niin ikäero on suuri.

Toisaalta 28 ja 35 taas on ihan normaali ikäero.

Vierailija
2/45 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla siinä vaiheessa kun vanhempi on 70+ vuotta. Tai sitten ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä Ikis saisi sanoa sanansa :) 

Vierailija
4/45 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Läheisin ystäväni on minua seitsemän vuotta nuorempi, eikä se näy oikein missään.

Kaveripiirissä on myös muita 7-8 vuotta nuorempia tai vanhempia ihmisiä, mutta ei niin läheisiä kuin tuo yksi.

Nuorempien kanssa en huomaa ikäeroa mitenkään, vanhemmista taas välillä huomaa että ne on 80-luvun tuotteita. Vähän eri maailma, vaikka minäkin olen ”milleniaali” kuten hekin.

Mutta riippuu varmasti ihmisestä!

Vierailija
5/45 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollisesti ymmärtääkseni useimmilla ikäero on alle 5 vuotta, mutta mitä vanhemmaksi osapuolet käyvät, niin sitä merkityksettömämpi 7 vuotta on. Itse sanoisin iso, mutta merkityksetön ero.

Vierailija
6/45 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

on. faktaa.

Vierailija
7/45 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena on iso ikäero. Kun ollaan kumpikin yli 50-vuotiaita, ikäerolla ei enää ole juuri vaikutusta.

Vierailija
8/45 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen on 18 ja toinen 25, niin ikäero on suuri.

Toisaalta 28 ja 35 taas on ihan normaali ikäero.

Ei 18-vuotiaiden kavereiden kanssa ollut isoa ikäeroa silloin kun olin 25v, mutta 35v tuntuu kyllä 28-vuotiaana liian ”aikuiselta”.

Eli riippuu varmasti ihmisestä.

Vierailija
9/45 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Minä olen 29 ja mies täyttää 42.

Vierailija
10/45 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kokenut, että olisi. Minulla on mieheni kanssa 7 vuotta ikäeroa.  Olemme olleet nyt yhdessä 22 vuotta. Olin 19, kun aloitimme seurustelun

Mutta varmasti riippuu ihmisistä.

Vierailija
11/45 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kaikki ihmiset pitää jakaa ikänsä mukaisiin karsinoihin.

Mikä tuo kysymys on? Iso ikäero sisaruksille? Ystävyydessä? Otanko koiranpennun kun meillä on jo 7 vuotias kissa?

Vierailija
12/45 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. seitsemän vuotta suuri ikäero.

Ja tuo vertaus toinen 18 ja toinen 25 on aivan p#rseestä.

Molemmat ovat edelleen erittäin nuoria ihmisiä, elämänsä alusta.

Moni 18-vuotias on erittäin hyvin henkisesti kehittynyt.  Jo töissä  Tai lähtemässä opiskelmaan ja muuttamassa pois kotoaan.

Peruskoulusta kun lähtee suoraan ammatikouluun opiskelemaan 15 vuotiaana, on jo valmis ammatti kun täysi-ikäinen eli 18 vuotias.

Vierailija
13/45 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmilla on ikäeroa 7 vuotta, ei ole ainakaan heillä ollut ongelma, joten en ole osannut sitä liian suurena ikäerona pitää.

Vierailija
14/45 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30-vuotias ja minulla on 22-vuotias poikaystävä. Kyllä on selän takana arvuuteltu, kumpi hyväksikäyttää kumpaa mutta kasvotusten oltu asiallisia.

Vierailija
15/45 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 10 vuotta ei ole iso ikäero yli 20 vuotiailla aikuisilla ihmisillä, siis parisuhteessa.

Makuasioita.

Vierailija
16/45 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tuntui hurjalta, kunnes osui just 7v ikäero suhteessa omalle kohdalle. :D Tosin meistä nuorempikin on jo 30v.

Vierailija
17/45 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan kun olen aikeissa tapailla 7v nuorempaa naista, itse 25

Ap

Vierailija
18/45 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 30-vuotias ja minulla on 22-vuotias poikaystävä. Kyllä on selän takana arvuuteltu, kumpi hyväksikäyttää kumpaa mutta kasvotusten oltu asiallisia.

Aika säälittävää tuollaiset puheet, ei kai kukaan fiksu noin ajattele?

Ymmärtäisin, jos ikäero olisi kymmeniä vuosia, että joillekin voisi tulla mieleen tuollainen, mutta 30v ja 22v ei ole iso ikäero.

Vierailija
19/45 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan kun olen aikeissa tapailla 7v nuorempaa naista, itse 25

Ap

Tapaile vaan, tapailuhan on muutenkin vaan tapailua.

Vierailija
20/45 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisten iästä. 16- ja 23-vuotiaan välillä se on iso ero, ja jälleen siinä kohtaa jos toinen alkaa olla yli 80 ja toinen vasta 70+. Mutta neli-viisikymppisenä ei kovin iso.

Minulla ja puolisollani on yhdeksän vuoden ikäeroa, olimme molemmat tavatessamme 50+. Olisi valehtelua väittää, ettei se tunnu missään. En voi sanoa, että puoliso olisi joissakin asioissa ihan eri sukupolvea, mutta kyllä meillä on osin erilaiset sukupolvikokemukset. Tietysti ratkaisevaa on myös suhtautuminen asioihin, "kulttuuri", eli jos hän ei olisi työnsäkin puolesta käyttänyt tietotekniikkaa ja joutuisin opettamaan hänelle ihan perusasioita, niin todennäköisesti suurempi syy olisi se työhistoria ja tottumattomuus digilaitteisiin kuin ikäero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan