Poika on homo
2005 kertoi minulle puhelimessa olevansa homo. Vieläkään ei ole löytänyt itselleen elämänkumppania. Hänestä on tullut jotenkin hiljainen ja etäinen, ei esim soittele ja hyvin harvoin vastaa puheluihin. Nuorempi poikani tulee joka joulu vaimonsa ja lapsensa kanssa kylään, mutta vanhin sanoi ettei halua tulla vaan on mieluummin kotonaan. Sanoi ettei halua nähdä veljenpoikaansa eikä veljiään.
Pakko sanoa että minusta olisi paljon mukavampi kun kaikki kolme veljestä olisi kotona pyhäaikaan perheineen ja tällä vanhimmaisellakin vaimo ja lapsia. Oltaisiin kaikki yhdessä niinkuin normaalit perheet.
Minä kun en tunne ketään muita homoja kuin poikani niin kysynpä teiltä että onko ne aina yhtä vaikeita?
Kommentit (7)
Homoseksuaaleilla on keskimääräisesti enemmän mielenterveys ja päihdeongelmia. Tuo hankala käytös voi olla merkki hommasta kummasta.
Nuorimmainen veli oli sanonut jotain pari vuotta sitten ja niiden välit meni siinä. Kysyin että mitä se sanoi niin hän vastasi ettei ala sitä toistamaan. Hän ei pidä ollenkaan veljiinsä yhteyttä. Yhtään kertaa eivät ole soitelleen. Alkoa tai huumeita hän ei käytä. Hoitoalalla on ja työssään hyvä ja pidetty.
Viime kesänä hän sanoi että hän mielellään esittelisi kotiseutujaan jollekin tutulleen, sanoin että meillä ette ainakaan nuku. Meillä on pieni ja kuuma omakotitalo.
/ap
Haista ap hevosen kokoinen vittu.
Jouluna se teidän on talo iso ja avara, vai??????
Enpä ihmettele jos poika ei halua kotonaan käydä jos ei saa saa ystäväänsä/puolisoaan tuoda mukanaan.
Ok, eli siis ihan itse olet tätä kerjännyt. Jos et voi hyväksyä, jätä poikasi rauhaan ja anna hänen elää omaa elämäänsä, sinun kaltaista vanhempaa ei kukaan ansaitse. Ei poikasi homouttaan valinnut ja se on usein todella kova paikka ilman suvun närppimistäkin.
Itse olen LGBT-ihminen, ja sanon vaan, että me saadaan aika paljon sontaa niskaamme. Aina ei vaan jaksa sitä, ettei muut osaa suhtautua normaalisti, vaan aina se yksi pieni asia vaikuttaa niin paljon aivan jokaiseen asiaan. Ns. hyväksyvien ihmisten kanssa voi olla vaikea olla tästä syystä. Olisiko jotain siis tapahtunut veljien kanssa? Ei sen tarvitse olla muuta kuin mukahauskaa kuittailua tai epävarmaa jäykkyyttä, niin se rupeaa vuosia ja vuosia jatkuessaan tuntumaan todella pahalta, eikä tee enää mieli olla sellaisten ihmisten seurassa. Voi olla, että tuossa kuviossa ihan muut on vaikeita. Ihminen pitäisi ottaa oikeasti ihan ihmisenä. Seksuaalisuus ja sukupuoli-identiteetti on pieniä asioita siinä ihmisessä. Muut vaan usein tekee niistä turhan vaikeita juttuja.
En tunne teitä, ja tein aika paljon olettamuksia. Olen siitä pahoillani, mutta joskus heteroiden on vaikea tajuta, millaista elämä tässä maailmassa on niille, jotka ei kuulu niihin kahteen perinteiseen laatikkoon, joiden ihmisten "pitäisi" kuulua.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 19:16"]
Homoseksuaaleilla on keskimääräisesti enemmän mielenterveys ja päihdeongelmia. Tuo hankala käytös voi olla merkki hommasta kummasta.
[/quote]
No miten suhtauduit homounteensa? Jos et hyväksy, niin turha poikaa kotiin odottaa jouluksi. Jos olet hyväksyvä, niin onko muiden perheenjäsenten suhtautuminen nihkeää? Ehkä poika kokee olevansa yksin seksuaalisuutensa kanssa eikä saa tarpeeksi tukea teiltä?