Saako tavallisen omakotitalon pihalle asennettua tolppapaikan
Kommentit (27)
Saa. Kaivat kuopan ja laitat tolpan siihen ja sitten peität kuopan.
Soitat sähkömiehelle, ostat tarvikkeet ja kaivat tolpalle asennuskuopan.
Tai laita se boxi talon seinään.
Mitähän tällainen maksaisi ja tarvitaanko jotain lupia? Googlella en löytänyt mitään, mikä vähän ihmetytti.
Ap
Finnparttialla on hinnasto netissä ja sähkärille puolen päivän työ.
0/5
Tämä on oikeasti huono; hyvin huono.
Vierailija kirjoitti:
0/5
Kaikki ei ole provoa.
Ap
Ei varmaan tarvitse lupia omalla tontilla, kunhan sähköjen asennus on tehty oikein, eikä routa pääse nostelemaan sähkövetoja. Saahan sitä valotolppiakin laitella omaan pihaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tällainen maksaisi ja tarvitaanko jotain lupia? Googlella en löytänyt mitään, mikä vähän ihmetytti.
Ap
Sähköasennukset on luvanvarainen työ. Siis ei mitään rakennuslupia tarvita. Sähkäri laittaa sulaketauluun (jos mahtuu) uuden paikan, vetää kaapelit jos et tee sitä itse ja kytkee tolppasi. Kannattaa samalla vaivalla katsoa tarviitko pihalle valoja tai pistorasioita lisää.
Suurin ongelma on saada se sähköhenkilö tulemaan paikalle.
Edellisiin lisäisin sen verran, että kannattaa tehdä kaikki mahdollisimman pitkälle itse. Et tarvitse sähkäriä kuin yhdistämään johdon päät.
Vierailija kirjoitti:
0/5
Nämä on ehkä turhimpia postauksia mitä voi olla.
Tuskin kovin kallis projekti. Pari sataa euroa osat ja saman verran sähkärille. Maakaapelille voi itse kaivaa lapiolla ojan. Ei tarvitse syvälle kaivaa. parikymmentä senttiä riittää.
Ei siihen mitään lupia tarvita ja saa tietenkin.
Sähkötyöt pitää tai ainakin kannattaa tietysti teettää ammattilaisella. Talosähkäri ottaa siitä päivän veloituksen jos olet vetänyt itse kaapelin valmiiksi (sähkömies kytkee). 500 eur bouttiarallaa jos vielä saat puhuttua maksun käteisenä.
Vierailija kirjoitti:
Sähkötyöt pitää tai ainakin kannattaa tietysti teettää ammattilaisella. Talosähkäri ottaa siitä päivän veloituksen jos olet vetänyt itse kaapelin valmiiksi (sähkömies kytkee). 500 eur bouttiarallaa jos vielä saat puhuttua maksun käteisenä.
Miten se on päivän työ kytkeä yksi kaapelinpätkä molemmista päistä paikoilleen? Kuuden johtimenpään ruuvaamiseen ei hyvällä tahdollakaan saa koko päivää kulumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se on päivän työ kytkeä yksi kaapelinpätkä molemmista päistä paikoilleen? Kuuden johtimenpään ruuvaamiseen ei hyvällä tahdollakaan saa koko päivää kulumaan.
Kun on kyse luvanvaraisesta työstä, siitä voi ja kannattaa velottaa vähän enemmän. Jos sähköautoilijan talous kaatuu tuohon yhden pistorasian asennukseen niin sitten kaatuu. Ei sähköautoilu ole persaukisten hommaa. Kulkekoot pyörällä ja kannattaa muuttaa siitä ok-talosta vaikka Kontulaan kunnan vuokrayksiöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on kyse luvanvaraisesta työstä, siitä voi ja kannattaa velottaa vähän enemmän. Jos sähköautoilijan talous kaatuu tuohon yhden pistorasian asennukseen niin sitten kaatuu. Ei sähköautoilu ole persaukisten hommaa. Kulkekoot pyörällä ja kannattaa muuttaa siitä ok-talosta vaikka Kontulaan kunnan vuokrayksiöön.
Sähköfirmat kilpailee keskenään. Ei kukaan maksa ylihintaa kun muut tekee halvemmalla. Tosi vaikea on kilpailulla markkinoilla vaatia röyhkeää ylihintaa. Kuten koko päivän palkkaa parin tunnin työstä. Ei onnistu.
Sähköfirmoilla on sen verran rahakkaita urakoita jonossa ettei ne lähden muutaman kympin takia tuollaiseen hommaan.
Vierailija kirjoitti:
Saako pelkästä kytkemisestä 500€, vidu minä olen työtön sähköins. tässähän on selkeä markkinarako. Pitäisköhän perustaa suunnittelu- ja asennustoimisto "Penan sähkö ja oikosulku", nythän jokainen moderni autoileva henkilö tarvitsee latausboksin plugin:lle tai täyssähköautolle. Tätä pitää harkita vakavasti...
Vierailija kirjoitti:
Sähköfirmoilla on sen verran rahakkaita urakoita jonossa ettei ne lähden muutaman kympin takia tuollaiseen hommaan.
Virolaiset tekee. Pari sataa euroa on hyvä raha parin tunnin duunista. Ei tartte päivässä montaa sellaista tehdä.
Isot sähköfirmat ei viitsi tavallisten ihmisten pikkuasennuksia hoitaa. Niillä on isot kalat mielessä.
Kai sitä omaan pihaan saa hakata niin monta tolppaa kuin haluaa.